Citat:
Ursprungligen postat av Explore
Åtminstone när jag föreställer mig urtypen för en linuxanvändare får jag upp bilden på en 45-årig datorkonsult med stort yvigt skägg med stora glasögon och skabbiga kläder. Detta är ju förstår bara en fördom och jag inser själv orimligheten i detta.
Nu till det spännande; jag hade den stora förmånen att hamna på ett stort lan-party för användare av övriga operativsystem (är själv en sådan ^^) och där var självklart linux överrepresenterat. Hursomhelst så slog det mig bland annat att i princip alla där lyssnade på antingen gammal hårdrock eller flummig ambientmusik, hade bakgrundsbilder med svampar och mörka skogar och en ganska stor del av dem rökte öppet cannabis. Såg också en hel del riktigt udda klädval...
Slog mig att en hel del av detta stämmer in på mig. Hur kommer det sig att det är så mycket härliga flummisar som intresserar sig för just linux?
Haha, får mig att tänka på dokumentären Linux - The Code, när dom intervjuar en massa flummig skäggon ( GNU/Linux utvecklare ) på 40+ bast.

Någon hade till och med en mössa med rasta färger och verkade helt bäng när han snackade...
Men ja, tanken har också slagit mig...