Flashback bygger pepparkakshus!
2023-05-05, 16:34
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Tänk om jag 1995 hade sagt till en blåvit supporter att 2022 vinner Häcken guldet dom hade ju skrattat ihjäl sig. Ganska sjukt egentligen hur det vänt därnere hos er.

2017*
Citera
2023-05-05, 16:38
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Ett hav av ursäkter it is then.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Äsch, jag tycker det är lite häftigt att vi fortfarande slår underifrån i vissa ögon, trots allt. Slår inte Häcken oss med fem-sex bollar är det underkänt för dem.
Lite gulligt att ni tror ni är favoriter mot Häcken ens på hemmaplan för att ni minsann slagit BP och Varberg i år.

Sedan är det såklart möjligt att ni vinner ändå. Fan, Kalmar slog ju oss på något mirakulöst sätt. Varför skulle inte ni kunna skrälla i en match?
Citera
2023-05-05, 16:48
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ett hav av ursäkter it is then.
Classic trazke...
Citera
2023-05-05, 17:01
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Classic trazke...
Tycker du att segrar mot Varberg och BP är lika meriterande som segrar mot Elfsborg och Djurgården? Du har verkligen gett upp...
Citera
2023-05-05, 17:09
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Tycker du att segrar mot Varberg och BP är lika meriterande som segrar mot Elfsborg och Djurgården? Du har verkligen gett upp...
Höj dig.
Citera
2023-05-05, 17:22
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Höj dig.
Ingen kämpaglöd alls kvar? Sorgligt.
Citera
2023-05-05, 17:28
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jo det får man faktiskt ge er. Från att ha varit ett jojo lag mellan allsvenskan och superettan till att bli ett stabilt topplag.
stabilt topplag?

2013: 10:a
2014: 5a
2015: 7:a
2016: 10:a
2017: 4:a
2018: 5:a
2019: 6:a
2020: 3:a
2021: 12:a
2022: 1:a

Viist gjorde de det bra förra året, men om det där är standarden för att vara ett topplag (eller ens ett lag som över tid har visat någon slags progress) så är i stort sett alla lag i allsvenskan som vunnit guld de senaste 10-15 åren etablerade topplag...

Häcken är som bäst ett övre mittenlag, med en tillfällig topp just nu, varken mer eller mindre.
Citera
2023-05-05, 17:31
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Sedan är det såklart möjligt att ni vinner ändå. Fan, Kalmar slog ju oss på något mirakulöst sätt. Varför skulle inte ni kunna skrälla i en match?
Det är fint av dig att börja ladda för ursäkterna redan nu.
Citera
2023-05-05, 17:38
Medlem
mishimas avatar
Citat:
För folk som tror att vi blev utspelade mot Kalmar så kan ni titta på dessa siffror och fundera över hur många gånger Kalmar vinner den matchen med 3-1.

https://www.flashscore.se/match/vRwL...tchstatistik/0

Xg

3,59 - 0,39

Farliga anfall

92-19

Målchanser

19-7

Var det inte du som ogillade den typen av statistik? Det var ju pretto.

Citat:
(1)Lite gulligt att ni tror ni är favoriter mot Häcken ens på hemmaplan för att ni minsann slagit BP och Varberg i år.

(2) Sedan är det såklart möjligt att ni vinner ändå. Fan, Kalmar slog ju oss på något mirakulöst sätt. Varför skulle inte ni kunna skrälla i en match?

Tycker det känns som du helgarderar dig. Inte lika självsäker längre?
Citera
2023-05-05, 17:46
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
S

En jävla miserabel och ångestfylld inledning av säsongen, och det är inte över än, skönt för spelarna och såklart oss andra att få en vinst, nu lär vi förlora mot BP och då är man nere i det avgrundsdjupa mörkret igen.

Tänkte struntat i att gå på matchen igår men äldsta sonen övertalade mig. Det ångrar jag inte. Otroligt skönt med den vinsten och osannolikt att det skulle göras 6 mål med den starten på säsongen.

Citat:
Skönt då att Guidetti har sett till att i alla fall ett av hans barn aldrig kommer behöva närvara vid sådana tillfällen.

Citera
2023-05-05, 17:49
Citat:
Det är fint av dig att börja ladda för ursäkterna redan nu.

Ursäkt och ursäkt. Jag har aldrig sagt att vi aldrig kommer förlora en fotbollsmatch igen? Vi lär slå er på Eleda men skrällar inträffar. Och även om ni nu skulle skrälla i den matchen lär ni inte kunna utmana över en hel säsong.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Var det inte du som ogillade den typen av statistik? Det var ju pretto.

Tycker det känns som du helgarderar dig. Inte lika självsäker längre?
Att bara titta på statistik är hjärndött. Jag såg matchen så jag kan avgöra huruvida statistiken känns talande för matchbilden. Det är svårt att länka hela matchen här och få gaphalsarna som skrek högst om att KFF spelade ut oss att förstå hur fel dom har med tanke på att dom knappast skulle titta på hela matchen.
Citera
2023-05-05, 17:49
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Tänkte struntat i att gå på matchen igår men äldsta sonen övertalade mig. Det ångrar jag inte. Otroligt skönt med den vinsten och osannolikt att det skulle göras 6 mål med den starten på säsongen.

Här tittar dom fram en efter en... 😜
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in