Citat:
Ursprungligen postat av
fittballenigruset
På sistone har jag fastnat i tankar om universums begynnelse, Big Bang javisst men innan det då och innan det vad fanns och varför..?
Hur kan ingenting bli någonting? Varför finns allt, hur och varför? Ingen kan väll ge ett svar på detta egentligen.
Känns som att jag håller på att bli galen och tappa greppet utav verkligheten på grund utav detta, därför placerar jag denna tråd i psykisk hälsa, hur ska jag acceptera att aldrig veta?
Ingenting... Big Bang-teorin föreslår att allt en gång var väldigt, väldigt kompakt innan det exploderade och blev universum, men det kan absolut ha funnits "något" innan dess. Vi tror bara att all materia har varit en koncentrerad punkt i tidernas begynnelse, men det kan mycket väl vara så att universum imploderar till slut och blir en kompakt liten punkt igen.
Jag hade sånna tankar väldigt mycket ett tag. Det kan fortfarande vara lite svindlande men det som räddade mig ur det var att istället se det med fascination.
Du är otroligt lyckligt lottad som får leva detta livet och spela ut det under denna unika tidsepok med internet, resor över världen och ett (hittills) överflöd av resurser. Visst, allt är sjukt om man tänker på det och just därför ska du njuta så mycket du kan!
Ingenting betyder något så varför gå runt och må dåligt över det? Alla pinsamma ögonblick, misstag, relationer, allt sånt är skit samma. Njut av detta ljuvliga underverk och försök vara en vänlig och omtänksam människa