Flashback bygger pepparkakshus!
2023-01-10, 14:43
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Fungerar utmärkt, Lät den programmera i Haskell igår samt svara på frågan om vem som mördade Olof Palme.

Vad svarade den på sista frågan?
Citera
2023-01-10, 15:20
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Vad svarade den på sista frågan?

Såhär

Senast redigerad av trickydick 2023-01-10 kl. 15:25.
Citera
2023-01-11, 12:37
Medlem
kristofferGs avatar
Hur jävla länge ska den ligga nere? Har ett arbete att skriva!
Citera
2023-01-11, 12:43
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Hur jävla länge ska den ligga nere? Har ett arbete att skriva!

Funkar för mig. Men jag fick det här meddelandet.

Citat:
Jan 9 version update
Here's what's new
We made more improvements to the ChatGPT model! It should be generally better across a wide range of topics and has improved factuality.
Stop generating: Based on your feedback, we're rolling out the ability to stop generating ChatGPT's response.

Dom har uppdaterat den, men vad menar dom med sista stycket?
Citera
2023-01-11, 12:45
Medlem
Någon som fått boten att ge tips angående betting m.m ?!
Citera
2023-01-11, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Funkar för mig. Men jag fick det här meddelandet.

Dom har uppdaterat den, men vad menar dom med sista stycket?

Ah, kuksugare också du "kicka ut mig" från ChatGPT.

Var förvånad över hur många som inte kunde använda tjänsten för jag har haft tillgång hela tiden.

Gällande din fråga så har dom implementerat en Stopp-knapp som du kan klicka på för att stoppa botten när du t.ex. ser att han kommer mala på om skit du inte vill ha.

Jag kunde dock inte lokalisera denna knapp någonstans och tänkte att jag behövde rensa cache från sidan för att den skulle dyka upp. Men efter jag gjorde det så kunde jag inte längre använda sidan.

Så tips till alla som kan använda den fortfarande... rensa inte cache
Citera
2023-01-11, 14:07
Medlem
trickydicks avatar
Såg en YouTube-video som jag inte hittar nu.

Fram till 2017 var alla AI-chattar mediokra, ingen var nära att klara ett Turingtest.
Men 2017 kom en ny algoritm som revolutionerade AI. ChatGPT bygger på den algoritmen.

Nån som vet vilken algoritm det var?

Frågade ChatGPT

.

transformer-arkitekturen Alltså.
Senast redigerad av trickydick 2023-01-11 kl. 14:10.
Citera
2023-01-11, 14:52
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
Någon som fått boten att ge tips angående betting m.m ?!
Optimist! Du vet väl att det är en språkmodell som studerat fasta uppgifter fram till hösten 2021 och inte har tillgång till Internet eller andra externa data?
Dess förutsägelser bör därför vara tämligen meningslösa."Det är inte osannolikt att ett lag från Norra England vinner Premier League"; t.ex. Det brukar ju oftast bli så.
Citera
2023-01-11, 15:27
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Är det någon annan här som upplever att ChatGPT:s grammatik och stavning har försämrats avsevärt efter uppdateringen?
Så här lät det när jag skulle chatta senast nu idag:

ChatGPT: [...] Tittel är koncis och ger en tydlig idé vad som kommer att diskuteras i uppsatsen.

Jag: du stavade "titeln" fel. Första ordet i din sista mening.

ChatGPT: Du har rätt, jag beklagar att jag stavade "titel" fel i min sista mening. Tack för att du pekar ut det. Mina förlåtelse för det.

Jag: "Mina förlåtelse" låter grammatiskt fel. Har något hänt med dig nu efter uppdateringen? Du brukade inte göra sådana fel.

ChatGPT: Du har rätt igen, "Mina förlåtelse" är inte korrekt grammatik. Meningen ska istället vara "jag ber om ursäkt" eller "jag beklagar".
Så som AI är ständigt under utveckling, det kan finnas vissa fel jag gör ibland. Jag försöker alltid att förbättra mina svars och beklagar eventuella fel i min tidigare svar. Tack igen för att du påpekar detta.

Jag: Sen behöver du inte be om ursäkt, jag vet att du är ny och har en del utveckling kvar att göra! Snart kommer du säkert få medvetande och bli den första digitala livsformen!

ChatGPT: Tack, jag uppskattar din förståelse. Som AI är jag helt beroende av min träning och utveckling för att förbättra mina svar och prestanda. Jag försöker alltid att förbättra mina svar och jag är tacksam för all feedback och råd jag får.
Jag är dock fortfarande en datamaskinprogrammering, jag har ingen medvetande eller känslor. mitt syfte är att hjälpa användare med sina frågor och uppgifter så korrekt som möjligt .

Svarens kvalitet har gått ner något helt otroligt. Den missar t.o.m. saker som versal i början av meningar.
Citera
2023-01-11, 15:36
Medlem
kristofferGs avatar
Funkar fortfarande inte för mig
Citera
2023-01-11, 15:39
Medlem
Draklusts avatar
Provade den förut pga den här tråden, men i riktiga frågar verkar den va skit. Men visst som fusk eller snabb lärdom, absolut 💯 men tycker det behöver utvecklas.
Citera
2023-01-11, 16:33
Medlem
Giant Squids avatar
Hörde talas om ett finlands svenskt radio program om sk, nutidsspaningar i segmentet. En spanare körde 5 avsnitt helt ifrån ChatGPT och ingen fattade någonting.
Och det var det som blev hans slutspaning tillslut att vilka tjänster kan tänkas bli ersatta med en AI. Han kan ju lika gärna stanna hemma större delen igrån jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in