• 4
  • 5
2006-11-04, 15:57
Medlem
phreakdentas avatar
Skrämmer upp den här gamla roliga tråden och flyttar den till Opensourceforumet
/pd
Citera
2006-11-04, 18:02
Medlem
Lex Talioniss avatar
De som ser ut som stereotyper är nästan uteslutande posörer, detta gäller för alla grupper.
Citera
2006-11-04, 21:55
Moderator
rancors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phreakdenta
Skrämmer upp den här gamla roliga tråden och flyttar den till Opensourceforumet
/pd
Det tackar jag för
Citera
2006-11-05, 09:27
Medlem
zixls avatar
Jag har långt hår ibland, skägg ibland och haft ponytail i ett antal år tidigare, kört linux på min kontorsdator de senaste 8 åren, här hemma från och till i ca 15-20 år, vem räknar .. har även under mitt liv fått uppleva bl.a dos, minix, win 1.x, 5.25 & större sloppyfloppys, magnetband, "ostkupor" D16, stepone, abc, kassetband, lan på 2Mbit, hålstans och hålremsor i cnc, vt100, tty (rtty), ppp, slip .... o.s.v, ja även ett liv utan internet, fast en hel del bbs'er för er som kommer ihåg opus,tcl,frontdoor,fidonet ... ja det var tider det.

Nej, jag är INTE 50 (ännu), nej jag är ingen datanörd utan har distans till det, jag jobbar dock en hel del med det, men är gift har barn, volvo, husvagn, villa, hund.

Musik, mmm, alice cooper, iron maiden, in flames, nightwish, billy idol, ebba grön, nationalteatern m.fl.

Numera så ser jag inte ut som peps eller f.d john lennon, men en gång i tiden gjorde jag nog det.
Citera
2006-11-05, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zixl
kört linux på min kontorsdator de senaste 8 åren, här hemma från och till i ca 15-20 år

Det var intressant, eftersom den absolut första versionen av Linux-kärnan kom ut 1991, vilket var för 15 år sedan.
Citera
2006-11-05, 12:51
Medlem
zixls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av init
Det var intressant, eftersom den absolut första versionen av Linux-kärnan kom ut 1991, vilket var för 15 år sedan.

Tur att man inte var exakt då ;-) Nej jag höftade till där, körde dock SCO lite grand ett tag.
Citera
2006-11-05, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zixl
Nej jag höftade till där, körde dock SCO lite grand ett tag.

SCO? Ve och fasa!

Fast det var väl förhoppningsvis för länge sedan, långt innan Darl McBride och hans gelikar körde företaget i botten. Dessutom antagligen innan namnet SCO hade något att göra med nuvarande SCO, utan var namnet på det företag som idag heter Tarantella.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in