Citat:
Ursprungligen postat av
Bastarder
Huset kostar 2 miljoner, jag lägger en insats på 300 tusen , så vad snackar du om egentligen? Har du köpt ett hus på 3 mille , rena pengar? Nää de trodde jag inte.... Snälla nån, du lever på farsan o morsan som du gjort hela ditt fking liv. Jag köper ett hus på 2 miljoner, med pengar JAG har jobbat för!! Så stick från min tråd eller var en normal människa. Jag kommer tjäna 20k som student varje månad, för jag är en riktig G, till skillnad från dig
Nu är det ju så att jag var behjälplig med de få detaljer som fanns och ville styrka vilka bra tips du fått samt att den realiserade vinsten blir lägre med räntan som vi har idag och det är ett faktum. Har du räknat på det? Eftersom du är en riktig G så antar jag att du har det men det är ändå bäst att fråga.
Du sa precis ingenting om några 2 miljoner och nämnde bara dina 300K som du ska köpa ett radhus för med din mamma, kostymer och hur du ska köpa dig något annat sen med hjälp av pengarna från denna affären.
När du fick en uppmaning om att kolla upp besittningsrätt så började du prata om biljardbord och brudar.
Köper du ett radhus för 2 miljoner så är det mer eller mindre väldigt orealistiskt att förvänta sig mellan 5-6 tusen per rum. Med det vill jag säga att det är uppenbarligen inte Göteborg, Lund eller Stockholm vi pratar om här.
Att hyra ut på det sättet du pratar om och med den penningen är olagligt i exempelvis en BRF även om dom är dina "inneboende". Blir du anmäld för det så riskerar du dryga böter och fängelse upp till två år om rätten anser att du har utnyttjat en persons utsatthet. Här kan du fantisera fritt om till exempel bostadsbrist.
Med tre uthyrda rum för 5000/månaden, 6,5K i lån samt räntekostnader med ett lån på 1,7M. Det ger dig 28500:- kvar om du får in 20K i månaden. Du kan nu börja addera in el kostnaden för 4 personer i hushållet, din matkostnad samt resekostnader, just det vi får inte glömma kostymerna för 5000 i månaden. Vill inte vara den som är den men det ser inte super ljust ut om man ser till risk/reward. Du har inte funderat på att sälja knark? G!