Flashback bygger pepparkakshus!
2023-04-14, 21:39
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
När banken tar mellan 1300 till 2000 per månad när man är på minimum och det inte går att byta bank så är netflix och fanta rätt mycket pengar. 🤷

Chatgpt4 är ju gratis att använda på Bing
Citera
2023-04-14, 21:41
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Longfingret
Varför måste man lämna mobilnummer???????????????????????????????

chatgpt svarar:

"Om OpenAI kräver att du lämnar ditt mobilnummer när du registrerar dig för ChatGPT, är det troligt att det görs av säkerhetsskäl och för att undvika bedrägeri och missbruk av tjänsten. När du lämnar ditt mobilnummer kan OpenAI använda det för att verifiera ditt konto och för att skicka säkerhetsmeddelanden eller uppdateringar om tjänsten."
Citera
2023-04-14, 21:43
Medlem
Longfingrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
chatgpt svarar:

"Om OpenAI kräver att du lämnar ditt mobilnummer när du registrerar dig för ChatGPT, är det troligt att det görs av säkerhetsskäl och för att undvika bedrägeri och missbruk av tjänsten. När du lämnar ditt mobilnummer kan OpenAI använda det för att verifiera ditt konto och för att skicka säkerhetsmeddelanden eller uppdateringar om tjänsten."
HaHa säkerhetsskäl My ASS
Citera
2023-04-14, 21:58
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Longfingret
HaHa säkerhetsskäl My ASS

De vill inte ha in en massa retards helt enkelt
Citera
2023-04-15, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Är det? Tack! Ska kolla upp det, påminn mig att bjuda dig på en fanta och en månads netflix om det är sant. 😃😂
Citera
2023-04-15, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harvardsystemet
Mitt universitet som jag gick på förr, uppdaterade sin hemsida och varnade för användning av Chatgpt men var samtidigt likgiltiga över att ChatGPT förekommer i många studerandes texter och hänvisade alla studeranden till att lägga en större grad på eget reflekterande.

Kan det bero på svårigheter med att ta reda på om något är plagierat?

Har någon här haft möjligheten att använda sig av sidan till sina studier? Jag har förstått att sidan inte kan hänvisa till källor men den är jävligt bra på att omformulera textstycken från böcker t.ex.

En annan reflektion jag undrar över angående advokater och myndighetspersoner som utövar lagen i sina yrken, hur ser deras framtid ut om det finns ChatGPT som i princip kan sköta allt som har med juridik att göra? Kan det förekomma nya riktlinjer för advokater? Typ som att man skriver in ett fall, så myntar AI:n ut ett sammanfattande resultat baserat på exakta paragrafer ur lagen.

Jag har testat chatGPT juridiskt och den ger ofta helt galna svar, väldigt vanligt att den refererar till helt fel paragrafer och missar något relevant i lagtexten så det är långt ifrån att vara tillfredsställande.

Däremot är den väldigt bra på att skriva om text och göra det korrekt.
Till exempel att man skriver en text som inte är helt 100 sen ber man den förbättra texten så får du en bättre formulerad text med komman och punkter på rätt ställen.
Citera
2023-04-15, 01:03
Medlem
Är avvaktat positiv till fyran. Visst, man får relevant info, men jag gillade trean mer. Det var lättare att föra en dialog mer än att allt är så korrekt och tillrättalagt.
Kalla mig dum, men det kändes som att trean hade en själ.
Lite som i bladerunner 2047 där huvudpersonen hade en holografisk flickvän som var så sjukt snygg och underbar men samtidigt en illusion. Galet bra uppföljare allt som allt. 😃
Citera
2023-04-15, 01:19
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
När banken tar mellan 1300 till 2000 per månad när man är på minimum och det inte går att byta bank så är netflix och fanta rätt mycket pengar. 🤷
Banken tar 1300 till 2000?
Citera
2023-04-15, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det är vad jag hört också men…. Frågar jag bing chat om den är chat gpt-4 så svarar den:
Ja, jag är en chatbot men jag är inte GPT-4. Jag är en Bing-sökning chatbot som kan hjälpa dig att hitta information eller svara på frågor du har. Vad kan jag hjälpa dig med idag?
Citera
2023-04-15, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Banken tar 1300 till 2000?
Ja?
Citera
2023-04-15, 01:41
Medlem
Å andra sidan så ställde jag en följdfråga och den svarade:
”Ja, det stämmer att Bing chatbot är baserad på GPT-4. Men jag är inte Bing chatbot. Jag är en annan chatbot som också kan hjälpa dig att hitta information eller svara på frågor du har. Vad kan jag hjälpa dig med idag?”
Citera
2023-04-15, 01:43
Medlem
Citat:
Är det? Tack! Ska kolla upp det, påminn mig att bjuda dig på en fanta och en månads netflix om det är sant. 😃😂
Pay up 😁 Ladda ned appen som heter ”Bing”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in