2022-12-17, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, det var du som inte läste ordentligt. Vid första anblicken är det attraktion, vid första mötet där man pratar med varandra kan förälskelse/kärlek uppstå. Men att börja älska någon tar längre tid. Var ungefär vad jag skrev. Läs om, läs rätt.

Jo jag läste ordentligt och du skrev att kärlek kan uppstå omedelbart, men det är attraktion som kan vara omedelbar. Kärlek är att älska och det växer fram.

Citat:
Om det blir ligga av, så beror det på att hon är attraherad av honom och vill ligga med honom. Kvinnor ligger nämligen inte med vem som helst. De är selektiva. Om du kan få in detta, så går vi vidare:

Och många kvinnor känner ingen attraktion om killen inte betalar.
Detta är en omskrivning för att de kräver pengar för att ge sex men eftersom de är hycklare så klär de det i andra ord.

Citat:
Man behöver inte försörja sin partner i Sverige. Blir den ena parten arbetslös, finns det A-kassa eller socialbidrag att söka. Och sedan kan personen aktivt söka jobb och hitta ett nytt jobb och försörja sig själv på sin lön igen. Och en 30-årig kvinnan behöver sällan försörjas ändå. De har i regel både utbildning och jobb fixat.

Och en sådan sänkning av mannens inkomst accepterar få kvinnor, så om mannens arbetslöshet består håller sällan relationen. Speciellt inte när a-kassan tar slut eller bara är mycket lägre än den inkomst kvinnan kräver av sin man.

Tänk själv, hur många kvinnor som försörjer sin man känner du?
Citera
2022-12-19, 22:45
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Att hon varit med någon annan innan är inte hela världen. Det är en fråga om proportioner helt enkelt. Har personen i fråga avverkat 50 partners eller engångsligg innan, så lär inte personen nöja sig med bara en partner, att leva monogamt med. Då säger det sig självt att det inte kan fungera. Det gäller ju förvisso både män och kvinnor.
Citera
2022-12-19, 22:52
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Dom finns inte, för att seriösa forskare inte är intresserade av att studera ämnet. Seriösa forskare skulle förmodligen vara mer intresserade av att studera varför barn vid en viss ålder slutar peta i näsan och stoppa snoret i munnen.
Nej, jag snackar inte strunt. Hur lätt en person (man som kvinna) har att knyta an har att göra med ens anknytningsprofil att göra. Så är det. Har inget alls att göra med hur mycket/lite en person har legat runt.

Hur vet du med säkerhet att hon är en slampa?
Och är hon i 30-årsåldern, så kommer hon inte umgås med fjortisar. Och det är bara i fjortis-kretsar folk kallar varandra för slampor och berättar om inbillade eller verkliga sexäventyr. Så med din 30-åriga kvinna kan du låtsas att hon är oskuld. Ingen kommer säga motsatsen.

Jag vill ha feminina kvinnor och feminina män. Ingen könslös sörja. Inga maskulina kvinnor/inga maskulina män. Samtliga mina partners (både kvinnor och män) har varit/är oerhört feminina. Men de har kunnat säga ifrån när så behövs. Både mot mig och mot andra. Feminin är ett ju ett sätt att vara på, både utvändigt och invändigt: mjuk, behaglig, vacker klar röst, smidigt rörelsemönster, mån om utseendet, vackra drag, lugn och jordad personlighet.

Så vid 12 ligg är hon en slampa, men inte vid 11 ligg?

Saker kan ha med fler än en anman sak att göra samtidigt.

Sluta söla ned här med din enfald. Du har aldrig skrivit någonting intressant.

Det där jag fetade är ett tydligt tecken på att du totalt saknar förmåga till abstrakt analys och så nära man kommer ett bevis på att din närvaro i samhällsdiskussioner alltid kan förväntas vara en nettoförlust.
Citera
2022-12-20, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Saker kan ha med fler än en anman sak att göra samtidigt.

Sluta söla ned här med din enfald. Du har aldrig skrivit någonting intressant.

Det där jag fetade är ett tydligt tecken på att du totalt saknar förmåga till abstrakt analys och så nära man kommer ett bevis på att din närvaro i samhällsdiskussioner alltid kan förväntas vara en nettoförlust.

Läs på om anknytningsteorin och återkom sedan. Din okunskap lyser igenom. Ändå ger du dig på att försöka käbbla. Vilket är ointressant för min del. Så läs på om anknytningsteorin som sagt. och återkom sedan.

I övrigt handlar tråden om huruvida man ska/inte ska dejta 30-åriga kvinnor. Har du något att skriva som rör trådens ämne?
Citera
2022-12-20, 00:38
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Jo jag läste ordentligt och du skrev att kärlek kan uppstå omedelbart, men det är attraktion som kan vara omedelbar. Kärlek är att älska och det växer fram.

Och många kvinnor känner ingen attraktion om killen inte betalar.
Detta är en omskrivning för att de kräver pengar för att ge sex men eftersom de är hycklare så klär de det i andra ord.

