2022-12-06, 08:33
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Svensk lag:
Allmänna bestämmelser

1 kap. Äktenskap
1 § I denna balk finns bestämmelser om samlevnad i äktenskap.
De två som ingår äktenskap med varandra blir makar.
Lag (2009:253).

2 § Makar skall visa varandra trohet och hänsyn. De skall gemensamt vårda hem och barn och i samråd verka för familjens bästa.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/aktenskapsbalk-1987230_sfs-1987-230

Nu förbjuder väl Indonesien ogifta att ha sex också? Det är i alla fall min tolkning av "sex utanför äktenskap".

Det är väl inget konstigt i sig. Länder som präglas djupt av religion tenderar att se sex som reproduktivt i första hand och därför endast något som ska ske mellan äkta makar. USA är ju ett sådant land, där det inte må vara federalt eller statligt olagligt, men där det rent kulturellt fungerar så i stora delar av det kristna samlingarna.
Citera
2022-12-06, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
Även nya riktigt hårda hädelselagar.
Skulle knappast se Indonesien som annat än en skendemokrati.
Och ja, det kan finnas en risk att nåt land i Europa allt eftersom ger efter för en allt större muslimsk befolkning i vissa frågor.
Varför tror du att det skulle vara odemokratiskt att ha strikta hädelselagar eller förbjuda utomäktenskapligt sex? Demokrati handlar om hur man väljer ledare, inte vilka sorts lagar man har. Om majoriteten vill förbjuda hädelse vore det "odemokratiskt" om det var tillåtet.
Citera
2022-12-06, 08:37
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Nu förbjuder väl Indonesien ogifta att ha sex också? Det är i alla fall min tolkning av "sex utanför äktenskap".

Det är väl inget konstigt i sig. Länder som präglas djupt av religion tenderar att se sex som reproduktivt i första hand och därför endast något som ska ske mellan äkta makar. USA är ju ett sådant land, där det inte må vara federalt eller statligt olagligt, men där det rent kulturellt fungerar så i stora delar av det kristna samlingarna.
Jag bra ansåg att alla måste fattar vad jag fattar.
Citera
2022-12-06, 08:44
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Sverige har samma lagar, men inte samma straff.
Jaha, där ser man! Jag som aldrig varit gift har alltså gjort något olagligt när jag alstrat min dotter? Plus alla 5000 andra gånger jag haft sex. Vilken tur jag inte visste om de lagarna i Sverige då!
Har kallat både stadsministern, knugen och diverse politiker för både pajas, odugling, analfabet, skojare mm.

Tur för mig att vi inte har samma straff som muslimska bajsländer då vi har samma lagar tydligen enligt dig.
Citera
2022-12-06, 08:50
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Nej, men man får bara pippa med sin kärring om man är gift.

jaha,, och straffet är dagsböter om man inte är gifta?
Citera
2022-12-06, 08:54
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSvartskalle
jaha,, och straffet är dagsböter om man inte är gifta?
Jag brukar se på denna när jag mår som dig

https://www.youtube.com/watch?v=LT3cERVRoQo&list=RDGMEMJQXQAmqrnmK1SEjY_rK BGA&start_radio=1&rv=i2dYO_dgKBk
Citera
2022-12-06, 08:57
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Jag brukar se på denna när jag mår som dig

https://www.youtube.com/watch?v=LT3cERVRoQo&list=RDGMEMJQXQAmqrnmK1SEjY_rK BGA&start_radio=1&rv=i2dYO_dgKBk

kul video även om jag inte hajja va den har att göra med att Indonesien är så retarded att det bestämmer vem som får pippa med vem
Citera
2022-12-06, 09:19
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Nu var det dock inte det trådstarten handlade om.
Citera
2022-12-06, 09:39
Medlem
Citat:

Konsekvenserna är dock noll för att göra det. Har du någonsin hört talas om en man elller kvinna som fått ett reellt straff för otrohet?
Citera
2022-12-06, 09:46
Medlem
Farbaute666s avatar
Indonesien styrs av muslimska tomtar, det är känt sedan länge. Men att införa sedvänjor som lag borde väl bryta mot någon FN-konvention kan man tycka. Hur är det med religionsfriheten i landet? Om två kristna eller ateister kommer dit och har sex med varandra, så bryter de alltså mot landets lagar. Lagar ska inte baseras på religion, punkt slut.
Citera
2022-12-06, 10:03
Medlem
Joko cleaning the streets
Citera
2022-12-06, 10:18
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSvartskalle
kul video även om jag inte hajja va den har att göra med att Indonesien är så retarded att det bestämmer vem som får pippa med vem
Inte jag heller. Det kallas för öl, kokain och cannabis. Man tror man är smartare än man är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in