2023-05-05, 19:01
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Trodde inte ni brydde er om att vinna? Men tydligen så är fansen så törstiga efter lite framgång att man t.om. kan tänka sig damfotboll
En titel är en titel, men framförallt så är ett SM-Guld ett SM-Guld.

Herrlaget har misslyckats i såväl seriespel som cupspel (utöver att neka gnaget europaplats vilket vi är stolta över). Nu gäller det bara att rida ut säsongen och se till att göra så gott man kan. Enligt "statistik" så ska vi egentligen ligga på nedflyttningsplats (xG/expected points etc.) så uppryckning krävs.

Vinna hemma, kryssa borta. Tiki-taka, 3 poäng, Bajen å bira-karneval!
Citera
2023-05-05, 19:07
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Trådens hammarbyare gömmer sig också har jag märkt. Utom Laddkingen och valvanto.

Citat:
Ja dom har flytt denna tråd och är nu aktiva i ”damallsvenskan” tråden

Japp. Roligare med jippo, happenings och publikrekord oavsett vad som sker eller vem som är på plan.

Därför jag lider med laddkingen och Lenny. Skulle med glädje ta ett eller flera glas med dessa två (läs flaskor) samt säkert fler glömda och onämnda. Längre än så kan jag inte gå pga yrkesval men jag skulle iaf inte snåla
Senast redigerad av London 2023-05-05 kl. 19:18.
Citera
2023-05-05, 19:18
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Japp. Roligare med jippo, happenings och publikrekord oavsett vad som sker eller vem som är på plan.

Därför jag lider med laddkingen och Lenny. Skulle med glädje ta ett eller flera glas med dessa två (läs flaskor) samt säkert fler glömda och onämnda. Längre än så kan jag inte gå pga yrkesval men jag skulle iaf inte snåla

Så är det. Men som du skrev tidigare som poppar nog upp här igen om Bajen vinner 3 matcher i rad ska du se
Citera
2023-05-05, 19:28
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ja dom har flytt denna tråd och är nu aktiva i ”damallsvenskan” tråden

Kul för damfotbollen att få lite uppmärksamhet Men synd för dessa skribenter att dom inte ens kommer få ligga som tröst. Kuk är ej av intresse hehe.

Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
En titel är en titel, men framförallt så är ett SM-Guld ett SM-Guld.

Herrlaget har misslyckats i såväl seriespel som cupspel (utöver att neka gnaget europaplats vilket vi är stolta över). Nu gäller det bara att rida ut säsongen och se till att göra så gott man kan. Enligt "statistik" så ska vi egentligen ligga på nedflyttningsplats (xG/expected points etc.) så uppryckning krävs.

Vinna hemma, kryssa borta. Tiki-taka, 3 poäng, Bajen å bira-karneval!

Ja, 1 SM-guld vet ni väl allt om

Det är iaf kul att få tracka en polare som vill att alla ska hängas
Citera
2023-05-05, 19:36
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Ja, 1 SM-guld vet ni väl allt om
1 utomhus, vi har ju 1 SM i Hallsvenskan också vilket vanns av herrfotbollslaget! Futsal-gulden kan man nog inte räkna även om de ligger under samma organisation som herrfotbollslaget. Detsamma gäller e-sporten (FIFA?) där jag inte tror vi har några om det ens har SM-status.

Som sagt, ett SM-Guld är ett SM-Guld!
Citera
2023-05-05, 19:40
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Åh jag förstår. Det var ju lägligt att du inte ville diskutera den matchen hela diskussionen handlade om..

Såg inte hela matchen.
Citera
2023-05-05, 19:44
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Men eftersom ingen kan använda statistik från matchen Häcken-Kalmar för att visa att Kalmar var bättre så är det upp till gaphalsarna att komma med konkreta händelser från matchen som styrker deras tes. Jag lovar att lyssna.
Vad sägs om de väldigt konkreta händelserna där Kalmar gjorde tre mål och häcken bara ett? Fotboll går ju ut på att göra mål, den som gör flest mål i en match vinner och är bättre än det andra laget.

