• 1
  • 2
2022-12-17, 15:53
Medlem
Köpte en laptop av en kille på tradera. Men när jag fick paketet så innehöll det inte någon dator. Jag kontakta säljaren och han säger att han har skickat datorn och det kan inte stämma. Däremot ser jag på paketet att det är öppnat på sidan sen ihop tejpad.

Så kan det ha blivit stulet på posten? Iom paketet är öppnat och tejpat så vet jag inte vem jag ska söka ersättning från.

Eller kan det vara säljaren som gjort en fuling? Han har bara bra kommentar och säljer andra laptops...Så vet inte varför han skulle ljuga.
Citera
2022-12-17, 15:57
Medlem
SexgalenZombies avatar
Du behöver bara förhålla dig till sanningen, och fick du inte det du beställt anmäler du till tradera, ger lägsta omdöme och skriver att du fick en tom låda, sen polisanmäler du honom för bedrägeri så får polisen undersöka vidare. Då har du gjort vad du kan. Har han gjort det förr vet polisen det, och gör han det i framtiden finns din anmälan kvar.

Jag skulle aldrig handla något dyrt på Tradera, utom om jag kunde hämta det hos säljaren.
Citera
2022-12-17, 19:16
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Du behöver bara förhålla dig till sanningen, och fick du inte det du beställt anmäler du till tradera, ger lägsta omdöme och skriver att du fick en tom låda, sen polisanmäler du honom för bedrägeri så får polisen undersöka vidare. Då har du gjort vad du kan. Har han gjort det förr vet polisen det, och gör han det i framtiden finns din anmälan kvar.

Jag skulle aldrig handla något dyrt på Tradera, utom om jag kunde hämta det hos säljaren.
varför inte då, allt sker med bank id o du förlorar ej pengar i tvist. Så ja ts, med 100% att postens personal fick en gratis julklapp.
Citera
2022-12-17, 20:36
Medlem
OpieWinstons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redstar12
Köpte en laptop av en kille på tradera. Men när jag fick paketet så innehöll det inte någon dator. Jag kontakta säljaren och han säger att han har skickat datorn och det kan inte stämma. Däremot ser jag på paketet att det är öppnat på sidan sen ihop tejpad.

Så kan det ha blivit stulet på posten? Iom paketet är öppnat och tejpat så vet jag inte vem jag ska söka ersättning från.

Eller kan det vara säljaren som gjort en fuling? Han har bara bra kommentar och säljer andra laptops...Så vet inte varför han skulle ljuga.

Var det inte REK-post?
Citera
2022-12-17, 20:37
Moderator
Chantres avatar
Utgången rubrik: Tradera köp

Ny rubrik: Köpte dator på Tradera, paketet var tomt

/Mod
Citera
2022-12-17, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OpieWinston
Var det inte REK-post?

Spårbar var de
Citera
2022-12-17, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
varför inte då, allt sker med bank id o du förlorar ej pengar i tvist. Så ja ts, med 100% att postens personal fick en gratis julklapp.

Vem täcker vem?
Citera
2022-12-17, 21:26
Medlem
paerras avatar
Vad är vikten enligt kollinummer? Vikten står om du söker på det.

Så vet du om den ens låg i lådan när den postades
Citera
2022-12-17, 21:28
Medlem
Det måste ju legat nått i paketet när du hämtade ut det...annarsväger det ju ingenting å då borde du ha reagerat å returnerat eller hur ???
Citera
2022-12-17, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paerra
Vad är vikten enligt kollinummer? Vikten står om du söker på det.

Så vet du om den ens låg i lådan när den postades

1200g enligt kollinummer.

Fick en jävla bok. Men som jag nämnde innan så var paketet öppet.
Citera
2022-12-17, 21:58
Medlem
MrSwaggers avatar
Självklart är det en blåsning. Posten har inte stulit din dator. Det är massiv kameraövervakning på postnord.
Citera
2022-12-17, 22:02
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redstar12
1200g enligt kollinummer.

Fick en jävla bok. Men som jag nämnde innan så var paketet öppet.
Fast återanvända paket gör man ju jämt så det blir ju lite olika tejp på paketen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in