2023-05-15, 08:50
  #5497
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Bajen gör det man är van att Bajen gör mot Dif, dvs vinner.
Ungefär likadant som tidigare matcher, men idag får vi bättre utdelning. Laget var liksom publiken betydligt bättre laddade redan från start.

Det oroväckande är ju att man lite väl enkelt bjuder in Dif i matchen ett par gånger. Defensiven klickar och jag tror att samtidiga mål vi släppt in har tillkommit i närheten av straffpunkten. Bättring där tack...
Nu har jag inte stenkoll på vad ni har i inbördes möten men ovanstående känns rent spontant som en grov lögn.
Citera
2023-05-15, 08:50
  #5498
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Riktigt spårat derby igår. Otroligt onödigt hur vi släpper in dif gång på gång i matchen men segern kändes ändå aldrig riktigt hotad. Poängen i sig tror jag inte blir avgörande när säsongen summeras, vi såväl som dif lär harva i mittenskiktet i år, men alltid fruktansvärt skönt att köra över asen.

Blåvitt härnäst, det laget vi har lättast mot. Nog fan ska vi ta säsongens första poäng på bortaplan där?

Man ska väl inte överdriva, satt mer eller mindre på betongen sista fem-tio för det var så skitnödigt.
Citera
2023-05-15, 09:18
  #5499
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Man brukar absolut inte få några blickar i Stockholm på grund av att man talar annan dialekt, typ göteborgska eller skånska. Halva stan är ju inflyttad. Däremot har jag sett personer som talar Stockholmska åka på däng i Göteborg, enbart på grund av dialekten.

Edit: Du kanske menar Ölkaféet i Malmö, i så fall förstår jag.

Ja jag syftade på Ölkaféet i Malmö. Var i Malmö över helgen och vi hamnade just där pga platsbrist på ställena runt omkring då det var studentjippo i staden och knökat med studentmössor på alla uteserveringar.

Visst vi fick lite blickar men det var ju mest ett skämt när jag skrev det, vi drack ju bara en öl och tjötade lite om allt möjligt. Ölen och tjötet var det primära. Att vi hamnade just där var mest en slump så vi passade på.

Angående dialekter och spö i Göteborg så skulle jag säga att det inte räcker med att prata Stockholmska för att få spö, då har du gjort något annat med.

Alternativt råkat stöta på ett gobbat/bensat psykfall som hade spelat dig oavsett dialekt.
Citera
2023-05-15, 09:26
  #5500
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Man ska väl inte överdriva, satt mer eller mindre på betongen sista fem-tio för det var så skitnödigt.
Äh, jag brukar vara pissnervös under derbyn men igår var jag fan inte orolig.
Citera
2023-05-15, 09:32
  #5501
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Chelsea vann eller? Grattis!

Jag tog mig upp till Halmstad igår och såg matchen på plats. Hyfsad bortasektion trots träläktare faktiskt.
Citera
2023-05-15, 09:51
  #5502
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Äh, jag brukar vara pissnervös under derbyn men igår var jag fan inte orolig.

Jag var kolugn innan, fullkomligt uppgiven och säker på torsk. Sen är ju humöret på topp ett par öl in och 2-0 i paus men det får man såklart faan för.
Citera
2023-05-15, 09:57
  #5503
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Nu har jag inte stenkoll på vad ni har i inbördes möten men ovanstående känns rent spontant som en grov lögn.
Ok, du får känna så.

Sedan 2005 har Bajen 15 segrar medans Dif har 5. Det var detta jag syftade på.
Citera
2023-05-15, 10:03
  #5504
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Ok, du får känna så.

Sedan 2005 har Bajen 15 segrar medans Dif har 5. Det var detta jag syftade på.
Känns som du valde en väldigt specifik start date där.
Citera
2023-05-15, 10:04
  #5505
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Känns som du valde en väldigt specifik start date där.
Ja, den passar ju bra. Men oavsett så säger den ju en del om hur det gått "på sistone".

Bajen i derbyn (generellt) perioden 1999-2005 har varit katastrof, det har jag inga problem att lägga upp på bordet. Mest pga Råsunda och Aik ifs.
Citera
2023-05-15, 10:05
  #5506
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Ja, den passar ju bra. Men oavsett så säger den ju en del om hur det gått "på sistone".
Hur ser inbördes möten ut sen ni klättrade upp från Superettan? Känns väl betydligt mer relevant period än att arbiträrt välja 2005.
Citera
2023-05-15, 10:06
  #5507
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Hur ser inbördes möten ut sen ni klättrade upp från Superettan? Känns väl betydligt mer relevant period än att arbiträrt välja 2005.
Är rätt övertygad om att även det är till våran fördel. Du får gärna verifiera.

En fråga i all välmening. När började du följa Dif? Får bara känslan att intresset tog far 2019?
Citera
2023-05-15, 10:06
  #5508
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Nu har jag inte stenkoll på vad ni har i inbördes möten men ovanstående känns rent spontant som en grov lögn.


Tog fram statistiken sedan 2015 mot Bajen när Bajen kom upp i allsvenskan igen har diffen förlorat 11 gånger 6 oavgjorda och vunnit 3 matcher.

Mot oss har dom sedan år 2013 13 förluster vunnit 2 matcher och spelat oavgjort 6 gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in