2022-12-08, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Min far skiljde sig när han var 50. Han gifte om sig med en som var 50. De levde lyckliga i 30 år.

Men det var visst fel. Han borde gift sig med hennes 20-åriga dotter.

ELLER!!!
Javisst

Nä fyfan. Patetiska män som inte klarar av kvinnor i sin egen ålder utan ger sig på barn.
Senast redigerad av granskottet80 2022-12-08 kl. 18:57.
Citera
2022-12-08, 19:23
Medlem
Såg något youtube klipp där sa hon, om jag minns rätt att gifter sig en kvinna som oskuld så kommer deras förhållande vara ett lyckligt sådant 80%

Har hon däremot legat med 5+ så sjunker siffran till så lågt som 25%

Kanske ligger något i det!

Pearlythings tror jag hennes kanal heter om någon är intresserad. Kan vara ganska underhållande.
Senast redigerad av CB1 2022-12-08 kl. 19:26.
Citera
2022-12-08, 20:10
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Hahahahahaha. Du är definitivt en man med livlig fantasi.

https://www.svd.se/a/346fecbb-519c-3...r-ha-aldre-man

ÄGD.
Citera
2022-12-08, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Om du ej hittat en man du är attraherad av som vill ha dig så ser jag det som att du ej funnit en så kallad "bra man".

Att du hittat män som vill ha dig men du ej finner är attraktiv fattar jag.

Men som sagt, då kanske det beror på att du är tillräckligt attraktiv (håller en tillräckligt hög standard) för att attrahera de mest attraktiva männen.
Så är det för mig, jag är snart 50 men har små barn, så har ingen tid eller ekonomi för att leva det liv som de flesta i min ålder vill. De enda man får på kroken är antingen 25 åringar eller överåriga players. Jag är inte attraktiv för de män som jag attraheras av.
Citera
2022-12-08, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan
Fast kvinnor kommer inte att vilja ha dem när de är mycket äldre

Det normala är att folk träffar jämnåriga och ni missar att få män kommer stiga så mycket som de tror.

Så otroligt fel. Det här är vad man tror när samhället blir hjärntvättat av feminism.

Såhär säger SCB om saken:

Citat:
Generellt är det vanligare att mannen är äldre än kvinnan i en olikkönad relation. I sju av tio av Sveriges par är mannen äldst och i två av tio är kvinnan äldst. Bara ett av tio par är jämngamla, säger Li Ma, demograf på SCB.

Alla har alltid vetat om att män söker yngre kvinnor och att kvinnor söker äldre män. Det stöds också i all datingstatistik, vad kvinnor och män swipear på.

Allt pekar på att kvinnors värde går ned med åldern och männens värde går istället upp. Det är för att kvinnor och män värderas på olika sätt. Kvinnor har ett basvärde som ung och för att hon existerar, medans mannen inte har något värde alls tills han bevisat sig själv.

Jag säger inte att det är rätt eller fel att det ser ut så I samhället, bara att det är så det är.

Ensamheten bland unga män är rekordhögt. Sanningen är att kvinnorna skiter i dem, och det är kvinnorna som valt detta själva. Det är så ni vill ha det när ni bestämmer.

All makt till er, men bli inte sura när när ni når väggen vid 27 och störtdyker i värde för män.
Citera
2022-12-09, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Så otroligt fel. Det här är vad man tror när samhället blir hjärntvättat av feminism.

Såhär säger SCB om saken:

Alla har alltid vetat om att män söker yngre kvinnor och att kvinnor söker äldre män. Det stöds också i all datingstatistik, vad kvinnor och män swipear på.

Allt pekar på att kvinnors värde går ned med åldern och männens värde går istället upp. Det är för att kvinnor och män värderas på olika sätt. Kvinnor har ett basvärde som ung och för att hon existerar, medans mannen inte har något värde alls tills han bevisat sig själv.

Jag säger inte att det är rätt eller fel att det ser ut så I samhället, bara att det är så det är.

Ensamheten bland unga män är rekordhögt. Sanningen är att kvinnorna skiter i dem, och det är kvinnorna som valt detta själva. Det är så ni vill ha det när ni bestämmer.

All makt till er, men bli inte sura när när ni når väggen vid 27 och störtdyker i värde för män.
Du är medveten om att det är två år? TVÅ ÅRS ÅLDERSSKILLNAD

Nej. Det är män som söker mycket yngre eller mycket äldre eftersom de vanligare har sexuell dragning trots ålderskillnader. Kvinnor dras till män omkring deras egna ålder och upp 2-4 år. Så när du är 40 kan du sikta in dig på en 35-38 åring. 20 åriga kvinnor vill inte ha dig då.

