2023-08-30, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Tänkte på samma period själv. Landskrona hade ett helt okej lag vid den tiden vill jag minnas, blandade massa ungt och gammalt.

Jo, det var han. Visst lirade han på kanten? Jag har svaga minnesbilder av att han ibland tog inkast också. Eller så är det så att jag minns ett mål han gjorde efter ett inkast.

6-2 vann man ju med mot HIF och det blev en fin låt där flera spelare nämns (Tom Jones förlaga)
https://www.youtube.com/watch?v=HMUaLUcOFDc

Som GAISare minns man ju Roland Nilssons inhopp i kvalet 2005 med stort nöje mot BOIS.
BOIS har man respekt för som klubb tillhör pionjärerna med supporterkultur finns bilder från kvalet mot Degerfors i slutet av 50-talet.
Citera
2023-08-30, 21:55
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Tänkte på samma period själv. Landskrona hade ett helt okej lag vid den tiden vill jag minnas, blandade massa ungt och gammalt.

Jo, det var han. Visst lirade han på kanten? Jag har svaga minnesbilder av att han ibland tog inkast också. Eller så är det så att jag minns ett mål han gjorde efter ett inkast.
Inkast kan han väl för helvete inte fått ta!? Vore ju katastrofal coachning om man bjuder motståndarna på felaktiga inkast gång på gång.
Citera
2023-08-30, 22:23
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Inkast kan han väl för helvete inte fått ta!? Vore ju katastrofal coachning om man bjuder motståndarna på felaktiga inkast gång på gång.

Jag minns faktiskt att han tog inkast också på Råsunda mot oss. Finns säkert klipp att finna på youtube!
Citera
2023-08-31, 01:16
Medlem
KavliBaconosts avatar
Sean Sabetkar satt i onsdagens tuttosvenskan och fick fråga om Marcus Birro. Sean sa typ att Birro som ska va så öppen kring allt inte pratat om sista tiden/exiten i Degerfors. Att det finns saker Birro gjort som inte kommit ut. Någon som vet vad de kan vara? Officiella förklaringen va väl att han toksågade Degen i nån stortorsk i studio AS och fick gå därför. Men verkar vara mer saker som inte riktigt kommit ut i det öppna?

Sean har uttalat sig negativt om studio AS i tuttosvenskan förut också. Tror Birro hade negativa åsikter där om när Sean drog till asien. Sean sa nåt om hyckleri då då studio AS var sponsrad av qatar airways en sväng innan de backade pga drevet.
Citera
2023-08-31, 12:01
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
När man sitter på toppen av matkedjan och ser ner på övriga bryr man sig inte om vad varesig apor eller vrak har att säga. Till och med under en säsong som denna. Vi behöver aldrig hävda oss eller ägna oss åt självförhärligande när det är så uppenbart att ni redan vet vem som är herren i huset.

Så, Storebror har sagt sitt.
Den gamla Råsundamentaliteten från Norra sitter i ser jag. Med SvFF i lokalerna
Citera
2023-08-31, 12:24
Medlem
Pillenfilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Tack. Än så länge är vi med i racet i alla fall.

Vilka vill de helst ha i ett kval? Blåvitt?
Citera
2023-08-31, 12:31
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Den gamla Råsundamentaliteten från Norra sitter i ser jag. Med SvFF i lokalerna
Vissa saker är för evigt
Citera
2023-08-31, 12:39
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Vissa saker är för evigt
skönt, så man känner igen er

Var rädd att ni skulle mjukna när ni flyttade till Kompisvallen.
Citera
2023-08-31, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KavliBaconost
Sean Sabetkar satt i onsdagens tuttosvenskan och fick fråga om Marcus Birro. Sean sa typ att Birro som ska va så öppen kring allt inte pratat om sista tiden/exiten i Degerfors. Att det finns saker Birro gjort som inte kommit ut. Någon som vet vad de kan vara? Officiella förklaringen va väl att han toksågade Degen i nån stortorsk i studio AS och fick gå därför. Men verkar vara mer saker som inte riktigt kommit ut i det öppna?

Sean har uttalat sig negativt om studio AS i tuttosvenskan förut också. Tror Birro hade negativa åsikter där om när Sean drog till asien. Sean sa nåt om hyckleri då då studio AS var sponsrad av qatar airways en sväng innan de backade pga drevet.

Ja, det där blev man ju nyfiken på. Förutom att han skrev klyschdränkta generiska Birro-inlägg minns jag att de hade nån satsning med nåt Birro i podd/video-format, "Studio Valla" kanske det hette, som väl snabbt tappade fart. Undrar om inte Sean själv till och med ledde det sista programmet där han intervjuade Saidi och Kralj. Birro kanske inte var där så frekvent som det var tänkt, vad vet jag.
Men sedan var säkert droppen som gjorde det lätt att smälla omkull bägaren att han sågade dem efter 0-6 hemma mot Elfsborg. Nåt om bakfulla juniorer var väl omdömet.

Förstår att Sean ogillar Studio AS. Som Degerforsare har det alltid varit totalt olyssningsbart. Uppenbart att de knappt sett en match (förutom mot typ djurgårn eller bajen då) och mest skrockar och fnissar åt tanken på att nån skulle vilja bo i Degerfors. De tycker väl att sportchef Werner (som tyvärr spelar med lite i charaden också) är lite kufigt skojig också.
Bäst är när de "går igenom läget i ALLA lag" eller liknande. Haha.
Citera
2023-08-31, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillenfille
Vilka vill de helst ha i ett kval? Blåvitt?

Blåvitt hade ju varit kul på sitt sätt, men jag föredrar nog typ Halmstad kanske på sportsliga grunder, kanske Degen.

Men vi måste ju ta oss till kvalet annars spelar det ju ingen roll, räknar med att Utsikten och VSK inte kan nås.
Citera
2023-08-31, 16:18
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
skönt, så man känner igen er

Var rädd att ni skulle mjukna när ni flyttade till Kompisvallen.
Hatet? Det är dött mellan er. Ni hatar oss mest och vi er.
Citera
2023-08-31, 16:32
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Hatet? Det är dött mellan er. Ni hatar oss mest och vi er.

Du har faktiskt rätt. Man kände betydligt mer hat på Råsunda än vad man gör idag.

Kan ju bero på att man blir äldre också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in