Citat:
Ursprungligen postat av
VetVemDuAr
Ja, alkohol är nog den drog som romantiseras mest. Skulle säga att alkohol är farligare än cb och hallucinogener, vilket på intet sätt gör cb eller hallucinogener ofarliga. Jag vet folk som helgknarkar kokain eller heroin, utan att ta någon som helst skada av det.
Osäker på legaliseringsfrågan, finns goda argument både för och emot.
Beträffande psykos finns det människor som har en sårbarhet som aldrig hade blommat ut om de inte vore för droger. De flesta har dock inte denna sårbarhet.
Jag tycker psykedeliska och weed är något som är fantastiskt... I rätt händer. Så jag kan ändå förstå varför just LSD och Shrooms är illegalt. Finns alltid idioter till allt. Men jag kan ju säga att jag skulle bli riktigt glad om jag fick odla en planta hemma, eller sätta igång en skörd med svampar... Det för mig är ett bättre alternativ än alkohol. Jag kan fortfarande sköta mitt liv som vanligt. Har experimenterat med dessa substanser sen typ 22-års åldern. Har typ 3 sjukdagar på två år på mitt jobb. Gått från simpel medarbetare till att bli befordrad. Så, jag tror att det här är väldigt individuellt. De som blir tokiga och de som inte blir. Sverige riskerar ju inte gärna saker som är främmande, så man tar hellre ingen risk alls med detta, än att faktiskt reglera det. Som sagt, jag kan förstå detta.
Det jag inte förstår mig på dock är missbrukare. Det drar ned precis allihopa. Brukare eller helgknarkare eller what ever.