2022-12-05, 17:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Är det bara relevant att räkna kvantitet? Vet gott om soper som drar fötterna efter sig i 8 timmar med gör jobb som gott hade kunnat slutföras på 3 timmar

Att jogga 4 timmar är klart mer krävande än att promenera dito….

Kontorsnissar surfar 6 timmar om dagen och jobbar två. Det är min erfarenhet.
Man jobbar första och sista timmen.
Citera
2022-12-05, 17:33
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Kontorsnissar surfar 6 timmar om dagen och jobbar två. Det är min erfarenhet.
Man jobbar första och sista timmen.

Det stämmer ganska bra i mitt fall. Men alla är nöjda och belåtna så jag är tydligen väldigt effektiv.
Citera
2022-12-05, 17:52
Medlem
Kernkraftwerks avatar
40timmar, i praktiken så är jag väl hemifrån 35timmar och jobbar effektivt 25-30
Citera
2022-12-05, 17:56
Medlem
Kengis-Ghans avatar
Jobbar med ett yrke som mäts över hela året (någon slags försäljning), chefen bryr sig inte nämnvärt vad jag gör en enskild vecka/månad. För mig ser det oftast ut som följande:
Januari-maj: snittar säkert 60-70h per vecka.
Juni-augusti: oftast ledig helt eller väldigt lite jobb
September - december: ca 20h aktivt jobb per vecka

Stressar hellre mer och jobbar på i början av året för att sen ha möjligheten att ta det lite lugnare
Citera
2022-12-05, 18:01
Medlem
Sedan jag började med ett kontorsjobb så har jag förmodligen inte jobbat mer än 1-2 timmar per dag i snitt. Visst har jag varit på kontoret från 09-1730 men det har inte varit mycket att göra.
Citera
2022-12-05, 18:01
Medlem
Flexarn10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
De allra flesta ska jobba 40 timmar i veckan. Vilket är för mig en gåta. När jag sitter på ett kontor så brukar jag komma dit klockan 8 för att gå hem klockan 17. Då är jag ändå konsult som tar betalt för varje påbörjad timme. Detta skillnad från vanligt folk som rimligtvis jobbar exakt 8 timmar per dag. Ibland kan jag jobba 7,5 timme exempelvis. Flexar lite så jag kan sluta tidigare på fredagar men jobbar desto längre på exempelvis måndagen.

Likt förbannat, oavsett arbetsgivare, oavsett kund, kontorshotell, whatever så har jag en tendens med några få till vara den som börjar först och lämnar kontoret sist. Vet att vissa har lite kortare arbetsdagar men generellt så.

Så nu till min fråga. Om du är ärlig mot dig själv.

Hur många timmar står det i ditt anställningsavtal att du ska jobba och hur många jobbar du?

Kan börja, har 40 timmar i veckan men i praktiken kanske jag jobbar 38,5.
Varierar såklart.
Arbetar mån-tors 40h dvs 10h /dag +15h restid i veckan
I regel jobbar jag 7-14 och eftersom det är resjobba
Sköter jag det själv men man är ju ändå fast på annan ort även om man kan ligg på hotellet större delen av tiden. Så tar betalt för 55h men jobbar 24 och reser 15
Citera
2022-12-05, 18:04
Medlem
Företagare, normalvecka cirka 30h. Intensiva veckor 50h.
Citera
2022-12-05, 18:26
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
De allra flesta ska jobba 40 timmar i veckan. Vilket är för mig en gåta. När jag sitter på ett kontor så brukar jag komma dit klockan 8 för att gå hem klockan 17. Då är jag ändå konsult som tar betalt för varje påbörjad timme. Detta skillnad från vanligt folk som rimligtvis jobbar exakt 8 timmar per dag. Ibland kan jag jobba 7,5 timme exempelvis. Flexar lite så jag kan sluta tidigare på fredagar men jobbar desto längre på exempelvis måndagen.

Likt förbannat, oavsett arbetsgivare, oavsett kund, kontorshotell, whatever så har jag en tendens med några få till vara den som börjar först och lämnar kontoret sist. Vet att vissa har lite kortare arbetsdagar men generellt så.

Hur många timmar står det i ditt anställningsavtal att du ska jobba och hur många jobbar du?

Också kontor, sådan frihet under ansvar historia där ingen har koll på vart jag är eller vad jag gör. Förlagd arbetstid är 9-17. Jag jobbar oftast 11/12-18 utan lunch.
Citera
2022-12-05, 18:31
Medlem
Casual-Cultures avatar
40 timmar i veckan.
Citera
2022-12-05, 18:31
Medlem
Citat:

Jobbar vaken natt, 9,5 timmar x 12-15/pass i månaden. Jobbar, effektiv tid, högst 20 timmar/månad. Resten av tiden vilar/sover/halvslumrar jag, ser på NHL-hockey, ser på TV/film och/eller surfar...
Citera
2022-12-05, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Endast idioter jobbar 40 timmar i veckan.
Då ska det vara bra betalt.

Jaha. Jag som trodde det bara är idioter som kommenterar andras liv för att själva må bättre. 😂
Citera
2022-12-05, 19:38
Medlem
idiamindadas avatar
Läste någon avhandling i ämnet. Någon som jobbar effektivt 60% av tiden är extremt produktiv. Ja, på kontor då. Tror få kommer upp till denna siffra. Jag gör det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in