2022-12-18, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Fast du talar ju till synes om samtliga afrikanska invandrare, inte om dem här specifika individen eller familjen. Skulle säga att övriga afrikaner har samma skuld som ävriga svenskar hade skuld i Anders Eklund eller Helenmannens brott. Det förekommer, tyvärr.
Ja det gjorde jag ju (inkluderade samtliga afrikanska invandrare). Det jag inte förmådde lyfta fram i föregående inlägg är att de grupper vi borde ha nekat inträde in i landet alternativt utvisa ut ur landet är de som tillhör flera riskgrupper och inte nödvändigtvis bara en eller några få.
Ta 15-åringen.
Han är manskönad - 1 riskgrupp.
Han är i en ålder som är vanlig hos utåtagerande, kriminella personer - 1 riskgrupp till.
Jag antar att han och familjen/hushållet han tillhör har låg socioekonomisk status - 1 riskgrupp till.
Det borde ha varit känt redan vid första kontakterna med skola vård socialtjänst mfl att han är psykiatriskt störd - 1 riskgrupp till.
Bördig från ett afrikanskt land - 1 riskgrupp till.
Lösningen framöver är att aldrig ta emot individer som tillhör flera/många olika riskgrupper.
Drömmen är ju om det i framtiden till Sverige mest kom kvinnor, högutbildade, mentalt stabila (helst också sekulariserade och icke-extrema rent ideologiskt och kulturellt)...
Citera
2022-12-18, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Inte alls. En person som inte har förstått att brott inte lönar sig kan inte undvika att begå brott. En person som har förstått att brott inte lönar sig kan inte begå brott.
Nu blir jag lite fundersam om vi har olika uppfattningar om hur känslor fungerar.

Tror du att man inte kan slå ner en person som man är arg på bara för att man vet att det är brottsligt?
Citera
2022-12-18, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krengt3
Nu blir jag lite fundersam om vi har olika uppfattningar om hur känslor fungerar.

Tror du att man inte kan slå ner en person som man är arg på bara för att man vet att det är brottsligt?
Man kan inte slå ner en person om man vet att det inte är värt konsekvenserna.
Citera
2022-12-18, 22:17
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Har du och jag en kollektiv skuld för Anders Eklunds brott? Eller är det en speciell moralisk skuld som bara gäller afrikaner?
Jag har aldrig propagerat för att en stor grupp personer av okänd härkomst, varav Anders Eklund är en, ska få flytta till Sverige och leva ett arbetsfritt liv på de svenska skattebetalarnas bekostnad. Så nej, jag har ingen del i någon kollektiv skuld rörande Anders Eklund. Hur det är med dig har jag ingen aning om.
Citera
2022-12-18, 22:28
Medlem
HRTs avatar
Finns de bild på Demon ungen som egentligen är vuxen?
Citera
2022-12-18, 22:41
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Mitt mål är att så frön som på sikt kan växa hos människor.

Jag har verkligen embrace:at din taktik på twitter absinten. Jag bara kör stenhårt på mitt narrativ och har förklaringar på allt som är i linje med hur jag ser på ting. Jag pratade nyligen med några förvirrade vita svenskar som inte tycker att vi ska bli i minoritet men anser heller inte att man ska rösta på SD och AFS för att de är för "nazistiska". Jag körde över dem totalt och penetrerade dem med mitt perspektiv. De träta såklart emot och reagerade starkt på det jag sa, men vek sig tillslut, och de kommande dagarna kommer de säkert gå runt och reflektera på mina poänger och tillslut underkasta sig dem.
Folk där ute har ingen klar uppfattning om något, det är därför det ibland funkar om man är tvärsäker på sin sak bara kör på utan tvivel, och skriver "inte alls, tvärtom..." och bara dundrar på, som du gör.
Citera
2022-12-19, 00:17
Medlem
Hur funkar sånt här? Får allmänheten reda på när det sjuka negerbarnet ”muckar” från psyket?

Borde det inte vara så att det först och främst döms ut ett straff. Om GM, i det här fallet en störd negerpojke (vilket det förefallande ofta verkar vara) bedöms psyksjuk, borde han väl rimligen behöva avtjäna det riktiga straffet efter att han friskförklarats av vården! Allt annat är ju helt sjukt!

Dödsstraff är väl egentligen det enda rätta i det här fallet.
Citera
2022-12-19, 00:19
Medlem
Citat:
De är båda offer för de oundvikliga omständigheter som fick dem att fela. Skillnaden är att människor har känslor som vi behöver ta hänsyn till.

I varje given situation har du bara ett möjligt handlingsalternativ, du har aldrig något val. Allt du någonsin gör gör du av en orsak, och denna orsak finns alltid där omöjlig att komma ifrån. Varenda tanke du tänker är en direkt och oundviklig reaktion på en tidigare tanke eller på en händelse i din omgivning, du har inte minsta kontroll över ditt beslutsfattande.

Nej, vi kan alltid bara göra det som vi där och då bedömer gynnar oss själva mest. Och för att bedöma det har vi enbart våra tidigare erfarenheter att utgå ifrån.

Inte alls. En person som inte har förstått att brott inte lönar sig kan inte undvika att begå brott. En person som har förstått att brott inte lönar sig kan inte begå brott.
VM i svammel...

Skönt ändå att du verkar tro så stenhårt på din tes
Citera
2022-12-19, 00:27
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
VM i svammel...

Skönt ändå att du verkar tro så stenhårt på din tes

absinten är rätt skön ibland. Man har lärt sig en hel del ifrån hans sätt ta sig fram på. Jag använder mycket av hans taktiker på twittervänstern och de reagerar likadant på mig som du reagerar på absinten nu haha.
Citera
2022-12-19, 00:49
Medlem
theshades avatar
När tjänstemannaansvaret åter träder i kraft hoppas jag att socialtjänsten, rektor på hans skola och alla andra myndighetsutövare som haft någon som helst insyn i "pojkens" beteenden och familjens asyl här ställs inför rätta.
Citera
2022-12-19, 01:38
Medlem
Cameleonts avatar
Jag har följt detta och vill bara lämna lite tips och rekommendationer till Lunas familj och närstående gällande vikten av rehabilitering.
Jag har via nära anhörig erfarenhet av hjärnskador och hoppas Luna redan fått påbörja rehab. Det är tyvärr inte längre någon självklarhet i form av daglig fysioterapi i svensk sjukvård. Jag har stångats blodig för rehab och sett vilka resultat det kan ge.
Det är även läkande rent psykiskt med fysisk aktivitet.

Vid hjärnskada är det ytterst viktigt att komma igång med detta så fort som möjligt.
Det är fullt möjligt att återfå tal o kognitiv förmåga. Speciellt unga personer som har nytillkommen skada.
Detta kräver jätte mkt jobb o tjat fr anhöriga men fullt möjligt.
Finns det tillgång till varmvattenbassäng på sjukhusets rehabavd?
Luna behöver ett team med fysioterapeuter/arbetsterapeuter/logoped/psykoterapeut runt sig.
Ger Luna med familj en massa styrkekramar o positiv energi.
Citera
2022-12-19, 02:39
Medlem
Varför kan inte negern bara utvisas!?

(Såna som han kan man väl trots allt kalla för neger ellerhur)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in