2023-05-14, 22:02
  #5485
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Trevligt att du vill dricka öl under deras fina markiser.

Må vara ett klassiskt ställe, men maten är kass och ölen tråkig.

Senaste gången jag åt där var för tre år sedan, beställde MFF-Burgaren med jalapeñodressing och den slank ner utan klagomål. Ölen är också bra inte testat alla sorter men deras Guinness är ett måste.

Sunkpub för MFF:are är Sir Tobys däremot. Jag har tyvärr mina misstankar om att det fuskas en del med maten där.

Citat:
Drack öl på Ölkaféet i fredags

Fick lite blickar ändå eftersom varken jag eller min vän knappast dolde våran Götebosska

Nämen se på fan göteborgarna har hittat ett av Malmös bästa ställen att hinka öl på det tackar man för.

Öl bryggd på vinnarkultur så jobbar vi i Malmö förstår du.
Citera
2023-05-14, 22:42
  #5486
Medlem
johnny_viciouss avatar
Nu väntar två riktigt spännande matcher för Malmö där vi alltså ska möta Häcken hemma och Ellos borta. Matchen mot Häcken blir tuff med tanke på backsituationen och matchen mot Ellos blir tuff för att det är bortaplan, plastaskit och en formstark tabelltvåa vi möter. Man hade ju betydligt hellre haft den matchen efter att Ondrejka stuckit, till exempel...

Vinner vi dessa två matcher så kommer till och med jag börja känna att den här säsongen möjligtvis, kanske, händelsevis om stjärnorna står rätt kan sluta med ett sm-guld, även om bara en tredjedel spelats.
Citera
2023-05-14, 23:15
  #5487
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Nu väntar två riktigt spännande matcher för Malmö där vi alltså ska möta Häcken hemma och Ellos borta. Matchen mot Häcken blir tuff med tanke på backsituationen och matchen mot Ellos blir tuff för att det är bortaplan, plastaskit och en formstark tabelltvåa vi möter. Man hade ju betydligt hellre haft den matchen efter att Ondrejka stuckit, till exempel...

Vinner vi dessa två matcher så kommer till och med jag börja känna att den här säsongen möjligtvis, kanske, händelsevis om stjärnorna står rätt kan sluta med ett sm-guld, även om bara en tredjedel spelats.

Skulle vi mot förmodan vinna dom 2 matcherna är jag i princip hundra på att vi kan rista in nästa sm-tecken, blir dock svårt som du sa med rådande situation i backlinjen, dock brukar vi trivas lite bättre på plasten i Borås än en del andra plastsandmattor
Citera
2023-05-15, 06:45
  #5488
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Riktigt svag straff. En Panenka är en sak, men den där bollen var det ju knappt styrfart på. En bra målvakt ska ta den där alla dagar i veckan om man inte chansar på förhand och slänger sig direkt - Vaiho står ju fortfarande upp. Haha, det är ju faktiskt otroligt menlöst agerat av Vaiho. Han fintar att slänga sig åt höger som om han vill att Besara ska slå den någon annanstans och sen står han ändå bara där som ett fån.
Jag håller med om att sen inte ser speciellt säker ut. När man såg straffen bakifrån på plats kändes den dock hur säker som helst.

Här finns en vinkel på det.
https://twitter.com/bajenidag/status/1657837377291792388?s=46
Citera
2023-05-15, 07:08
  #5489
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Vilket beslut var fel, menar du, som avgjorde matchen?
Tyckte alla tre straffar var solklara.
Det var dom också vilket också är anledningen till att hyenan klagar ensamt utan stöd från de mer balanserade gårdarna i tråden. Ibland får man helt enkelt svälja att även lillasyster kan knocka en på fel dag och bara lyfta på hatten och säga bra kämpat.
Citera
2023-05-15, 07:42
  #5490
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Goare vinster än 1-0 det finns det fan inte!

Ordningen återställd även denna omgången.

Chelsea vann eller? Grattis!
Citera
2023-05-15, 08:01
  #5491
Medlem
Pillenfilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Som Korder skrev är ju det där en riktigt dålig straff å det är bara ren tur att inte Vaiho hinner tillbaka. Men gratulerar! Derbysegrar är alltid lika sköna.

