2022-12-01, 10:21
Avslutad
Jag tycker inte om att den floppar... Det är ändå en bra film för dagens barn.
Lärorikt.
Citera
2022-12-01, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Du har rätt, svaret är kort: De är människor, inte trams.
Hur du lyckades få med "miljöhysterin" i detta vet jag inte.

I princip all Disneyfilm hittills har, om vi ska tillämpa din logik, indoktrinerat barnen med propaganda för vit heterosexualitet (all romans hittills i Disney-universumet har varit strikt heterosexuell). Varför reagerar du inte på det?
Vad är det för fel på vithet & heterosexualitet tycker du?
Citera
2022-12-01, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzang93
Jag tycker inte om att den floppar... Det är ändå en bra film för dagens barn.
Lärorikt.
Varför är en dålig skitfilm bra för ”dagens barn”?
Citera
2022-12-01, 10:28
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Vad är det för fel på vithet & heterosexualitet tycker du?
Inget. Hurså?
Citera
2022-12-01, 10:29
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Därför att det är normalt, naturligtvis.

Transsexuella negrer är, däremot, inte normalt i västvärlden.
Men varifrån kommer kravet att kulturen bara ska få skildra det som är "normalt"? Jag vet att nazisterna tyckte det på sin tid men vi har ju kommit lite längre i civilisationsbygget sedan dess.
Citera
2022-12-01, 10:30
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
På vilket sätt menar du att svarta homosexuella och transpersoner är "trams"?

Tänker du dig att barn tror att allt de ser på film är normalt? Borde man då inte sluta visa animerad film överhuvud taget för dem? Jag har hittills inte sett en enda normal animerad karaktär; allt med dem är överdrivet.
Det är trams eftersom man stöder framförallt en transdysforisk epidemi som tar sig ner i åldrarna, inte sällan med föräldrar som proxy.

Det är en sak att ha drakar och flygande teserviser i en film, en annan att baka in politiska och ekonomiska propagandabudskap i en film riktad mot barn, särskilt när det är barn som är offren.

Om en 25-åring tycker att filmen är fantastisk så må väl så vara hänt, denne har redan en fullt utvecklad frontallob och är inte beroende av sina föräldrar.
Citera
2022-12-01, 10:33
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordCuntworthy
Ja svaret är kort. Nej dom är inte människor, det är trams.
Då förstår jag: Du tillhör den högerextrema delen av befolkningen och vill inte tillerkänna svarta, bögar och transpersoner något människovärde. Men nu pratar vi om en barnfilm med animerade karaktärer; det är med nödvändighet trams hur man än gör (vi pratar alltså här om ett produktionsbolag som blivit rikt på filmer om Musse Pigg). Är du i själva verket motståndare till all underhållning? Jag menar, underhållning är ju trams per definition.
Citera
2022-12-01, 10:34
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Det är trams eftersom man stöder framförallt en transdysforisk epidemi som tar sig ner i åldrarna, inte sällan med föräldrar som proxy.

Det är en sak att ha drakar och flygande teserviser i en film, en annan att baka in politiska och ekonomiska propagandabudskap i en film riktad mot barn, särskilt när det är barn som är offren.

Om en 25-åring tycker att filmen är fantastisk så må väl så vara hänt, denne har redan en fullt utvecklad frontallob och är inte beroende av sina föräldrar.
Vilka ekonomiska och politiska propagandabudskap tycker du har bakats in i den här filmen, och på vilket sätt?
Citera
2022-12-01, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordCuntworthy
Nej, barn tror inte att allt som visas på film är normalt. Dock vet man ju, sedan man själv var liten att intryck gör större inverkan på barn än vuxna, därför tycker jag att det är viktigt att inte indoktrinera små barn med bögar, transor, negrer miljötrams och annat vänsterdravel. Dom kan välja själva när dom växer upp, dom behöver ingen som står med pekpinne för att visa vad som är "rätt" när dom är 3-6 år gamla.

Du verkar missa föräldraansvaret - förklaringsbördan och däri lärandet. Hur annars tänker du att barnen får insikt i sig själva och andra?

Men såklart; Det är lättare att förbjuda vetskap om ens egna brister.

Och utöver detta - filmen är från sju år.
Citera
2022-12-01, 10:36
Bannlyst
Citat:
Då förstår jag: Du tillhör den högerextrema delen av befolkningen och vill inte tillerkänna svarta, bögar och transpersoner något människovärde. Men nu pratar vi om en barnfilm med animerade karaktärer; det är med nödvändighet trams hur man än gör (vi pratar alltså här om ett produktionsbolag som blivit rikt på filmer om Musse Pigg). Är du i själva verket motståndare till all underhållning? Jag menar, underhållning är ju trams per definition.

Ja, jag tillhör den normalfuntade delen utav befolkningen som kan hålla isär riktiga människor, och trams. Du är vaken du....

Nej, tittar själv mycket på film. Men klarar inte av woke-tramset, sånt skräp stänger jag av. Vill man höra/se propaganda ska man söka sig till sådant. Vill man se film och underhållning, ska man kunna göra det utan pekpinnar/propaganda.
Citera
Medlem
Citat:
Tycker du en denna skitfilm är bra, där man ”vänder” på varenda familjekoncept som existerar för den goda sakens skull? & att det är jättebra att man skall köra ned detta koncept + sexualitet i halsen på barnen?
Senast redigerad av Raven2.0 2022-12-01 kl. 10:38.
Citera
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Tycker du en denna skitfilm är bra, där man vänta på varenda familjekoncept som existerar för den goda sakens skull? & att det ör jättebra att man skall köra ned detta koncept + sexualitet i halsen på dem?
Jag har inte sett den än, så jag har ingen aning om huruvida den är bra eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in