• 3
  • 4
2022-12-02, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazey1526
… samt att sitta på de vägglöss infekterade, pissdränkta buss sitsarna, bredvid de otrevliga kärringarna som vägrar flytta på deras handväskor.

Har aldrig hört talas om att vägglöss har handväskor. Om de nu har det så måste de väl vara mikroskopiskt små och kan därför inte utgöra nåt egentligt problem. Och varför tycker du att det är kärringarnas jobb att flytta på deras väskor?
Citera
2022-12-02, 06:13
Medlem
hazey1526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrmalmsreglering
Har aldrig hört talas om att vägglöss har handväskor. Om de nu har det så måste de väl vara mikroskopiskt små och kan därför inte utgöra nåt egentligt problem. Och varför tycker du att det är kärringarnas jobb att flytta på deras väskor?

Om du ska åka med en buss som är full proppat med människor, då är det viktigt att det finns plats för alla där inne. Tycker du det är okey att någon sätter sin väska på en ledig sittplats på grund av att han eller hon inte vill ha någon sittande bredvid henne eller? Jag tycker det är riktigt själviskt.
Citera
2022-12-03, 06:09
Medlem
Citat:
Om du ska åka med en buss som är full proppat med människor, då är det viktigt att det finns plats för alla där inne. Tycker du det är okey att någon sätter sin väska på en ledig sittplats på grund av att han eller hon inte vill ha någon sittande bredvid henne eller? Jag tycker det är riktigt själviskt.

Du är inte så bra på svenska. Det är antagligen därför du inte förstår vad jag skriver. Min fråga var inte seriös utan bara ett sätt att göra mig lustig över ditt felsyftande pronomen.
Citera
2022-12-03, 08:48
Medlem
hazey1526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrmalmsreglering
Du är inte så bra på svenska. Det är antagligen därför du inte förstår vad jag skriver. Min fråga var inte seriös utan bara ett sätt att göra mig lustig över ditt felsyftande pronomen.

Tack. Jag ska tänka på saken när jag skriver min nästa prosa.
Citera
2022-12-03, 15:04
Medlem
Citat:
Jag har precis fått mitt körkort och dörrar har genast öppnats upp för mig. Jag har fått ett jobb för tillfället som innebär att jag kommer köra runt med en lätt lastbil i Stockholm trakterna, speciellt i Stockholm city. Jag har informerat chefen om att man är en nybörjare men han verkar inte bry sig... Han verkar vara glad att han har hittat en chaufför som kan köra hans gamla rostiga manuella lastbilar.

Jag har redan varit med om några trafikförseelser som lätt kunnat riskera mig mitt körkort, som tur är lär jag mig av mina misstag och tänker alltid på att förbättra mig själv. Men tanken av att förlora mitt körkort just nu under min prövotid ger mig mardrömmar, då mitt liv cirkulerar kring den.

Jag vill höra några uppmuntrande ord. Är det normalt att vara så här orolig? Är det bra att köra runt med lastbilarna i sån här tidig stadie? Jag vill verkligen inte gå tillbaka till livet då man sprang till bussarna på morgonen samt att sitta på de vägglöss infekterade, pissdränkta buss sitsarna, bredvid de otrevliga kärringarna som vägrar flytta på deras handväskor.
Köp en plånbok att ha det i så slipper du vara rädd för att tappa det....
Citera
2022-12-03, 15:07
Medlem
Gör som alla andra idioter..lägg körkortet i mobilskalet med köpkort å leg..då tappar du allt på en gång.
Citera
2022-12-03, 15:18
Medlem
hazey1526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Gör som alla andra idioter..lägg körkortet i mobilskalet med köpkort å leg..då tappar du allt på en gång.

Haha, ska låta den ligga i bilen.
Citera
2022-12-03, 15:21
Medlem
Citat:
Haha, ska låta den ligga i bilen.
Själv har jag alltid körkort å betalkortet fram i en trång ficka...aldrig nånsin i ett mobilskal.
Citera
2022-12-04, 08:48
Medlem
Zaedrewss avatar
Det är bra att vara orolig. Oroliga personer är mest de som just som kommer ha kvar sin behörighet.

Man är ju novis först fastän man på pappret kan köra lastbil. Det tar några år att lära sig och under den tiden är inga fel att vara skraj.
Citera
2022-12-04, 09:19
Medlem
Bensin98s avatar
Ett hett tips är att aldrig bryta mot reglerna enbart för att chefen försöker stressa dig att hinna mer eller för att andra trafikanter hetsar.

Vill en hel drös fordon köra snabbare än lagligt bakom dig, stanna hellre och släpp förbi dessa ibland om du kör landsväg.

Det är ingen som kommer tacka dig för du bröt mot reglerna och blev av med kortet.
Citera
2023-01-03, 23:39
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Jag har precis fått mitt körkort och dörrar har genast öppnats upp för mig. Jag har fått ett jobb för tillfället som innebär att jag kommer köra runt med en lätt lastbil i Stockholm trakterna, speciellt i Stockholm city. Jag har informerat chefen om att man är en nybörjare men han verkar inte bry sig... Han verkar vara glad att han har hittat en chaufför som kan köra hans gamla rostiga manuella lastbilar.

Jag har redan varit med om några trafikförseelser som lätt kunnat riskera mig mitt körkort, som tur är lär jag mig av mina misstag och tänker alltid på att förbättra mig själv. Men tanken av att förlora mitt körkort just nu under min prövotid ger mig mardrömmar, då mitt liv cirkulerar kring den.

Jag vill höra några uppmuntrande ord. Är det normalt att vara så här orolig? Är det bra att köra runt med lastbilarna i sån här tidig stadie? Jag vill verkligen inte gå tillbaka till livet då man sprang till bussarna på morgonen samt att sitta på de vägglöss infekterade, pissdränkta buss sitsarna, bredvid de otrevliga kärringarna som vägrar flytta på deras handväskor.
Bara å köra på så länge du håller dig till trafikreglerna. Då kan det inte gå fel. Så bra för dig
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback