2022-12-12, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaizashman
yeah okay sure

Ja han redogör exakt detta och baserar det han säger på forskning. Du väljer om du är mottaglig för att få svar på dina frågor eller inte.
Citera
2022-12-12, 12:07
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, kvinnor bondar när de ligger med en man. Iaf. flertalet kvinnor. Så. Om hon ligger med Lennart och blir kär och han sedan dumpar henne. och hon sörjer detta. Sedan ligger hon med Leif och blir kär men det tar slut och hon sörjer detta. Osv. Så kan hon ju komma upp i många män och bli kär i dem alla, just eftersom hon bondar vid sex. Så. Den man (tex. "nummer 26") som stannar vid hennes sida och fortsätter ha sex med henne och som hon är kär i, kommer hon ju fortsätta vara kär i. Eftersom hon bondar vid sex. Kvinnor slutar inte plötsligt bonda vid sex, bara för att de har flera sexpartners. Har de den förmågan, så fortsätter de ha den förmågan.

Gast det verkar ju faktiskt vara så att vissa kvinnor bondar mindre och mindre desto mer sexuella partners de haft.
Citera
2022-12-12, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Ja han redogör exakt detta och baserar det han säger på forskning. Du väljer om du är mottaglig för att få svar på dina frågor eller inte.

Det enda han säger i videon om hur en kvinna ska vara för att anses som en kandidat för ett långvarigt förhållande är:

- cultivate your femininity
- work on your intelligence
- build on your self-esteem
- don't put so much focus on superficial characteristics such as Fame and wealth
- kindness, nurturing, respectful, being a team-player

Vad exakt är det som motsäger detta i min beskrivning om mig själv och min situation?
Citera
2022-12-12, 12:29
Medlem
Citat:
Det enda han säger i videon om hur en kvinna ska vara för att anses som en kandidat för ett långvarigt förhållande är:

- cultivate your femininity
- work on your intelligence
- build on your self-esteem
- don't put so much focus on superficial characteristics such as Fame and wealth
- kindness, nurturing, respectful, being a team-player

Vad exakt är det som motsäger detta i min beskrivning om mig själv och min situation?

Du missade något vitalt så uppenbarligen lyssnade du inte ordentligt.

Förutom egenskapen du missade tog du heller inte till dig varför män väljer som de gör.
Citera
2022-12-12, 12:32
Medlem
styckets avatar
Citat:
Lol. Inget nytt eller revolutionerande tyvärr. Samma repade skiva man hört i åratal. Män vill inte ha en "strong-independent-woman" som har fyllt 30. Kvinnans marknadsvärde sjunker drastiskt när hon fyller 25.

Kommer inte på en enda kvinna i min närhet som inte har en sambo/pojkvän. Jo, några stycken som gifte sig med sin "första" och sedan skilde sig och har inte hittat någon annan sen dess. Så där brast oskuld-och-för-evigt-lycklig-som-gift. Men kommer på en hel del snubbar som är singlar och deppiga pga det.

Problemet är att oavsett hur mycket ni än försöker kontrollera er miljö så är allt ett tärningskast ändå. Du kan gifta dig med en oskuld som levt skyddat hela sitt liv som vid 35 års åldern får en kris och vill "utforska och leva". Du kanske blir hopplöst kär i en annan och vill påbörja ett liv med denne. En kontrollerad miljö är ingen garanti för lycka. Vilka ytliga attribut kräver du att en person ska ha för att bli vän med denne?

Självfallet kan man ha preferenser och kanske sikta sitt sökande ditåt. Men helt dumt att låsa sig fast vid skit som "inte en dag över 24år" eller "minst 185cm lång".

Äldre män med resurser lyckas fånga unga kvinnor i betydligt högre utsträckning än vad busschaffisen-Bengt gör. Men oftast är det ett utbyte av varor, behöver nog inte uttryckligen skriva vilka. Är det vägen till ens lycka, ja kör på, men tro inte att alla män och kvinnor ser på det likadant. Jag delar 1000ggr hellre mitt liv med en fattiglapp som är min bästa vän än med någon rik 50-åring, såvida den rika 50-åringen inte råkar vara min bästa vän.

