Flashback bygger pepparkakshus!
2023-05-18, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Så du håller med mig 👍

Bra att min syn på vad hammarby supportrars självbild stämmer väldigt bra.

Att sitta här och gnälla på allt som Malmö gör rätt eller fel blir mest pinsamt och ärligt talat något enbart småklubbar sysslar med.
Försöka slå uppåt är alltid enklast 😂
Ja det är jättepinsamt, förlorarmentalitet, plast, loserkultur, moderna fotbollen, you name it att ifrågasätta varför Malmö FF älskar att värna om kriminella i sin trupp så länge de är bra på spela fotboll. Ni kommer alltid med samma irrelevanta argument istället för att bemöta sakfrågan.
Citera
2023-05-18, 12:44
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Jag vet inte om man ska lyssna på någon som inför säsongen kallade Don Alberto för: ...Och samtidigt sågade halva Allsvenskan inklusive Elfsborg för att vara lag som är nedanför AIK i näringskedjan.
Det är han också. Hade väl nästbäst poängsnitt/spelad minut förra året trots att han var på rehab. Ingen förväntade sig att han skulle komma tillbaka efter uppehållet gravid. JG har fortfarande en av allsvenskans bästa positionsspel, spelförståelse och avslut. Dessvärre räcker det naturligtvis inte om fysiken ser ut som den gör. Sen är Elfsborg självfallet ett lag under oss i näringskedjan, att påstå någonting annat är ju bara att vara direkt korkat.
Citat:
Ursprungligen postat av London
Apropå bästa sportchef i Sverige just nu (jämte alla tider) hade det ju varit trevligt om någon lyft Martin Ericsson i BKH. Synd att mikropenisar fått denna någon som annars skulle gjort det att tappa intresset att delge sina tankar.
Jag funderade på Ericsson när jag skrev mitt inlägg först men han får väl ha lite längre tid i sadeln innan vi värderar hans prestation. So far so good dock.
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det kunde man säga om dom när dom sålde Karlsson också, och han var betydligt bättre än Ondrejka, antingen plockar dom in någon ersättare eller så kanske dom kör med det dom har... Bernhardsson, Okkels och Quasem typ, men allt kan hända såklart.
Skedde inte deras slump i samband med att dom sålde Karlsson? Sen vet jag inte om han nödvändigtvis är bättre än Ondrejka men det är isf. inte för att Karlsson är dålig utan för att Ondrejka är ruskigt bra och grovt underskattad.
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
https://twitter.com/F_PL22/status/1658201296757727245
Räcker med 2 sekunder på transfermarkt för att inse att Olunga inte kommer gå till er.
Senast redigerad av Teu 2023-05-18 kl. 12:50.
Citera
2023-05-18, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Ja det är jättepinsamt, förlorarmentalitet, plast, loserkultur, moderna fotbollen, you name it att ifrågasätta varför Malmö FF älskar att värna om kriminella i sin trupp så länge de är bra på spela fotboll. Ni kommer alltid med samma irrelevanta argument istället för att bemöta sakfrågan.

Fast nu är det ju du som börjar skriva om plastgräs, europakval vs europaspel och allt Malmö gjort rätt dvs looserkultur att senare ifrågasätta att du får svar på just detta blir ju väldigt märkligt 😂

Angående kriminella i truppen eftersom det verkar vara enbart detta du vill ha svar på av dina 5 tidigare frågor (även detta väldigt märkligt, skriv 1 fråga om du vill ha svar på 1 fråga).

Spelaren fick böter som straff, han kanske skulle fått 1 match avstängning kanske 2-3-4-5-100 matcher vart går gränsen??
Skulle det varit match avstängning skulle vi
haft samma diskussion men då skulle folk vilja ha 2 matcher osv osv oavsett hur många matcher det skulle varit.
Sen undrar jag om det är mest kännbart att få 1-2 matchers avstängning och vila är mer kännbart än några 100k i böter??

Sen att Hammarby eller valfri allsvensk klubb skulle gjort något annorlunda och brutit kontrakt osv med en av deras bästa spelare är fantasier och supportrarna till andra klubbar skulle agerat exakt likadant som MFFs gjort.
Men som sagt alltid lättare att slå uppåt men om vi ska vara ärliga så oavsett straff så skulle du skriva samma meningslösa inlägg om kriminalitet osv 😎
Citera
2023-05-18, 12:55
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Ska Göteborgare verkligen klaga på uttal?

Självklart!

Eftersom vi är de enda med korrekt uttal!
Citera
2023-05-18, 12:58
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Säger bajare publik? De säger väl bröööder om alla på läktaren. Med sliskiga mjuka r

Brüüüüsch norr om Stockholm är för mig solklart men hur de generiskt pratar runt medis är mer oklart

Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det är han också. Hade väl nästbäst poängsnitt/spelad minut förra året trots att han var på rehab. Ingen förväntade sig att han skulle komma tillbaka efter uppehållet gravid. JG har fortfarande en av allsvenskans bästa positionsspel, spelförståelse och avslut. Dessvärre räcker det naturligtvis inte om fysiken ser ut som den gör. Sen är Elfsborg självfallet ett lag under oss i näringskedjan, att påstå någonting annat är ju bara att vara direkt korkat.

Jag funderade på Ericsson när jag skrev mitt inlägg först men han får väl ha lite längre tid i sadeln innan vi värderar hans prestation. So far so good dock.

Skedde inte deras slump i samband med att dom sålde Karlsson? Sen vet jag inte om han nödvändigtvis är bättre än Ondrejka men det är isf. inte för att Karlsson är dålig utan för att Ondrejka är ruskigt bra och grovt underskattad.

Räcker med 2 sekunder på transfermarkt för att inse att Olunga inte kommer gå till er.

