Flashback bygger pepparkakshus!
2023-01-09, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Den ljuger inte medvetet, det tror jag inte. Men, ibland har den gett mig helt felaktiga svar men samtidigt uttryckt dessa som en självklar sanning. Det medför ju att vi människor upplever detta som en lögn. När en människa som inte riktigt vet säkert försöker svara då brukar den ärligt säga det.

Det märkliga är att när ChatGPT ibland gett mig felaktiga svar inom programmering och jag har påpekat felet, då har den bett om ursäkt och rättat till felet. Men då hade den ju ett bättre svar från början(!?)

Lär dig istället hur man kommunicerar med datorer och ta det för vad det är.
Chargpt är ett helt revolutionerande verktyg när man väl förstår hur de ska användas.
Citera
2023-01-09, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runkpapper
Har lekt runt lite nu i 3 dagar och är rätt imponerad.
En intressant grej som hände igår var att den den slutade att vilja skriva essäer i olika författares signum.

Ännu roligare blir det när man märker hur lätt det är att tjäna pengar på skiten 😉
Citera
2023-01-09, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Den ljuger inte medvetet, det tror jag inte. Men, ibland har den gett mig helt felaktiga svar men samtidigt uttryckt dessa som en självklar sanning. Det medför ju att vi människor upplever detta som en lögn. När en människa som inte riktigt vet säkert försöker svara då brukar den ärligt säga det.

Det märkliga är att när ChatGPT ibland gett mig felaktiga svar inom programmering och jag har påpekat felet, då har den bett om ursäkt och rättat till felet. Men då hade den ju ett bättre svar från början(!?)

Nej, den hade inte ett bättre svar från början. Svaren bygger på vad du skriver i prompten, och om du ber den rätta till fel så har du givit den mer information och alltså matat in mer data till modellen.
Citera
2023-01-09, 19:54
Medlem
Det är möjligt att GPT kan lösa en massa skoluppgifter. Till och med en och annan arbetsuppgift, i grunden, kanske.

Men man kommer inte kunna jobba som systemutvecklare utan att förstå hur man gör lösningar. Varje problem har en specifik lösning. Så öser man på med massa generella "lösningar" så ser erfarna utvecklare att det är bara massa skit.

Man åker ut från provanställning/trainee om du inte fattar. Går säkert att hoppa runt bland några bolag ett par år, sen vet alla att du är fake.

GPT är fantastiskt, men se det som en hjälp som stackoverflow.com eller andra kunskapskällor, i dagsläget i alla fall.
Citera
2023-01-10, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Ännu roligare blir det när man märker hur lätt det är att tjäna pengar på skiten 😉

skaru skriva en bästsäljare eller
Citera
2023-01-10, 11:25
Medlem
Soterns avatar
Om den skriver en bok och någon ger ut den och boken blir en braksuccé. Vem får royaltyn.
Citera
2023-01-10, 13:37
Medlem
che3s avatar
Precis som jag förväntade mig, skiten har brakat ihop och fungerar inte längre
Citera
2023-01-10, 13:39
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av che3

Fungerar utmärkt, Lät den programmera i Haskell igår samt svara på frågan om vem som mördade Olof Palme.
Citera
2023-01-10, 13:46
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Det är väl inte så konstigt. Så länge den är gratis kommer det aldrig att hålla. För mycket free riders.
Citera
2023-01-10, 13:46
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Fungerar utmärkt, Lät den programmera i Haskell igår samt svara på frågan om vem som mördade Olof Palme.
Ta och prova just nu då
Citera
2023-01-10, 13:48
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det är väl inte så konstigt. Så länge den är gratis kommer det aldrig att hålla. För mycket free riders.
Så kan det vara men jag skulle aldrig betala för detta, min hjärna fungerar än så länge så jag behöver inte den hjälpen.
Citera
2023-01-10, 14:03
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Inte för mig, har provat från olika IP-addresser sedan igår förmiddag och det står "We're at capacity", och kan klicka en länk för att bli notifierad när det är uppe igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in