2023-05-14, 18:55
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Drack öl på Ölkaféet i fredags

Fick lite blickar ändå eftersom varken jag eller min vän knappast dolde våran Götebosska
Man brukar absolut inte få några blickar i Stockholm på grund av att man talar annan dialekt, typ göteborgska eller skånska. Halva stan är ju inflyttad. Däremot har jag sett personer som talar Stockholmska åka på däng i Göteborg, enbart på grund av dialekten.

Edit: Du kanske menar Ölkaféet i Malmö, i så fall förstår jag.
Senast redigerad av Enterprise 2023-05-14 kl. 18:59.
Citera
2023-05-14, 19:28
Medlem
laddkingens avatar
så fort det är derby byter cokhyenas extralag slogan från nordic beast till nordic fis
Citera
2023-05-14, 19:33
Medlem
boonies avatar
Enkelt Malmö 😜
Citera
2023-05-14, 19:34
Avslutad
Den här segern satt långt inne men till slut var helt rättvis. Inget snack om att vi var bättre men Halmstad ska ha stor eloge för genomförandet av matchen. Fan vad man följde sin matchplan till punkt och pricka.

Och så klart så missar Busanello matchen mot Häcken precis det man skrev om innan och dessutom varning igen för något helt jävla korkat, suck...
Citera
2023-05-14, 19:36
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Kommentaren åldrades inte så bra. Alla 08-lag (räknar inte in BP) ser ganska trötta ut, även om Bajen vann rättvist idag.
Al Hakims rättvisa, den ger jag inte mycket för.
Citera
2023-05-14, 19:44
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Den här segern satt långt inne men till slut var helt rättvis. Inget snack om att vi var bättre men Halmstad ska ha stor eloge för genomförandet av matchen. Fan vad man följde sin matchplan till punkt och pricka.

Och så klart så missar Busanello matchen mot Häcken precis det man skrev om innan och dessutom varning igen för något helt jävla korkat, suck...
Man får ju bara hoppas att Cornelius kommer till spel nästa match. Nielsen lär ju vara borta ett tag nu med tanke på tidigare huvudskador han haft.

Men vad fan ska vi göra om Cornelius är skadad? Ska vi damma av Knudsen mot Häcken och mönstra Olsson, Knudsen och Lewicki längst bak eller? Kommer ju bli katastrof mot snabba Häckenspelare.
Citera
2023-05-14, 19:46
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Al Hakims rättvisa, den ger jag inte mycket för.
Krossade på alla plan!
Citera
2023-05-14, 19:47
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Krossade på alla plan!
Vissa är före andra i tabellen.
Citera
2023-05-14, 19:49
Medlem
Korders avatar
Det vore ju tacknämligt om MFF:s bonnröta tog slut någon gång.
Citera
2023-05-14, 19:52
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Det vore ju tacknämligt om MFF:s bonnröta tog slut någon gång.

Pfft.

Avgjorde regelrätt matchen i slutet på första halvlek.
Citera
2023-05-14, 19:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Man får ju bara hoppas att Cornelius kommer till spel nästa match. Nielsen lär ju vara borta ett tag nu med tanke på tidigare huvudskador han haft.

Men vad fan ska vi göra om Cornelius är skadad? Ska vi damma av Knudsen mot Häcken och mönstra Olsson, Knudsen och Lewicki längst bak eller? Kommer ju bli katastrof mot snabba Häckenspelare.

Hoppas och tror att det endast var en försiktighetsåtgärd med Cornelius och att han ska vara redo mot Häcken.

Frågan är om man satsar på en trebackslinje beroende på vilka som kan lira, Olsson - Cornelius - Tinnerholm är slagkraftigt ändå. Kan varken Cornelius eller Nielsen lira, ja då har vi problem... Rieks/Knudan - Olsson - Lomotey/Kotto - Tinnerholm kanske?

Vad tror vi om Tinnerholm som mittback?
Citera
2023-05-14, 19:56
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Vissa är före andra i tabellen.
Grattis! Vissa vinner derbyn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera