2023-08-30, 14:54
Medlem
https://www.expressen.se/sport/fotbo...g-hade-en-arm/

Vad jag vet har det inte funnits nån annan i allsvenskan med handikapp, mycket möjligt nån haft nåt amputerat finger eller nåt men inte hört nåt om någon, svårt att tro folk med diagnoser med funktionsnedsättningar som är mentala skulle klara av att nå en hög nivå så får ju bli fysiska handikapp om det funnits nån mer.
Citera
2023-08-30, 15:30
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Var han inte otroligt frejdig? Nästan lite som att hans ovanliga balans gav honom en annan dimension? Eller så minns jag bara fel.

Det var han, och även Johan Andersson som spelade i Landskrona under samma period. Hade en rätt speciell spelstil men var en duktig allsvensk spelare

Bonusklipp: https://www.youtube.com/watch?v=eN4OQ_OmEic

Rolig brottningsmatch vid 1:52, och målvakten hade långbrallor. Good times
Citera
2023-08-30, 16:10
Medlem
Smerchs avatar
Elfsborg hade en ytterback som saknade en arm, men ändå kastade sina inkast. Joachim Modigh, spelade ungefär samtidigt som Söderstierna kring millenieskiftet.
Citera
2023-08-30, 16:24
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Inte för att vara den.. Men var det inte du som gömde dig i flera år från dom Allsvenska trådarna efter lite för mycket pisk av Gnaget?

Tror jag varit i de flesta Allsvenska trådarna som varit de flesta åren. Varför skulle jag hållit mig borta? Dig däremot ser man ytterst sällan för jag kan inte minnas att jag någonsin läst något av dig här.
Citera
2023-08-30, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Se där .
Hade halvt koll iallafall.

Har du koll på om de finns några andra spelare som spelat på högre nivå med speciellt handikapp?

Nu minns jag inte namnet, men Niva och han den andre nämnde väl nån engelsman som lirade i GAIS (i samband med WWWK-avsnittet om GAIS 2011/2012) som väl spelade i nåt landslag för typ förståndshandikappade?
Tror han eventuellt var på tal lite i avsnitten om West ham också.
Citera
2023-08-30, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Tror jag varit i de flesta Allsvenska trådarna som varit de flesta åren. Varför skulle jag hållit mig borta? Dig däremot ser man ytterst sällan för jag kan inte minnas att jag någonsin läst något av dig här.

Måste blandat ihop dig med någon annan gårdare som postar rikligt här inne då
Citera
2023-08-30, 18:52
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 116-Sofia
Den otroligt svaga hetsen när det inte ens varit ett år sen ni torskade mot Gnaget.
När man sitter på toppen av matkedjan och ser ner på övriga bryr man sig inte om vad varesig apor eller vrak har att säga. Till och med under en säsong som denna. Vi behöver aldrig hävda oss eller ägna oss åt självförhärligande när det är så uppenbart att ni redan vet vem som är herren i huset.

Så, Storebror har sagt sitt.
Citera
2023-08-30, 18:54
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Japp minns han från 2002 på den tiden hade BoIS ganska intressant lag med Söderstjerna Nannskog och en ung Farnerud.

Tänkte på samma period själv. Landskrona hade ett helt okej lag vid den tiden vill jag minnas, blandade massa ungt och gammalt.

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Var han inte otroligt frejdig? Nästan lite som att hans ovanliga balans gav honom en annan dimension? Eller så minns jag bara fel.

Jo, det var han. Visst lirade han på kanten? Jag har svaga minnesbilder av att han ibland tog inkast också. Eller så är det så att jag minns ett mål han gjorde efter ett inkast.
Citera
2023-08-30, 18:56
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Jo, det var han. Visst lirade han på kanten? Jag har svaga minnesbilder av att han ibland tog inkast också. Eller så är det så att jag minns ett mål han gjorde efter ett inkast.
Mitt minne är av några hyggliga inlägg så det låter inte orimligt att han var kantlöpare.
Citera
2023-08-30, 19:10
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruken
Nu minns jag inte namnet, men Niva och han den andre nämnde väl nån engelsman som lirade i GAIS (i samband med WWWK-avsnittet om GAIS 2011/2012) som väl spelade i nåt landslag för typ förståndshandikappade?
Tror han eventuellt var på tal lite i avsnitten om West ham också.

Han provspelade i GAIS, men erbjöds inte kontrakt. Minns ej vad han hette. Ashley något...? Hade väl inlärningssvårigheter eller dylikt, men hade varit framgångsrik i ungdomsåren i just West Ham tror jag.
Citera
2023-08-30, 19:24
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Han provspelade i GAIS, men erbjöds inte kontrakt. Minns ej vad han hette. Ashley något...? Hade väl inlärningssvårigheter eller dylikt, men hade varit framgångsrik i ungdomsåren i just West Ham tror jag.

Hoppas ni kommer upp till nästa års allsvenska!
Citera
2023-08-30, 19:41
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Hoppas ni kommer upp till nästa års allsvenska!

Tack. Än så länge är vi med i racet i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in