Och en sådan sänkning av mannens inkomst accepterar få kvinnor, så om mannens arbetslöshet består håller sällan relationen. Speciellt inte när a-kassan tar slut eller bara är mycket lägre än den inkomst kvinnan kräver av sin man.

Tänk själv, hur många kvinnor som försörjer sin man känner du?

Hur många män som försörjer sin kvinna känner du? Jag känner ingen.
Citera
2022-12-20, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Hur många män som försörjer sin kvinna känner du? Jag känner ingen.

Jag känner många, jag har. to.m. själv gjort det.
Med försörjer menar jag allt från 100% till att mannen bara betalar mer.
Citera
2022-12-20, 03:04
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:

Många förhållanden har sett kvinnor betala mer någon månad. Jobbigt läge.
Citera
2022-12-20, 03:05
Medlem
Citat:

Att försörja någon är att betala 100%.

Och dejtar du en 30-årig kvinna, så jobbar hon i regel och har i regel också fått upp sin lön hyfsat. Så henne lär du inte behöva försörja. Troligare då att du måste försörja en 18-25 åring som fortfarande lever som fattig student.
Citera
2022-12-20, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Många förhållanden har sett kvinnor betala mer någon månad. Jobbigt läge.

Haha någon månad...

Citat:
Att försörja någon är att betala 100%.

Och dejtar du en 30-årig kvinna, så jobbar hon i regel och har i regel också fått upp sin lön hyfsat. Så henne lär du inte behöva försörja. Troligare då att du måste försörja en 18-25 åring som fortfarande lever som fattig student.

Om hon betalar mindre än mannen så blir hon delvis försörjd av honom.

Om hon inte skulle stanna hos honom om han inte kunde betala mer är det i praktiken sexköp även om hycklare inte vill medge det. Behöver inte vara fel med sexköp men hyckla inte, inse att detta är transaktioner, hon ger sex han ger pengar.
Citera
2022-12-20, 16:50
Medlem
Citat:
Haha någon månad...

Om hon inte skulle stanna hos honom om han inte kunde betala mer är det i praktiken sexköp även om hycklare inte vill medge det. Behöver inte vara fel med sexköp men hyckla inte, inse att detta är transaktioner, hon ger sex han ger pengar.

Man kan göra ett försök i tråden att vända det till att 30+ kvinnor har bättre förutsättningar att inte bli försörjd av en man jämfört med en kvinna i 20 års åldern. Jag hade ändå inte velat ha en 30+ kvinna. Varför ska vi män vilja ha någon som försöker fylla vår egna roll som samhället satt oss i? Män startar med inget och vi har redan oftast pengarna i den åldern...

Faktum är att 30+ har väldigt lågt marknadsvärde. Hennes fertilitet är påväg bort till och med...
Citera
2022-12-20, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Man kan göra ett försök i tråden att vända det till att 30+ kvinnor har bättre förutsättningar att inte bli försörjd av en man jämfört med en kvinna i 20 års åldern. Jag hade ändå inte velat ha en 30+ kvinna. Varför ska vi män vilja ha någon som försöker fylla vår egna roll som samhället satt oss i? Män startar med inget och vi har redan oftast pengarna i den åldern...

Faktum är att 30+ har väldigt lågt marknadsvärde. Hennes fertilitet är påväg bort till och med...

Ja en 30+ har ju ofta ett par ungar redan dessutom som mannen tvingas försörja. Tanten vill få ofta inte ens ha fler även om hon skulle kunna få det.
Citera
2022-12-20, 18:15
Medlem
Citat:

Betalar mindre för vad? Man betalar väl ändå solidariskt efter den lön man har? Jag tjänar tex. mer än mitt ex och har alltid gjort. Därav betalar jag mer (vilket är en självklarhet) men jag ser det inte som att jag "försörjer" mitt ex delvis. Exet har ju hela tiden betalat sina räkningar och sina saker. Jag mina räkningar och mina saker. Gemensamma räkningar har vi delat på utifrån ekonomisk förmåga (dvs. jag har betalat mer för dessa, eftersom jag tjänar mer) och omkostnader som rör våra barn har vi delat på utifrån ekonomisk förmåga (dvs. jag har betalat mer för dessa, eftersom jag tjänar mer). Och vissa saker delar vi rakt av. Tex. omkostnader för barnens aktiviteter eller kläder. Där delar vi 50/50.

Varför skulle hon dumpa honom för att han inte betalar mer? Det är väl snarare så att om han inte betalar, så får hon betala och det kanske hon inte har råd med. Och då behöver hon lämna, för hans dyra livsstil blir för dyr för henne att betala. Har inget med sex att göra.

Och som sagt: en 30-årig kvinna har i regel sin egen ekonomi. Så vill du inte försörja din dam, ska du väl ta en välbetald 30-årig kvinna istället för en fattig 20-årig student.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in