Visst är det så. Därför är desto skönare att den sitter, då solna blå aldrig kommer släppa att den faktiskt gick in.

Intressant match på kompisvallen ikväll. Vad händer med brännan vid torsk för gnaget?
Citera
2023-05-15, 08:10
  #5492
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det var dom också vilket också är anledningen till att hyenan klagar ensamt utan stöd från de mer balanserade gårdarna i tråden. Ibland får man helt enkelt svälja att även lillasyster kan knocka en på fel dag och bara lyfta på hatten och säga bra kämpat.
Trams.

Vi kan släppa domarinsatsen men det var ett uselt lag och ett uruselt lag som möttes. Jag tar själva matchen med ro, men är mer besviken över hur säsongen utvecklats samt vår trupp ej presterar enligt förväntningar.

Livlinan denna säsongen blir Europaspelet. Topp 3 blir svårt när Peking, Kaama, och Elfsborg presterar bra.
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Chelsea vann eller? Grattis!
Citera
2023-05-15, 08:13
  #5493
Medlem
Riktigt spårat derby igår. Otroligt onödigt hur vi släpper in dif gång på gång i matchen men segern kändes ändå aldrig riktigt hotad. Poängen i sig tror jag inte blir avgörande när säsongen summeras, vi såväl som dif lär harva i mittenskiktet i år, men alltid fruktansvärt skönt att köra över asen.

Blåvitt härnäst, det laget vi har lättast mot. Nog fan ska vi ta säsongens första poäng på bortaplan där?
Citera
2023-05-15, 08:21
  #5494
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Blåvitt härnäst, det laget vi har lättast mot. Nog fan ska vi ta säsongens första poäng på bortaplan där?
Jag hänvisar till mitt tidigare inlägg;
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
[...]Med detta sagt så kan det nog bli tal om att låna ut dom spelarna som känner sig för fina för att springa vid förlust mot Göteborg till Zelenskyy och Ukraina så dom får lära sig det den hårda vägen vid fronten i Bakhmut.
Ser att du tog bort delen om vad som händer om vi torskar idag. Nåväl, förlust hemma mot Göteborg är inte acceptabelt på något sätt.
__________________
Senast redigerad av Teu 2023-05-15 kl. 08:24.
Citera
2023-05-15, 08:23
  #5495
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Nu väntar två riktigt spännande matcher för Malmö där vi alltså ska möta Häcken hemma och Ellos borta. Matchen mot Häcken blir tuff med tanke på backsituationen och matchen mot Ellos blir tuff för att det är bortaplan, plastaskit och en formstark tabelltvåa vi möter. Man hade ju betydligt hellre haft den matchen efter att Ondrejka stuckit, till exempel...

Vinner vi dessa två matcher så kommer till och med jag börja känna att den här säsongen möjligtvis, kanske, händelsevis om stjärnorna står rätt kan sluta med ett sm-guld, även om bara en tredjedel spelats.


Jag har inte sett Ellos i år, men kollat en del av Häckens matcher. Offensivt ser de riktigt bra ut; å andra sidan tycker jag att många lag ser defensivt skakiga ut. Inte HK, men Degerfors senast tyckte jag var riktigt svaga i eget område och lät Häckenspelarna gör lite vad de ville alldeles för enkelt.

Har inte koll på hur Häcken presterar på gräs jämfört med gräs, men känns lite som en match som kan gå lite hur som helst beroende på vem som gör första målet och hur det sen spinner loss.

Skadeläget behöver inte alls vara speciellt illa. Inte otroligt att alla finns tillgängliga till söndag.
Citera
2023-05-15, 08:33
  #5496
Avslutad
Bajen gör det man är van att Bajen gör mot Dif, dvs vinner.
Ungefär likadant som tidigare matcher, men idag får vi bättre utdelning. Laget var liksom publiken betydligt bättre laddade redan från start.

Det oroväckande är ju att man lite väl enkelt bjuder in Dif i matchen ett par gånger. Defensiven klickar och jag tror att samtidiga mål vi släppt in har tillkommit i närheten av straffpunkten. Bättring där tack...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in