Citat:
Ursprungligen postat av
johnny_vicious
Nu väntar två riktigt spännande matcher för Malmö där vi alltså ska möta Häcken hemma och Ellos borta. Matchen mot Häcken blir tuff med tanke på backsituationen och matchen mot Ellos blir tuff för att det är bortaplan, plastaskit och en formstark tabelltvåa vi möter. Man hade ju betydligt hellre haft den matchen efter att Ondrejka stuckit, till exempel...
Vinner vi dessa två matcher så kommer till och med jag börja känna att den här säsongen möjligtvis, kanske, händelsevis om stjärnorna står rätt kan sluta med ett sm-guld, även om bara en tredjedel spelats.
Jag har inte sett Ellos i år, men kollat en del av Häckens matcher. Offensivt ser de riktigt bra ut; å andra sidan tycker jag att många lag ser defensivt skakiga ut. Inte HK, men Degerfors senast tyckte jag var riktigt svaga i eget område och lät Häckenspelarna gör lite vad de ville alldeles för enkelt.
Har inte koll på hur Häcken presterar på gräs jämfört med gräs, men känns lite som en match som kan gå lite hur som helst beroende på vem som gör första målet och hur det sen spinner loss.
Skadeläget behöver inte alls vara speciellt illa. Inte otroligt att alla finns tillgängliga till söndag.