Mitt tips är att vara en vän och medmänniska för att hitta "den rätta", till skillnad från tate-skiten ni konsumerar. Par som håller livet ut har en ömsesidig respekt och vänskap i grunden, allt annat är tillfälligt.

Hur länge har det längsta förehållandet du känner till varat med par som är födda efter 1980?
Citera
2022-12-12, 13:09
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:
Har snygg form, vårdat yttre, lätt till skratt och lek. Är lagom social och utbildar mig så att jag kan jobba deltid med hyffsad lön, för mitt hem är min prio ett. Barn dras till mig naturligt och mina syskon är mina bästa vänner. Min sambo är lyckligt lottad precis som jag, för han är en snäll och omtänksam person som alltid ställer upp när man ber honom om det. Vad har jag missat?

Låter jättebra, så är dock inte verkligheten för de flesta, både män och kvinnor som kommer från sunda familjer har svårt att hitta någon med samma värderingar.

Och dejtingappar som många använder gör att många ger upp att hitta något seriöst, vad det verkar.
Senast redigerad av MrSwedeGliderRunt 2022-12-12 kl. 13:12.
Citera
2022-12-12, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Hur länge har det längsta förehållandet du känner till varat med par som är födda efter 1980?

Känner faktiskt inte många som är födda på 80-talet men ett par där mannen är född sena 80/kvinnan tidiga 90 har hållit ihop sen 2008?

Mina närmsta vänner, 4 av dom födda tidiga 90 har varit ihop med sina män sen runt 2010-2012, så ändå 10+ år på dem. Plus många fler.

Samtidigt så känner jag personer som har svårt att stadga sig. Det som utmärker många av dem är deras generella attityd mot livet. De är oftast negativa och ser glaset kroniskt som halv tomt. De har även höga krav på personen de träffar, nobody is good enough.
Om man vill bygga ett liv med en person så är dessa egenskaper något att undvika, enligt min uppfattning. Sen köper jag att man varken som kvinna eller man vill ha någon med en historik av allt för många sex partners men inget att fästa för mycket vikt på. Kommer ni bra överens och personen generellt sätt är positiv samt en problemlösare så har man redan kommit en bit på vägen.
Citera
2022-12-12, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Låter jättebra, så är dock inte verkligheten för de flesta, både män och kvinnor som kommer från sunda familjer har svårt att hitta någon med samma värderingar.

Och dejtingappar som många använder gör att många ger upp att hitta något seriöst, vad det verkar.

Men vet du vad, TACK!
Jag förstår att det kan vara svårt och hitta den rätta och därför förespråkar jag lite det här med att släppa taget om sin kravlista. Min sambo kanske inte var den personen som var självklara valet för mig (och antagligen jag inte för honom) från början, men med tiden insåg jag att jag gillade honom som person och det var det som till slut knuffade oss ihop. Dejtandet är en aning krystat rent generellt, hellre att det sker organiskt men det hjälper om man är öppensinnad.
Citera
2022-12-12, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Tror du på allvar att unga killar ser dig i din ålder som en långtidspartner? Hahaha...
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...s-200-sekunder

Tänkte på dig när jag läste den här. Precis något män med din attityd skulle göra med er syn på sex, relationer etc
Citera
2022-12-12, 13:36
Medlem
Citat:
Du missade något vitalt så uppenbarligen lyssnade du inte ordentligt.

Förutom egenskapen du missade tog du heller inte till dig varför män väljer som de gör.

Förklara då med klarspråk, vad är det jag missade? Att män vill ha feminina, unga kvinnor? Att män kategoriserar kvinnor som antingen fuckable eller wife-material? Att kvinnor inte ska låta sina egon blåsas upp för all uppmärksamhet de får? What's new?

