• 1
  • 2
2022-11-29, 13:12
Medlem
Kan man bara erkänna rakt av "ja, jag köpte Ksalolen ni hittade i min väska och tänkte bruka den" eller förväntas man redogöra för hela dagen och kan de pressa en på vem man köpt den av?

Rör sig om ca 20 Ksalol.
Citera
2022-11-29, 13:19
Avstängd
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Kan man bara erkänna rakt av "ja, jag köpte Ksalolen ni hittade i min väska och tänkte bruka den" eller förväntas man redogöra för hela dagen och kan de pressa en på vem man köpt den av?

Rör sig om ca 20 Ksalol.

Säg att du hittade dem och tänkte lämna in dem på apoteket så att ingen unge/barn skulle få för sig att äta dem. .
Citera
2022-11-29, 13:19
Medlem
anaryans avatar
Det är väl bara att säga att du hittade en påse på gatan eller nåt?
Citera
2022-11-29, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anaryan
Det är väl bara att säga att du hittade en påse på gatan eller nåt?

Hade tyvärr råkat ta en överdos och hittades avsomnad på en lokal plats och de drogtestades mig på akuten, så jag måste ju erkänna.
Citera
2022-11-29, 13:40
Medlem
Citat:
Hade tyvärr råkat ta en överdos och hittades avsomnad på en lokal plats och de drogtestades mig på akuten, så jag måste ju erkänna.

Säg att du inte vet hur du fick det i dig. Du blev drogad.
Citera
2022-11-29, 14:07
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:

Rör sig om ca 20 Ksalol.

Har man sagt a får man säga b, c, d och hela alfabetet.
Citera
2022-11-29, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Säg att du hittade dem och tänkte lämna in dem på apoteket så att ingen unge/barn skulle få för sig att äta dem. .

Hade kanske fungerat om jag själv inte var drogad, men min mission är inte att komma på den bästa lögnen (har mina principer), utan är intresserad av hur själva proceduren kring hur ett förhör runt ringa narkotikabrott går till. Om man bara kan säga "ja, jag är skyldig" och sedan gå därifrån, eller om jag ska vara beredd på jobbiga frågor kring hur jag fått tag på tabletterna, om jag ofta knarkar, varför jag tog droger osv.

Ogillar överraskningar och vill vara lite beredd.
Citera
2022-11-29, 14:29
Medlem
Neolitikums avatar
Varför rotar polisen i din väska?
Citera
2022-11-29, 14:31
Avstängd
Statsminister2030s avatar
Citat:
Hade kanske fungerat om jag själv inte var drogad, men min mission är inte att komma på den bästa lögnen (har mina principer), utan är intresserad av hur själva proceduren kring hur ett förhör runt ringa narkotikabrott går till. Om man bara kan säga "ja, jag är skyldig" och sedan gå därifrån, eller om jag ska vara beredd på jobbiga frågor kring hur jag fått tag på tabletterna, om jag ofta knarkar, varför jag tog droger osv.

Ogillar överraskningar och vill vara lite beredd.

Säg att du köpte dem av en för dig okänd neger. Det är förstås inte nån småpundare som dig de är intresserade av. . De lägger resurser i hopp om att hitta säljare eller nätverk högre upp. .
Citera
2022-11-29, 15:09
Citat:

Rör sig om ca 20 Ksalol.

Nej erkänn inte, vänta tills pillerna är testade. Har du tur är där inte någon narkotikaklassad substans i!
Citera
2022-11-29, 17:17
Avstängd
Adelaides avatar
Varför ska du erkänna? Gör inte jobbet enkelt för dem. Neka till allt.
Citera
2022-11-29, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Varför rotar polisen i din väska?

Jag såg påverkad ut, råkade överdosera. De har ju rätt att visitera folk som ser påverkade ut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in