2022-12-04, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye
Jag kan verkligen inte njuta av gräs eller nån sorts THC, får ångest oavsett vad.
Har testat i alla miljöer, i alla måenden, olika halter, olika strains med CBD, ja allt.

Men jag har bara insett att jag är en av dom som inte tål THC, vet inte riktigt varför, jag njuter av allt annat.
Testa HHC
Citera
2022-12-05, 00:09
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Jag kan inte heller riktig förstå grejen med cannabis. Visst kan det vara trevligt att röka ibland, men jag tycker att cannabis är otroligt överskattat.
Citera
2022-12-05, 01:10
Medlem
Ska rökas med måtta och med lite alkohol. Då kommer man till ett jävligt trevligt stadium.
Citera
2022-12-05, 09:30
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Ska rökas med måtta och med lite alkohol. Då kommer man till ett jävligt trevligt stadium.
Nä fyfan. Allt snurrar jag har mår bara illa
Citera
2022-12-05, 09:30
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Jag kan inte heller riktig förstå grejen med cannabis. Visst kan det vara trevligt att röka ibland, men jag tycker att cannabis är otroligt överskattat.
Exakt!
Det är så jävla hypat och alla getto-kids röker och rappare röker i mänger varje dag!
Citera
2022-12-05, 09:34
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Jag kan verkligen inte njuta av gräs eller nån sorts THC, får ångest oavsett vad.
Har testat i alla miljöer, i alla måenden, olika halter, olika strains med CBD, ja allt.

Men jag har bara insett att jag är en av dom som inte tål THC, vet inte riktigt varför, jag njuter av allt annat.

Så du får ångest för att du inte tål det?
Isåfall tål jag inte det heller. Men tror du inte det beror på att du och jag generellt mår sämre?

Citat:
Ursprungligen postat av brunryger
Att röka varje dag tycker jag är ganska överskattat. Men jag gillar cannabis för att det höjer tillvaron oavsett vad man gör, allt blir lite roligare. Så länge som man inte mår dåligt, då blir allt värre istället.

Om man är van med tunga droger som alkohol så är det inte konstigt att man mår dåligt av Cannabis då det inte är bedövande. Testa sluta ta tunga droger ett tag, thats it mannen.
Detta argumentet har jag full förståelse för och kan faktiskt hålla med dig lite.
Ja jag har varit ren från heroin i 2 månader

Citat:
Ursprungligen postat av ryfs
Förstår att alla är olika men själv avskyr jag att röka eller umgås med folk som gör det då man blir ett segt mongo som tror att man säger smarta grejer. Har tyvärr för många vänner som fastnat i träsket, som röker varje dag och tror att de är geniala filosofer allihop. Det är tragiskt och något jag vill hålla mig långt borta ifrån.
Ja det är ju verkligen det farliga med cannabis. Man blir så jävla lat!
Citera
2022-12-05, 09:42
Medlem
darkSkyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Så du får ångest för att du inte tål det?
Isåfall tål jag inte det heller. Men tror du inte det beror på att du och jag generellt mår sämre?

Detta argumentet har jag full förståelse för och kan faktiskt hålla med dig lite.
Ja jag har varit ren från heroin i 2 månader

Ja det är ju verkligen det farliga med cannabis. Man blir så jävla lat!

Tror inte det, som sagt så har jag testat att röka det i alla perioder av mitt liv & det har aldrig påverkat mig bra eller "benefit" mig.
Vad jag än röker om det är hasch eller cannabis, så slår det så jävla hårt även om jag bara tar 2 bloss & sen så börjar jag känna mig instängd i min egna kropp, mina tankar börjar eka & allting blir bara jobbigt. Finner absolut INGEN form av njutning, befrielse eller motivation som dom flesta verkar göra.
Jag har till och med försökt blandat ut det med olika grejer, ta bort tobak, använda mer CBD än THC.. Inget funkar.

Så jag har bara accepterat att jag är en av dom människorna som inte kan njuta av THC, men det verkar vara genetiskt då alla som har testat eller rökt cannabis i min familj har känt likadant.
Tyvärr verkar det inte finnas någon forskning bakom det, allt jag har hittat när jag har letat är typ "10 REASONS WHY YOU DONT ENJOY CANNABIS!!"
Alltså bara hjärndöda pundare som försöker övertala en att röka på ett visst sätt.
Citera
2022-12-05, 09:48
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Tror inte det, som sagt så har jag testat att röka det i alla perioder av mitt liv & det har aldrig påverkat mig bra eller "benefit" mig.
Vad jag än röker om det är hasch eller cannabis, så slår det så jävla hårt även om jag bara tar 2 bloss & sen så börjar jag känna mig instängd i min egna kropp, mina tankar börjar eka & allting blir bara jobbigt. Finner absolut INGEN form av njutning, befrielse eller motivation som dom flesta verkar göra.
Jag har till och med försökt blandat ut det med olika grejer, ta bort tobak, använda mer CBD än THC.. Inget funkar.

Så jag har bara accepterat att jag är en av dom människorna som inte kan njuta av THC, men det verkar vara genetiskt då alla som har testat eller rökt cannabis i min familj har känt likadant.
Tyvärr verkar det inte finnas någon forskning bakom det, allt jag har hittat när jag har letat är typ "10 REASONS WHY YOU DONT ENJOY CANNABIS!!"
Alltså bara hjärndöda pundare som försöker övertala en att röka på ett visst sätt.
Ja exakt, man känner sig instängd i sin kropp.

Min erfarenhet är att dom ända som känner sig påriktigt befriade på cannabis är folk med ADHD och andra liknande diagnoser.
Citera
2022-12-05, 11:45
Medlem
VetVemDuArs avatar
Cannabis är en drog, precis lika banal som alla andra droger.
Vissa gillar att berusa sig med C, vissa inte.
Vissa får negativa konsekvenser av den, vissa inte.
Vissa åker dit, vissa inte.
Vissa förnekar ovanstående, vissa inte.

Det där med droganvändning är bara raketforskning för de som har bevekelsegrunder att romantisera drogen. Oftast för att legitimera för sig själv att bruka den mer än de själva egentligen tycker är ok, givet de negativa konsekvenser drogen genererar hos dem.
Citera
2022-12-05, 12:28
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Exakt!
Det är så jävla hypat och alla getto-kids röker och rappare röker i mänger varje dag!
Precis, många tycker det är coolt att röka cannabis, för rapparna gör och liknande.
Citera
2022-12-06, 05:59
Medlem
darkSkyes avatar
Citat:
Ja exakt, man känner sig instängd i sin kropp.

Min erfarenhet är att dom ända som känner sig påriktigt befriade på cannabis är folk med ADHD och andra liknande diagnoser.

Där håller jag inte med dig om, då jag är diagnoserad med ADHD och C-PTSD.
Citera
2022-12-06, 06:14
Medlem
Neolitikums avatar
Vi med ADHD (nu talar jag för oss endast) gillar centralstimulerande då de får tyst på våra hyperaktiva tankar. Alla människor blir piggare och smartare av CS, men det är inte vårt syfte, bara positiva biverkningar.
Vi gillar även cannabis då det gör våra hyperaktiva tankar att tänka roligt och blir mindre obehagligt att ha malande i våra hjärnor.
Man kan även röka ner hjärnan till medvetslöshet vid sömnsvårigheterna som ADHD ger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in