• 1
  • 2
2022-12-02, 00:33
Medlem
Ballooonies avatar
Visste inte vart jag skulle lägga den här.

Men skulle vi bli attraherade av kvinnor om det inte var syndigt och "förbjudet"?
Och då kunna skaffa barn.

Jag förutsätter här att det är just "lite spännande" att gå till sängs med det täcka könet. Eller rent av lite förbjudet.

Vad skulle hända med oss om det inte låg till på det sättet? Att det inte var så laddat. Som det måste vara.. vi kan ju inte bli nåt vi inte är men du förstår min undran? Det ska vara laddat..

Iofs för djuren är det inte förbjudet och de är ju rätt kåta och glada. Ofta. För människan har det blivit nåt annat. Nåt helt annat. Många gånger..

Men för oss människor; tankar kring detta.
Mod får flytta till mer lämpligt forum om behov finnes.
Senast redigerad av Ballooonie 2022-12-02 kl. 00:36.
Citera
2022-12-02, 00:39
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Visste inte vart jag skulle lägga den här.

Men skulle vi bli attraherade av kvinnor om det inte var syndigt och "förbjudet"?
Och då kunna skaffa barn.

Jag förutsätter här att det är just "lite spännande" att gå till sängs med det täcka könet. Eller rent av lite förbjudet.

Vad skulle hända med oss om det inte låg till på det sättet? Att det inte var så laddat. Som det måste vara.. vi kan ju inte bli nåt vi inte är men du förstår min undran? Det ska vara laddat..

Iofs för djuren är det inte förbjudet och de är ju rätt kåta och glada. Ofta. För människan har det blivit nåt annat. Nåt helt annat. Många gånger..

Men för oss människor; tankar kring detta.
Mod får flytta till mer lämpligt forum om behov finnes.

Vet inte vilken värld du lever i, men i min är det varken syndigt, laddat eller förbjudet med sex, snarare ett rent nöje.
Citera
2022-12-02, 00:45
Medlem
Hade vi någonsin syndat om vi inte hade fötts med så starka biologiska drifter och instinkter?
Citera
2022-12-02, 01:41
Medlem
StudiumValors avatar
Javisst. Jag tycker inte det är syndigt med sex och har mycket sex, blir kär, förälskad, kåt, vill ha barn; ja vad du vill.
Så det går alldeles utmärkt.
-----------------
om någon annan säger att det är syndigt eller om det står så i någon bok så bryr jagmig inte om det.
Citera
2022-12-02, 07:08
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Javisst. Jag tycker inte det är syndigt med sex och har mycket sex, blir kär, förälskad, kåt, vill ha barn; ja vad du vill.
-----------------
om någon annan säger att det är syndigt eller om det står så i någon bok så bryr jagmig inte om det.
Ok det spelar nog inte så stor roll vad "Du tycker" i det här fallet.

Utan på vad det är på riktigt. Vad fenomenet i verkligheten inbegriper. Vad det är. I sanning..
Och vad det är som gör att du strävar efter sexuellt umgänge.

Varför är det så eftersträvansvärt?
Vore det just det om det inte innehade sin lite speciella "förbjudna" ställning eller vad det nu är.

Jag tror att många inte inser allvaret i sexuellt umgänge.

Eller så gör de det och därför vill de ha det och bortser från det allvarliga. Bagatelliserar det.
Senast redigerad av Ballooonie 2022-12-02 kl. 07:17.
Citera
2022-12-02, 07:12
Medlem
Citat:
Ok det spelar nog inte så stor roll vad "Du tycker" i det här fallet.

Utan vad det är.

Hur du uppfattar sex är inte objektiv fakta. För oss allra flesta är sex varken syndigt eller förbjudet. Mest av allt är det faktiskt skönt och roligt.
Citera
2022-12-02, 07:22
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPHuvudsak
Hur du uppfattar sex är inte objektiv fakta. För oss allra flesta är sex varken syndigt eller förbjudet. Mest av allt är det faktiskt skönt och roligt.
Du är inte ärlig. Du vet inte vad du gör.. Vad som händer.

Det är roligt för att det är "synd" och spännande. det kan inte du ändra på. Du kan inte erkänna det.
Du kanske inte vet, eller förstår.

Det är det jag vill veta här. Vad det faktiskt innehåller. Vare sig vi vet det eller ej. Undermedvetna grejer må så vara.

Vad är det som gör att du känner dig stor stark och duktig.
Citera
2022-12-02, 09:01
Medlem
6stringlevins avatar
Nu tänkte väl ts fel.

Sex i samband med barnalstring är inte synd.

Men vilka träbockar folk i tråden är. Man måste ju kunna leka med tankar och svara utifrån frågeställarens perspektiv? Det är ju ingen hemlighet att sex anågs syndigt under lång tid av historien.

Men som sagt inte i barnalstringssyfte.
Citera
2022-12-02, 11:17
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6stringlevin
Nu tänkte väl ts fel.

Sex i samband med barnalstring är inte synd.

Men vilka träbockar folk i tråden är. Man måste ju kunna leka med tankar och svara utifrån frågeställarens perspektiv? Det är ju ingen hemlighet att sex anågs syndigt under lång tid av historien.

Men som sagt inte i barnalstringssyfte.
Jag menar man kanske som man inte skulle få upp den om det inte var ett lite laddat ämne.

Om det inte var "förbjudet" skulle vi inte vilja ha sex

Nu menar jag inte förbjudet förbjudet. Utan lite sådär syndfullt snuskigt på det sättet som det är just det.

Djuren kan ju inte rå för det.
Citera
2022-12-02, 11:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
-----------------

Jag gissar på att alla har det inom sig att synda på något sätt, det gäller att peta trästockar i sina egna ögon. Herren dömer inte dig efter dina avsikter, vi människor dömer dig efter dina handlingar.
Citera
2022-12-02, 12:01
Medlem
6stringlevins avatar
Citat:
Jag menar man kanske som man inte skulle få upp den om det inte var ett lite laddat ämne.

Om det inte var "förbjudet" skulle vi inte vilja ha sex

Nu menar jag inte förbjudet förbjudet. Utan lite sådär syndfullt snuskigt på det sättet som det är just det.

Djuren kan ju inte rå för det.
Du måste ju extremt liten sexdrift för att fråga så. Just djuren du nämner knullar utan iden om "synd".
Många av oss vaknar med ett morgonstånd och sexlust och skulle aldrig ens komma på tanken.
Citera
2022-12-03, 10:20
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6stringlevin
Du måste ju extremt liten sexdrift för att fråga så. Just djuren du nämner knullar utan iden om "synd".
Många av oss vaknar med ett morgonstånd och sexlust och skulle aldrig ens komma på tanken.
Jag vet inte vad det är för drift.
Den här driften har blivit störd iaf..
Den känns förödande för mitt andliga liv. Nu När jag inte har nån kvinna och inte kan göra nåt för att ha en. Då jag är såpass dysfunktionell.. och onaturlig.

Det är klart att jag är sjuk. På djupet.

Jag har en normal lust för att vara mig, just nu. En frisk sådan. Antar jag.. men förvirrad? För jag kan inte göra nåt ändå. För att underhålla den. Utan att missbruka..

Det är väl bara nåt djuriskt som driver. Ingen del av Mig. (I and i)

Försöker få lite kontroll på mitt liv. Fast det kanske är förbjudet i kristendom..
Senast redigerad av Ballooonie 2022-12-03 kl. 10:29.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in