JA en del ja men den där allmänna delen av befolkningen som inte är ringt lika medvetna. Dom som läser, tittar och lyssnar på det som serveras utan att själv välja. Jag tror att det här bara passerar i ögonvrån, dom har aldrig vart med om något värre än kanske en timmes strömavbrott en gång och det blev en positiv upplevelse för då stannade allt på jobbet och man fick en timmes ledig. Eller så tände mamma bara ljusen och man spelade kort ett tag eller så lästa mamma en saga.
har träffat tre olika personer som uttalar sig konstigt och jag förstår inte rikligt varför. Dom ser det som något hotfullt och obehagligt.
Prepping ser dom som folk som tömmer hyllor i affären (Vilket aldrig har vart förberedelse, har aldrig vart med det att göra alls överhuvudtaget. Dom ser det som någon som förstör.
At träna och hålla sig i skick är ju det bästa, sa åt en att men om du känner dig så rädd och så. Gå in på en kamsportklubb ett halvår eller år. Boxning karate, judo eller vad som helst.
Nä man vill ju inte ha en hotfull profil... Se en tjej för en vecka sedan till mig. men att gå en feministiskt förvarskurs för femtusen en dag är ok(Som jag vet är totalt värdelöst)
En treje man VAr också inne på det spåret.
Det är från vänster hållet... Så jag undrar vad fan dom sitter och snackar om i dom kretsarna.
jag undrar vem kommer bli farlig, när ungarna ska ha mat, eller om det inte finns vatten längre och folk ska in för att slåss om den siste flaska vatten. Jag har sett folk trängas och slåss på reor för nån Spekonsol. Filk slåss men naglar och bits och slår mot strupe för något man iten behöver för att överleva.
Vill man inte ta ens det till sig då är man ju illa ute om något störning sker i samhället. Bara en sån enkel sak som ett strömavbrott ett dyggn eller två. Folk är alltså i kris timme ett.
Frågan är vem jag ska vara sympatisk med, ska jag hjälpa någon? jag kommer ju vara misstänksam och tänka jaha en sån vänstervriden som kallat mig fula saker i åratal och hånat mig för att jag gjorde lumpen och att jag sa att det är ju bra om alla förbereder sig lite sig lite. Var för ont är det om jag kan lite sjukvård, vet hur man klara sig svensk natur, kan förvara mig, och är vuxen nog att ha mat och medicin hemma.
Vi får väl se vem som blir den som är stark och vem folk kommer se upp till och det händer för var säker jag kommer välja jag också och något vänstertroll som inte ens kan rensa och äta en fisk har jag ingen lust att släpa på. Hur fan ska
en vegan klara sig ? hahaha ja den du.