2022-12-02, 18:37
Medlem
RingInteSnutens avatar
Jag har rökt gräs i ungefär 25 år, sen gav jag upp cigaretter och insåg jävligt snabbt att jag tyckte gräs var tråkigt efter det. Det gick så långt att det var en del av den jag faktiskt va.

Efter 25 år insåg jag att jag aldrig har varit något pothead... Jag tyckte bara cigg var jävligt tråkigt.
Citera
2022-12-02, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soldi
Jag uppfattar det som att mycket av dagens cannabis är så hårt driven att du har fått nått annat än vad man provade i ungdomen. Nu är det för hög koncentration av thc.. vad som en gång var folköl och blivit starksprit. I Thailand ska de ju legalisera cannabis med låg thc och hög cbd. Jag tror att man måste hitta sin sort om man ska röka till vardags. För det krävs legalisering och lite smakrekomendationer som Systembolaget kör på t.ex vin

Har hört från några äldre hur dom stoppade ner ett frö i en brännässelsnår och sen på hösten rökte löven och tyckte det "var såå bra brass".
Idag hade dom bladen hamnat på komposten.

Gräset jag rökte i början av 2000 vetifan vad det var för kvalle på, men inget jag gillade.
Citera
2022-12-02, 21:01
Medlem
darkSkyes avatar
Jag kan verkligen inte njuta av gräs eller nån sorts THC, får ångest oavsett vad.
Har testat i alla miljöer, i alla måenden, olika halter, olika strains med CBD, ja allt.

Men jag har bara insett att jag är en av dom som inte tål THC, vet inte riktigt varför, jag njuter av allt annat.
Citera
2022-12-02, 21:01
Medlem
darkSkyes avatar
Jag kan verkligen inte njuta av gräs eller nån sorts THC, får ångest oavsett vad.
Har testat i alla miljöer, i alla måenden, olika halter, olika strains med CBD, ja allt.

Men jag har bara insett att jag är en av dom som inte tål THC, vet inte riktigt varför, jag njuter av allt annat.
Citera
2022-12-02, 21:20
Bannlyst
Att röka varje dag tycker jag är ganska överskattat. Men jag gillar cannabis för att det höjer tillvaron oavsett vad man gör, allt blir lite roligare. Så länge som man inte mår dåligt, då blir allt värre istället.

Om man är van med tunga droger som alkohol så är det inte konstigt att man mår dåligt av Cannabis då det inte är bedövande. Testa sluta ta tunga droger ett tag, thats it mannen.
Citera
2022-12-02, 21:24
Medlem
Förstår att alla är olika men själv avskyr jag att röka eller umgås med folk som gör det då man blir ett segt mongo som tror att man säger smarta grejer. Har tyvärr för många vänner som fastnat i träsket, som röker varje dag och tror att de är geniala filosofer allihop. Det är tragiskt och något jag vill hålla mig långt borta ifrån.
Citera
2022-12-02, 21:29
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunryger
Att röka varje dag tycker jag är ganska överskattat. Men jag gillar cannabis för att det höjer tillvaron oavsett vad man gör, allt blir lite roligare. Så länge som man inte mår dåligt, då blir allt värre istället.

Om man är van med tunga droger som alkohol så är det inte konstigt att man mår dåligt av Cannabis då det inte är bedövande. Testa sluta ta tunga droger ett tag, thats it mannen.

Det går att missbruka cannabis rejält också, kanske inte är lika tung som alkohol/kokain tex men har sett folk röka bort livet och bli riktiga pissluffare.
Citera
2022-12-02, 21:33
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Okej jag fattar att cannabis kan vara kul och skönt men hur kan man vilja röka det dag ut och dag in?
När jag röker cannabis så får jag lite starka känslor med musik och mat osv... Men jag får ångest och blir svettig och jag fucking hatar det.

Varför tycker folk det är så himla najs så att dom kan röka flera gram varje dag och vad är det som är najs med dom effekterna som man får att cannabis?

Långvariga effekterna är enbart negativa. Sen är det så att cannabis inte är för alla, precis som med blodpudding och trädgårdsarbete.
Citera
2022-12-02, 21:51
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Okej jag fattar att cannabis kan vara kul och skönt men hur kan man vilja röka det dag ut och dag in?
Få personer, utan underliggande egna problem, vill bruka cannabis dagligen. Normala personer nyttjar det på sin höjd som en partydrog, med "party" inom feta citationstecken. Annars är det olika former av självmedicinering som är den främsta förklaringen.
Citera
2022-12-03, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venicones
Artikeln du länkar till innehåller vinklad och partisk information, precis som alla artiklar som behandlar cannabis. Antingen är det ett negativt eller positivt budskap som presenteras, tyvärr finns det inga neutrala studier av cannabis, jag har åtminstone inte stött på några.

Här är en annan (vinklad, precis som alla) artikel som framställer den smärtlindrande effekten av cannabis på ett mer positivt sätt:

https://www.royalqueenseeds.com/blog...MjU5Ny4wLjAuMA..

Av egen erfarenhet kan jag dock säga att cannabis visst har en smärtstillande effekt, det är definitivt inte placebo, utan det finns helt klart analgetisk potential med cannabis. Jag känner även personligen en man som gav cannabisolja (illegalt införskaffad bör sägas så ingen tror att den går att få utskriven) till sin cancersjuka mor (som är död idag) och den hjälpte henne något enormt. Hon fick visserligen opioider också, men efter att ha tagit en dos av oljan fick hon så mycket positiv energi att hon kunde stiga upp ur sängen och vara aktiv. Hemsjukvårdarna var helt förundrade och frågade "vad i hela världen var det som du gav henne?". Dock så är den smärtstillande effekten av cannabis mycket svag jämfört med starka opioider. Men om man bara lider av lätt/medelsvår smärta kan jag personligen tycka att cannabisbaserade läkemedel har en stor fördel jämfört med opioider eftersom de inte är fysiskt beroendeframkallande.

Synd bara att vi inte kan bevisa det då..

Skönt att det funkar för dig.
Citera
2022-12-03, 01:56
Medlem
Ta det lugnt och njut
Citera
2022-12-04, 19:16
Medlem
erkkfans avatar
Röka tar ner mig på jorden igen väldigt bra och stänger av stress helt och hållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in