Citat:
Ursprungligen postat av
Bastarder
Huset kostar 2 miljoner, jag lgger en insats p 300 tusen , s vad snackar du om egentligen? Har du kpt ett hus p 3 mille , rena pengar? N de trodde jag inte.... Snlla nn, du lever p farsan o morsan som du gjort hela ditt fking liv. Jag kper ett hus p 2 miljoner, med pengar JAG har jobbat fr!! S stick frn min trd eller var en normal mnniska. Jag kommer tjna 20k som student varje mnad, fr jag r en riktig G, till skillnad frn dig
Nu r det ju s att jag var behjlplig med de f detaljer som fanns och ville styrka vilka bra tips du ftt samt att den realiserade vinsten blir lgre med rntan som vi har idag och det r ett faktum. Har du rknat p det? Eftersom du r en riktig G s antar jag att du har det men det r nd bst att frga.
Du sa precis ingenting om ngra 2 miljoner och nmnde bara dina 300K som du ska kpa ett radhus fr med din mamma, kostymer och hur du ska kpa dig ngot annat sen med hjlp av pengarna frn denna affren.
Nr du fick en uppmaning om att kolla upp besittningsrtt s brjade du prata om biljardbord och brudar.
Kper du ett radhus fr 2 miljoner s r det mer eller mindre vldigt orealistiskt att frvnta sig mellan 5-6 tusen per rum. Med det vill jag sga att det r uppenbarligen inte Gteborg, Lund eller Stockholm vi pratar om hr.
Att hyra ut p det sttet du pratar om och med den penningen r olagligt i exempelvis en BRF ven om dom r dina "inneboende". Blir du anmld fr det s riskerar du dryga bter och fngelse upp till tv r om rtten anser att du har utnyttjat en persons utsatthet. Hr kan du fantisera fritt om till exempel bostadsbrist.
Med tre uthyrda rum fr 5000/mnaden, 6,5K i ln samt rntekostnader med ett ln p 1,7M. Det ger dig 28500:- kvar om du fr in 20K i mnaden. Du kan nu brja addera in el kostnaden fr 4 personer i hushllet, din matkostnad samt resekostnader, just det vi fr inte glmma kostymerna fr 5000 i mnaden. Vill inte vara den som r den men det ser inte super ljust ut om man ser till risk/reward. Du har inte funderat p att slja knark? G!