2022-12-20, 00:39
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
Är nog svårt att se på håll när ett rån sker.

Behöver kanske inte se ut som nånting för världen - ser man en klump kids så tänker man väl att de är kompisar, sällan en tanke på att det kunde va ett rån mitt ute i det öppna.

Då kan man fråga om cigg eller vad klockan är, så märker man av vibbarna.
Citera
2022-12-20, 02:42
Medlem
OpieWinstons avatar
Det går ofta väldigt fort och sedan springer gärningsmännen från platsen.
Citera
2022-12-20, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
Är nog svårt att se på håll när ett rån sker.

Behöver kanske inte se ut som nånting för världen - ser man en klump kids så tänker man väl att de är kompisar, sällan en tanke på att det kunde va ett rån mitt ute i det öppna.

Nja det går allt att se ganska tydligt ändå om man tittar, kroppshållning, ansiktsuttryck osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Indian Bruce Li

Eller bara fråga rakt ut hur läget är.
Citera
2022-12-20, 06:21
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Jag vet att polisen tycker att vi andra ska vara RAKRYGGADE och visa CIVILKURAGE, men det bästa vore om politikerna drog sina huvuden ur sina skithål och gav grönt ljus för fler kameror som skulle kunna pröjsas för med bl a zigenarnas och muslimernas socialbidrag. Inte hela bidraget, men nån procent.
(Varför inte HELA bidraget? Jo, för då blir dom tusen gånger mera kriminella än vad dom redan är)

Kameror med ansiktsigenkänning, ögonigenkänning, röstigenkänning, igenkänning av kroppsbyggnad etc.

Jag är emot chippet, men torskar nån för rån eller/och misshandel skulle den för min del få chippas.

Sen kampanjer som påminner om hårda straff och som berättar vilken loser man är om man misshandlar och rånar istället för nån jävla gangsterkultur som glorifierar våld, knark och brott.
Citera
2022-12-20, 07:20
Medlem
kevinhoflands avatar
Röstar på Socialdemokraterna och då vill ha hit fler invandrare och kriminalitet.
Citera
2022-12-20, 07:46
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indian Bruce Li
Ironiskt nog precis så rånarna får känslan om det är lätt byte eller inte.
Citera
2022-12-20, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Vad är vitsen, "Jackan har hittats övergiven i skogen", joyride medelst jacka?

De har slängt den för att de sett/hört polisbilarna och tänkt återkomma och hämta den när det lugnat ned sig.
Gör du något dumt och larmet går är det slänga allt olämpligt medan du springer
Citera
2022-12-20, 09:18
Medlem
Lös de genom att sola, eller måla brunt i fejset då låter dom era söner vara.
Citera
2022-12-20, 09:24
Medlem
YP4XQs avatar
Svenskar är lobotomerade skärm-knarkare, de tror verkligheten är virtuell, de har fått allt fel stackarna.

Kolla här när negern springer omkring med en kniv på skolan samtliga tittar ner i sina mobiler
https://samnytt.se/emin-knivhogg-kla...ivstid-wallah/

Tyvärr är filmen numera bakom betalvägg och jag hittar den ingenstans.
Citera
2022-12-20, 11:15
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Varför ska folk lägga sig i? Det är polisen och politikernas jobb. Poliser syns knappt på gatan längre.. du tjänar inget på att lägga dig i. Får du problem med utövarna får du inget ordentligt skydd av polisen heller. Lägg dig inte i bara, de blir bäst så.

Hört talas om civilkurage din jävla syltrygg? Skulle jag se ett unge bli rånad skulle jag gå emellan utan att tveka. Vill du leva i ett samhälle där ingen bryr sig när andra medborgare behöver hjälp?
Citera
2022-12-20, 11:38
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Hört talas om civilkurage din jävla syltrygg? Skulle jag se ett unge bli rånad skulle jag gå emellan utan att tveka. Vill du leva i ett samhälle där ingen bryr sig när andra medborgare behöver hjälp?

Så fin människa! Antar att du är ute och delat ut mat till hemlösa på juldagen.
Jag har själv ”rånat” en horunge som undvek mig och var skyldig mig massa pengar. Hade du lagt dig i där och då hade jag krossat din näsa.
Citera
2022-12-20, 11:41
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Så fin människa! Antar att du är ute och delat ut mat till hemlösa på juldagen.
Jag har själv ”rånat” en horunge som undvek mig och var skyldig mig massa pengar. Hade du lagt dig i där och då hade jag krossat din näsa.

Du verkar verkligen vara en god medborgare som detta land behöver fler av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in