Super-Bo är bevisad. Berntsen och Ericsson är bubblare. JJ är inget i sammanhanget.
Citera
2023-05-18, 13:08
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Jävlar vad det svider för Malmö att vi vann dragkampen om honom!

Dragkamp?
Tror du på det själv?
Vem skulle han gå före?
AC? Vecchia? Hugo? IKT? Nanasi?
Knappast
Citera
2023-05-18, 13:14
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Självklart!

Eftersom vi är de enda med korrekt uttal!
Fair enough! Alla tycker väl deras dialekt är "korrekt".

Citera
2023-05-18, 13:15
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Dragkamp?
Tror du på det själv?
Vem skulle han gå före?
Knappast
Rydström har ju till och med sagt att han ville ta med honom men han valde Djurgården och sen var väl inte Kalmar så jävla sugna på att sälja även honom till FF..
Citera
2023-05-18, 13:16
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Dragkamp?
Tror du på det själv?
Vem skulle han gå före?
Knappast

Du tror inte att Rydström/MFF försökte få honom? Oavsett om han idag är bättre eller sämre än de du listar. Låt oss hålla oss nyktra.
Citera
2023-05-18, 13:39
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby

Sakfrågan gällde Bajen i Europa och då kommer du in i tråden och börjar dra upp massa irrelevant svammel om kriminella spelare i Malmö. Du gör dig själv bara till åtlöje. Numera syns du här enbart när du har något negativt att skriva om Malmö FF och vår "unkna" kultur härnere. Ifjol vid samma tidpunkt satt du här 24/7 och hypade upp Bajen till den graden att du tog ut Cup-finalen i förskott och hyllade Cifuentes till skyarna för sin Barcelona-fotboll.

Citat:
Ursprungligen postat av Teu

Bästa avslut? Ta av dig brillorna i fortsättningen. Han har väl mest drattat runt på rumpan vid sina patetiska bicykleta-försök när han totalt missat att träffa bollen med foten. Både mot Göteborg och Mjällby när han försökt leka Zlatan. Han missade också ett öppet läge 3 m framför mål mot Mjällby. Som sagt, det går inte att ta dina ord på allvar med tanke på vad du skrev inför säsongen när du försökte bygga upp stora stygga AIK som ett lag alla skulle frukta och vara rädda för. Just nu befinner sig Elfsborg högre upp i näringskedjan än vad ni gör. Och när Don Alberto till och med får Marcus Berg att framstå som en klassavslutare då vet man att något är fel.
Citera
2023-05-18, 13:56
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Sakfrågan gällde Bajen i Europa och då kommer du in i tråden och börjar dra upp massa irrelevant svammel om kriminella spelare i Malmö. Du gör dig själv bara till åtlöje. Numera syns du här enbart när du har något negativt att skriva om Malmö FF och vår "unkna" kultur härnere. Ifjol vid samma tidpunkt satt du här 24/7 och hypade upp Bajen till den graden att du tog ut Cup-finalen i förskott och hyllade Cifuentes till skyarna för sin Barcelona-fotboll.

Bästa avslut? Ta av dig brillorna i fortsättningen. Han har väl mest drattat runt på rumpan vid sina patetiska bicykleta-försök när han totalt missat att träffa bollen med foten. Både mot Göteborg och Mjällby när han försökt leka Zlatan. Han missade också ett öppet läge 3 m framför mål mot Mjällby. Som sagt, det går inte att ta dina ord på allvar med tanke på vad du skrev inför säsongen när du försökte bygga upp stora stygga AIK som ett lag alla skulle frukta och vara rädda för. Just nu befinner sig Elfsborg högre upp i näringskedjan än vad ni gör. Och när Don Alberto till och med får Marcus Berg att framstå som en klassavslutare då vet man att något är fel.

JG hade såklart kunnat vara en spelare i yppersta AS-nivå. Ganska enkelt. Att han sätter sig själv i den situation han befinner sig i är vad som är chockerande i jämförelse med spelare som M Berg eller Totte Nyman där huvudet är på plats men kroppen inte håller. Toy-Boy för att nämna ett annat exempel (som kastade in handduken) när fysiken tog slut.

Comb-over och photoshoppade bilder runt en pool får mig att tycka synd om honom. Han mår inte bra.
Senast redigerad av London 2023-05-18 kl. 13:59.
Citera
2023-05-18, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av London
JG hade såklart kunnat vara en spelare i yppersta AS-nivå. Ganska enkelt. Att han sätter sig själv i den situation han befinner sig i är vad som är chockerande i jämförelse med spelare som M Berg eller Totte Nyman där huvudet är på plats men kroppen inte håller. Toy-Boy för att nämna ett annat exempel (som kastade in handduken) när fysiken tog slut.

Comb-over och photoshoppade bilder runt en pool får mig att tycka synd om honom. Han mår inte bra.

Men skulle han verkligen enkelt vara yppersta AS-nivå??

Gick in och kollade på hans karriär då jag alltid sett honom som en spelare med en bra karriär bakom sig men kunde enbart tänka på 1 säsong i Holland som var bra.
Här är vad jag hittade:

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/John_Guidetti

Vad jag kan se så är det 161 matcher (tog bort spel i svenska klubbar) och 29 mål.
Lägger vi till 1 säsong i Holland så blir det 184 matcher/49 mål.
Detta fördelat på en 12-13 år lång utlands karriär.
Lägger vi sen in svenska klubbar blir det väl runt 195 matcher/55 mål.

Kanske missat nån match el mål men är detta verkligen yppersta AS-nivå eller en spelare som hypats enormt tack vare ett U21 VM och en bra säsong utomlands??

Jag lutar åt enormt hypad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in