Är det någon annan här som upplever att ChatGPT:s grammatik och stavning har försämrats avsevärt efter uppdateringen?
Så här lät det när jag skulle chatta senast nu idag:
ChatGPT: [...] Tittel är koncis och ger en tydlig idé vad som kommer att diskuteras i uppsatsen.
Jag: du stavade "titeln" fel. Första ordet i din sista mening.
ChatGPT: Du har rätt, jag beklagar att jag stavade "titel" fel i min sista mening. Tack för att du pekar ut det. Mina förlåtelse för det.
Jag: "Mina förlåtelse" låter grammatiskt fel. Har något hänt med dig nu efter uppdateringen? Du brukade inte göra sådana fel.
ChatGPT: Du har rätt igen, "Mina förlåtelse" är inte korrekt grammatik. Meningen ska istället vara "jag ber om ursäkt" eller "jag beklagar".
Så som AI är ständigt under utveckling, det kan finnas vissa fel jag gör ibland. Jag försöker alltid att förbättra mina svars och beklagar eventuella fel i min tidigare svar. Tack igen för att du påpekar detta.
Jag: Sen behöver du inte be om ursäkt, jag vet att du är ny och har en del utveckling kvar att göra!

Snart kommer du säkert få medvetande och bli den första digitala livsformen!
ChatGPT: Tack, jag uppskattar din förståelse. Som AI är jag helt beroende av min träning och utveckling för att förbättra mina svar och prestanda. Jag försöker alltid att förbättra mina svar och jag är tacksam för all feedback och råd jag får.
Jag är dock fortfarande en datamaskinprogrammering, jag har ingen medvetande eller känslor. mitt syfte är att hjälpa användare med sina frågor och uppgifter så korrekt som möjligt .
Svarens kvalitet har gått ner något helt otroligt. Den missar t.o.m. saker som versal i början av meningar.