Jag är mycket äldre än 27 och inte ens jag vill ha män i min ålder när jag ser till majoriteten av singlarna.

Unga män är de som har högst chans hos unga kvinnor. Finns fullt av unga män med partners. Sedan är det mansöverskott. Det kommer inte minska så skit du i kvinnor idag så får du se hur mycket större konkurrens du kommer ha som äldre.

Dessutom har alla kvinnor mer eller mindre möjligheter med män med status eller tillgångar osv. Det funkar ändå inte så bra för männen. Du förstår man får aldrig hela marknaden, bara marknaden där man är en preferens för någon.

Som äldre som försöker få en ung kvinna, har du fortfarande samma konkurrens med andra män i samma position som du.
Citera
2022-12-09, 00:10
Medlem
mensverkets avatar
Är ju singel-föräldrar som är red flag! Speciellt mammor! De är ju skadat gods med bagage!
Citera
2022-12-09, 06:25
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Sållat bort sig själva? Surt sa räven om rönnbären... Igen.

Jag har inte letat. Jag gillade snubben jag skrev med sist trots att han helt väck. Dvs, gillade för en mindre seriös relation då han inte var pojkväns material och dessutom alltför ung förövrigt för att det skulle fungera.
Jag har iallafall börjat gå igenom listan med de som linear på Facebook och gjort några matchningar. Brukar skita i det.

Det kommer åtminstone tillbaka en del av dem. Män som dejtar mig förr och haft relationer med mig. Jag tror inte på att man ska gå tillbaka till ex såvida det inte är en speciell sak man vill att det ska funka för och alla jag träffat hittills är nu, ute ur bilden. Jag tror få kvinnor sökt upp dig igen eller blir glada när du dyker upp på dejtingsidor.

Jag känner att du är väldigt hotad av min självkänsla som kvinna och att du har svårt att hantera situationen med att det finns kvinnor som väljer bort män likt dig.

Givetvis om jag inte anser att någon är den där extra, speciella som jag vill leva med, är det av betydelse att jag kan välja ut någon för sex, närhet och slösa lite kärlek på. Du är bara dum om du påstår att det inte är värt något.

Ja sållat bort sig själva. Vi män med valmöjligheter är inte intresserade av manliga kvinnor och feminister så ni har alltid och kommer alltid att vara ointressanta för alla män som är bekväma i sin manlighet vill så klart ha en feminin kvinna och inte en sådan som du. Ingen man med valmöjligheter väljer en tant. Detta är bara faktum. Du kan förneka verkligheten hur mycket du vill det förändrar dock inte hur det ser ut.

Alla ni som sitter på Tinder är desperata enligt mig. Varför kan ni inte ragga som folk? Varför förstår ni inte att kemi betyder allt och det känner man inte över nätet? För att du är autist du med som sagt.

Har ett ex som jag dumpade för typ 17 år sen som fortfarande är så desperat att hon stalkar min syrra. Det är bara som jag sa till dig innan att vi som är vuxna är inte stolta över att vi kan knulla hur mycket vi vill eller att folk beter sig psyko för att få oss. Deras beteende har inget värde för mig men du tycker fortfarande att vara knullbar är det viktigaste som finns för en kvinna så du kommer stanna mentalt här hela livet och bara vara denna fjortis du är nu.

Tomma tunnor skramlar som sagt mest. Ingen kvinna någonsin har fått mig att känna mig hotad, jag är en riktig man så dessutom blir det så himla uppenbart att du bara projicerar och känner dig hotad av alla män som inte är simps och sitter och fjäskar för dig. Du kan inte bete så som en kvinna skall. Du erkänner att du aldrig haft en riktig man. Di sitter på nätet och raggar småpojkar och är stolt över detta....

Så hur man än vänder och vrider på detta tant så är du ett jävla vrak 10+ år past din prime. Ingen flyr tiden lilla gumman, allra minst kvinnor.
Citera
2022-12-09, 08:34
Medlem
Citat:
Unga män är de som har högst chans hos unga kvinnor. Finns fullt av unga män med partners.

Det är ju precis så det inte är! Ensamheten bland unga män är rekordhög och blir bara värre. Alla män sitter och tokswipear och varenda tjej har hundratals matchningar.

Varför ignorerar du statistiken? Jag är med på att du inte tillhör vår generation och inte hade samma bekymmer på er tid, men siffrorna finns. Titta på inceldokumentären där de gör exemplet live. Det är så det ser ut i vardagen idag.