Men det kanske blir för abstrakt för dig att titta på det faktiska resultatet i matchen? Du har ju för vana att dra ner alla diskussioner på idiotnivå och tror att du vinner dem för att ingen orkar med dig. I din värld är resultatet underordnat en rad andra mjuka värden (när det passar dig, så klart) men hur du än vrider, vänder och slingrar dig så kan du aldrig ducka för att det finns en grundläggande bedömningsfaktor i fotboll: gjorda mål. Den som gör flest i en match vinner över den andra.

Du börjar bli tröttsam nu Trazke, och jag har ändå uppskattat dig som en ganska kul fläkt här inne tidigare. Nu har ditt vansinne dock nått nivåer som gör att jag överväger en blockning. Det ger en verkligen ingenting att diskutera med dig, för du är så tunnelseende och obstinat.
Senast redigerad av johnny_vicious 2023-05-05 kl. 19:46.
Citera
2023-05-05, 19:57
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ingen kämpaglöd alls kvar? Sorgligt.
Tramz. Endast bajare ger upp så här tidigt på säsongen.

Vi kan plocka in 6p på Malmö och 3p på er. Kryssar ni mot varandra så äter vi igen 10p resp 7p totalt. Sen är det vidöppet igen.
Citera
2023-05-05, 20:00
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Vad sägs om de väldigt konkreta händelserna där Kalmar gjorde tre mål och häcken bara ett? Fotboll går ju ut på att göra mål, den som gör flest mål i en match vinner och är bättre än det andra laget.

Men det kanske blir för abstrakt för dig att titta på det faktiska resultatet i matchen? Du har ju för vana att dra ner alla diskussioner på idiotnivå och tror att du vinner dem för att ingen orkar med dig. I din värld är resultatet underordnat en rad andra mjuka värden (när det passar dig, så klart) men hur du än vrider, vänder och slingrar dig så kan du aldrig ducka för att det finns en grundläggande bedömningsfaktor i fotboll: gjorda mål. Den som gör flest i en match vinner över den andra.

Du börjar bli tröttsam nu Trazke, och jag har ändå uppskattat dig som en ganska kul fläkt här inne tidigare. Nu har ditt vansinne dock nått nivåer som gör att jag överväger en blockning. Det ger en verkligen ingenting att diskutera med dig, för du är så tunnelseende och obstinat.
Undrar vem som är obstinat egentligen? Alla dina tårfyllda inlägg idag handlar om att jag inte håller med dig om att ni är Sveriges bästa lag just nu. Det spelar ingen roll att du drar samma trötta argument som Hammarby gjorde förra året om att vara serieledare efter 6 omgångar.

Att du förnekar att ni haft ett relativt lätt spelschema är pinsamt. Att du förnekar att ni haft flyt mot både Kalmar och BP är pinsamt. Att du inte förstår att eran skadesituation varit otroligt mycket bättre än våran i inledningen av allsvenskan är pinsamt. Och du kallar mig tröttsam? Blocka gärna, sparar kanske oss båda lite gråa hår.
Citera
2023-05-05, 20:04
Medlem
Citat:
Vi är Häcken. Vi behöver inte välja.
Ni tar den alltid i "häcken"?
Citera
2023-05-05, 20:08
Medlem
Valvantos avatar
Vi har öppnat bedrövligt dåligt, valde därför att se tillbaka från 2018 fram till nu. Hur har det gått mot Häcken, AIK, Malmö, Peking på bortaplan sen dess?

2018: 2p
2019: 0p
2020: 3p
2021: 1p
2022: 3p
2023: 0p

Totalt 24 matcher varav en(!!!) seger.
Citera
2023-05-05, 20:18
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Tramz. Endast bajare ger upp så här tidigt på säsongen.

Vi kan plocka in 6p på Malmö och 3p på er. Kryssar ni mot varandra så äter vi igen 10p resp 7p totalt. Sen är det vidöppet igen.

Tror ju att ni slår Häcken hemma, har ju ett tacksamt läge. De ska spela sin tredje bortamatch på under en vecka.

Annars är det ju väldigt mycket om och halmstrån där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in