• 1
  • 2
2022-12-19, 20:50
Medlem
Vitiss avatar
Att pojkar i 10 - 12årsåldern blir rånade är tyvärr inte ovanligt längre.
Men alla rånen kan inte ske på undangömda platser, utan vid busshållplatser, torg,ni köer.
Vad är de vuxna för syltryggar som inte ingriper??
Själv har jag kört upp på trottoaren med bilen när jag sett något skumt.
Om jag avbrutit något eller inte vet jag inte, men bara tanken på att jag blundat för något som kunde varit något skulle fylla mig med svårt självförakt.

https://polisen.se/aktuellt/handelse...47-ran-tyreso/
Citera
2022-12-19, 21:01
Medlem
Vindpinads avatar
Sverige har blivit som USA och det svenska folket älskar utvecklingen. Man läste redan på 90-talet att människor blev rånmördade på skor, jackor och smycken i USA. Ja även guldtänder.

Min fördomsradar säger att det rör sig om svarta ungdomar som rånar ett svenskt barn.
Citera
2022-12-19, 21:04
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Tycker också du ska hata dig själv…

Varför då?
Citera
2022-12-19, 21:07
Medlem
Jordgubbes avatar
Vad är vitsen, "Jackan har hittats övergiven i skogen", joyride medelst jacka?
Citera
2022-12-19, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Att pojkar i 10 - 12årsåldern blir rånade är tyvärr inte ovanligt längre.
Men alla rånen kan inte ske på undangömda platser, utan vid busshållplatser, torg,ni köer.
Vad är de vuxna för syltryggar som inte ingriper??
Själv har jag kört upp på trottoaren med bilen när jag sett något skumt.
Om jag avbrutit något eller inte vet jag inte, men bara tanken på att jag blundat för något som kunde varit något skulle fylla mig med svårt självförakt.

https://polisen.se/aktuellt/handelse...47-ran-tyreso/
Tyvärr råder ju massor av problem av att rycka in & hjälpa. Hela statsapparaten jobbar ju EMOT en. Orkar inte gå igenom allt som kan drabba en om man rycker in. Har själv gjort det ett par ggr & fått försvara mig för livet. Inte nog med det, en gång drog den jag hjälpte som en avlöning & jag fick vara kvar ensam med en arg mobb araber & arga poliser. Alla skyllde på mig fast jag är en liten oskyldig skit. Jag kommer aldrig ställa upp för nån mer. Endast usla erfarenheter & noll karma tillbaka…
Citera
2022-12-19, 22:07
Medlem
S.O.Stolps avatar
Såna här rån går väldigt obemärkta förbi. Det är inget ståhej eller tumult, utan de sker helt i tysthet. Ett gäng killar "snackar" lite med en ung kille. Han kan bara lämna ifrån sig jackan, sen drar gänget vidare som om ingenting hänt.
Citera
2022-12-19, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Såna här rån går väldigt obemärkta förbi. Det är inget ståhej eller tumult, utan de sker helt i tysthet. Ett gäng killar "snackar" lite med en ung kille. Han kan bara lämna ifrån sig jackan, sen drar gänget vidare som om ingenting hänt.
Ett gäng killar är nog en eufemism. Ett gäng bladingar är säkert närmare sanningen. Här kan soc göra en insats. Om rånarna åker dit så skulle omplacering vara obligatorisk och förlust av vårdnad för föräldrarna.

Har man ungar som gör sånt här så har man misslyckats kapitalt med fostran och har inte längre samhällets förtroende för vidare fostran i samma stil.
Citera
2022-12-19, 22:54
Medlem
BananShans avatar
Det är du det, man ska inte lägga näsan iblöt. Se hur det gick för Marcus som sa till några som pissade. Han blev dödsmisshandlad.
Citera
2022-12-19, 23:55
Medlem
Detta är oerhört vanligt nu i Sverige och eskalerar. Det går inte längre att ha på sig finare plagg eller tillhörigheter utan att vara en vandrande måltavla. Sverige har blivit ett riktigt trashland tyvärr, därför är det komiskt när pk-svenne pekar på länder som Qatar och tror att vi är bättre än dom. Sverige ser ut som ett jävla u-land jämfört med Qatar.

Det krävs rejäla tag här, inte en liten smäll på fingrarna. Skiter i om gärningsman är 15 år eller 50, det ska till rejäla straff. De skulle gärna få handen avhuggen och sedan kastas i fängelse, skiter i dessa parasiter.

Men svenska är naiva, svagsinta åsnor, det är därför alla parasiter lockas hit.
Citera
2022-12-20, 00:11
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Varför ska folk lägga sig i? Det är polisen och politikernas jobb. Poliser syns knappt på gatan längre.. du tjänar inget på att lägga dig i. Får du problem med utövarna får du inget ordentligt skydd av polisen heller. Lägg dig inte i bara, de blir bäst så.
Citera
2022-12-20, 00:32
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
Ensam är riskabelt, men ju fler som ansluter sig under ingripandet desto större psykologiskt nederlag lider dessa gäng och till slut känner de sig nedkämpade varpå de kommer försöka fly.
Då ger man dessa i samlad trupp en rejäl omgång, så att det till nästa gång pirrar till i magen, ens vid tanken om att råna någon.

Så ser ni något liknande, prata ihop er, och ge er på parasiterna!

Den metoden går givetvis under civilkurage.

Säger detta av egen erfarenhet.
Senast redigerad av Indian Bruce Li 2022-12-20 kl. 00:35.
Citera
2022-12-20, 00:36
Medlem
Är nog svårt att se på håll när ett rån sker.

Behöver kanske inte se ut som nånting för världen - ser man en klump kids så tänker man väl att de är kompisar, sällan en tanke på att det kunde va ett rån mitt ute i det öppna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in