Unga män har det inte lätt att få partner. Unga kvinnor har det. Så är det bara.

Citat:
Sedan är det mansöverskott. Det kommer inte minska så skit du i kvinnor idag så får du se hur mycket större konkurrens du kommer ha som äldre.

Bra att du äntligen erkände åldersskillnad, du försökte verkligen luras med "jämngamla" när SCB säger att 1/10 par är det.

En 30 årig man väljer inte en 30-årig kvinna.
Citera
2022-12-09, 08:50
Medlem
styckets avatar
Citat:
Jag har alltid kunnat få 8-10 r men jag är äldre och männen har dalat rätt ordentligt. Jag tror de snyggaste männen är stulna från marknaden vid min ålder. Det förstår jag.

Jag tycker inte heller att mitt utseende ska ifrågasättas pga min ålder. Det var åtminstone exakt nu en snubbe frågade om jag skulle kunna tänka mig en mer lättsam relation.

Men jag är inte särskilt intresserad när jag inte ens känner karln. Det är knappast något som drar. Sedan finns det ju mycket snyggare även om han såg helt okej ut.

Sållat bort sig själva? Surt sa räven om rönnbären... Igen.

Jag har inte letat. Jag gillade snubben jag skrev med sist trots att han helt väck. Dvs, gillade för en mindre seriös relation då han inte var pojkväns material och dessutom alltför ung förövrigt för att det skulle fungera.
Jag har iallafall börjat gå igenom listan med de som linear på Facebook och gjort några matchningar. Brukar skita i det.

Det kommer åtminstone tillbaka en del av dem. Män som dejtar mig förr och haft relationer med mig. Jag tror inte på att man ska gå tillbaka till ex såvida det inte är en speciell sak man vill att det ska funka för och alla jag träffat hittills är nu, ute ur bilden. Jag tror få kvinnor sökt upp dig igen eller blir glada när du dyker upp på dejtingsidor.

Jag känner att du är väldigt hotad av min självkänsla som kvinna och att du har svårt att hantera situationen med att det finns kvinnor som väljer bort män likt dig.

Givetvis om jag inte anser att någon är den där extra, speciella som jag vill leva med, är det av betydelse att jag kan välja ut någon för sex, närhet och slösa lite kärlek på. Du är bara dum om du påstår att det inte är värt något.

Man hör ju att du vill ha en bra man men bara inte lyckats finna en. Det är inte vad jag kallar frivilligt celibat nödvändigtvis. Kanske man kan finna sin dröm partner genom att självransaka sig själv och där med bli mer attraktiv, eller kanske framförallt tillgänglig för den man verkligen åtrår.

Utseende är inte enskilt uteslutande vad som gör en man till en 10a. Kanske till och medr sekundärt? Vad för mer egenskaper är viktiga hos en bra man? Ellet en bra kvinna? Har du verkligen träffat en riktig 10a? Kan du betta om dessa tior du träffat?
Senast redigerad av stycket 2022-12-09 kl. 08:53.
Citera
2022-12-09, 08:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Det är ju precis så det inte är! Ensamheten bland unga män är rekordhög och blir bara värre. Alla män sitter och tokswipear och varenda tjej har hundratals matchningar.

Varför ignorerar du statistiken? Jag är med på att du inte tillhör vår generation och inte hade samma bekymmer på er tid, men siffrorna finns. Titta på inceldokumentären där de gör exemplet live. Det är så det ser ut i vardagen idag.

Unga män har det inte lätt att få partner. Unga kvinnor har det. Så är det bara.

Bra att du äntligen erkände åldersskillnad, du försökte verkligen luras med "jämngamla" när SCB säger att 1/10 par är det.

En 30 årig man väljer inte en 30-årig kvinna.
Var kan man se inceldokumentären?
Citera
2022-12-09, 09:06
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosingen
Så är det för mig, jag är snart 50 men har små barn, så har ingen tid eller ekonomi för att leva det liv som de flesta i min ålder vill. De enda man får på kroken är antingen 25 åringar eller överåriga players. Jag är inte attraktiv för de män som jag attraheras av.

Okej tack för du delar med dig.

Varför har du inte lyckats attrahera en sådan karl tidigare känner du?

Alla gör misstag livet tar inte slut för det. Tvärt om är det en chans till utveckling. I själens oändliga resa.

Också nyfiken på vad det är för fel på 25 åringar ?

😙🎶
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in