Citat:
Ursprungligen postat av
GregLestrade
Fast du talar ju till synes om samtliga afrikanska invandrare, inte om dem här specifika individen eller familjen. Skulle säga att övriga afrikaner har samma skuld som ävriga svenskar hade skuld i Anders Eklund eller Helenmannens brott. Det förekommer, tyvärr.
Ja det gjorde jag ju (inkluderade samtliga afrikanska invandrare). Det jag inte förmådde lyfta fram i föregående inlägg är att de grupper vi borde ha nekat inträde in i landet alternativt utvisa ut ur landet är de som tillhör flera riskgrupper och inte nödvändigtvis bara en eller några få.
Ta 15-åringen.
Han är manskönad - 1 riskgrupp.
Han är i en ålder som är vanlig hos utåtagerande, kriminella personer - 1 riskgrupp till.
Jag antar att han och familjen/hushållet han tillhör har låg socioekonomisk status - 1 riskgrupp till.
Det borde ha varit känt redan vid första kontakterna med skola vård socialtjänst mfl att han är psykiatriskt störd - 1 riskgrupp till.
Bördig från ett afrikanskt land - 1 riskgrupp till.
Lösningen framöver är att aldrig ta emot individer som tillhör flera/många olika riskgrupper.
Drömmen är ju om det i framtiden till Sverige mest kom kvinnor, högutbildade, mentalt stabila (helst också sekulariserade och icke-extrema rent ideologiskt och kulturellt)...