Kan berätta för dig att när jag var runt 23-25 var jag otroligt trött på uppmärksamheten från män. Är man någorlunda normalbegåvad förstår man ganska tidigt hur betydelselöst det är när en man uttrycker sin attraktion till dig. Oh wow you like boobs and ass wow fucking terrific man here have some hahah yeah you wish bye bitch hahahaah .... Skojar bara ok?
Citera
2022-12-12, 13:45
Medlem
Citat:
Förklara då med klarspråk, vad är det jag missade? Att män vill ha feminina, unga kvinnor? Att män kategoriserar kvinnor som antingen fuckable eller wife-material? Att kvinnor inte ska låta sina egon blåsas upp för all uppmärksamhet de får? What's new?

Kan berätta för dig att när jag var runt 23-25 var jag otroligt trött på uppmärksamheten från män. Är man någorlunda normalbegåvad förstår man ganska tidigt hur betydelselöst det är när en man uttrycker sin attraktion till dig. Oh wow you like boobs and ass wow fucking terrific man here have some hahah yeah you wish bye bitch hahahaah .... Skojar bara ok?

Ja där fann du en sak du missade i förra inlägget, fertiliteten.

Du vänder taggarna utåt och anser att män gör fel val som prioriterar unga fertila kvinnor men tänker inte igenom varför män gör dessa val och kan därför inte förstå detta heller. Ändå uttalade du inställningen att du skulle upplysa oss män så vi kan göra bättre val men det är extremt arrogant och inskränkt när du inte förstår varför män gör de val de gör.

En annan sak som är aningen absurd är att du garanterat inte klagade på att män valde på detta sätt när du var ung, då drog du tvärtom glatt fördelarna av det men nu när du blivit tant ska du lära män att välja tanter. Allt handlar om att du alltid vill att män ska välja dig, både när du är ung och gammal, ,men det funkar inte så.
Citera
2022-12-12, 13:45
Medlem
Citat:
Och jag har förklarat varför.

Du har en uppblåst självbild och tror att du är värd mycket mer än du är, du kräver därför män långt över din nivå och de dumpar dig.

Sänk kraven och acceptera män runt 2-3 så kanske du kan få någon, men jobba också på din attityd för annars blir det svårt ändå.

Så, du inbillar dig alltså att jag har haft seriösa förhållanden med kvinnor och män som "ligger långt över" min "nivå"? Och därför har de dumpat mig? Nu låter du faktiskt som en tvättäkta incel som inte vet ett skit om livet och tror att livet består av siffror.

Jag vet orsakerna till att det slog/att jag blev dumpad. Och har tagit lärdom av det. Men numera är jag som sagt inte intresserad av något förhållande. Har varken tid eller lust. Helt enkelt.

Citat:
Du låtsas och försöker så hårt att vi inte ska se att du är en tant, varför gör du det om du inte anser tråden handlar om dig?

Typiskt kvinnligt att helt sakna logik i det du skriver.

Tråden handlar om 30-åringar. Jag är långt ifrån 30. Men skriver i tråden ändå. Man kan skriva i trådar som inte handlar om en själv, vet du.

Citat:
Män som har möjligheter har sex med många kvinnor, det ligger i mäns natur.

Vår drivkraft är att ha sex med så många som möjligt för att maximera chanserna att våra gener ska spridas vidare. Kvinnor som föder barnen måste däremot vara selektiv och välja den bästa mannen de kan få.

Detta är våra inre drivkrafter men sedan har det sociala trycket gjort att vi försöker leva monogamt. Gör mannen inte det kan han bli dumpad. Men när mannen har möjligheter har han sex med många kvinnor.

Den bästa mannen för en kvinna att få barn med, är en trogen man som är lojal mot familjen och tar sitt ansvar som familjefader och är trogen och bra mot sin kvinna och bra mot deras gemensamma barn. SÅ vill en man "sprida sina gener", gör han rätt i att vara monogam och trogen mot sin kvinna, så att hon väljer att föda hand barn. Är han otrogen och illojal kommer hon dumpa honom och leta en ny man som är bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in