Citat:

Ursprungligen postat av 
Florman

Jag erkände för att SLIPPA domstol, då det verkar jävligt onödigt att dra igång en dyr förhandling om 6 Ksaloltabletter, när det finns positivt urinprov och allt. En bot i handen hade räckt.
Nu är min nästa fråga: Jag tillfrågades om jag önskade advokat vid eventuell förhandling och svarade ja, mest per automatik. Då säger polisen " bara så du vet, kan du som åtalad tvingas att betala en del av advokatkostnaderna"
Bara för att nu inte slippa åka på dyra advokatkostnader, bör jag kanske skippa den biten. helt i så fall? Det tar mig ju max två sekunder själv att erkänna brottet, efter att åtalet lästs upp, så jävla avancerat är det inte, det blir ju bara avancerat om jag ska neka och hitta på en trovärdig story om min oskuld.

Yeah, det är ju precis det här jag pratar om. Du hade näven i syltburken, det fanns inga rimliga tvivel om att du hade brutit mot lagen. Finns det verkligen någon mening med att tjafsa? Det är slöseri med allas tid och statens resurser. Och om man inte fattar att man hjälper till att göra samhället till skit när man gör det, så är det nog ballt att neka ända in i kaklet. 
"Jag erkänner omständigheterna men förnekar brott. Det enda brott här är att något som går att köpa över disk i Danmark, är olagligt här i Sverige. Det är Treo Comp för fan.". Eller vilka tabs det nu var man hade. Det är ju något man kan säga om man känner sig ballsig. Om du är över 30 och har minsta lilla legitima skäl så kan du säkert kosta på dig att ironinsera lite över vilket farlig brottsling dom har tagit. Oj oj oj, nu är förorten trygg igen...  
Om det kommer till rätten alltså. Nu var det så länge sen jag torskade, så jag kommer inte ihåg hur länge det tog. Men det var också en sån där hand-syltburk-situation så jag erkände på plats.
	Citat:

Ursprungligen postat av 
jerryseinfield

Polisen orkar inte gräva i vem som sålt en karta. Dom kommer fråga, du kan svara vad som helst förutom sanningen så kommer dom vinte gräva en sekund i det. Du kan säga ”det kommer jag inte säga” dom förstår det, är du nervös av dig kanske dom pressar dig men då får du fan stå på dig. 
H
Jag har åkt på stora mängder narkotika och då har dom rakt av sagt att ”du kommer såklart inte säga var du fått tag i detta, men” .. osv. I såna fall luskar dom givetvis via beslagtagen mobil etc, men där ser man till att vara grön i alla lägen. Prio1 är att kranen/langaren inte kan spåras, prio2 att ingen polare dras in i det på något sätt alls, prio3 är att få så lindrigt straff som möjligt (helst frikänd såklart men du kommer åka på en ringa. Det är helt lugnt.).
Ta det lugnt bara 

Första gången polisen nöp mig så var jag så klart hur nervös som helst. Dock gammal nog för att vara på det klara med att det var lika gott att erkänna haschbiten men påstå att jag hade hittat det. Till min förvåning så säger min förhörsledare att "Och du köpte det så klart av en neger i Femman som du inte skulle känna igen?". Den mannen hade uppenbarligen varit med förut.
Jag vet inte hur det ser ut i Göteborg nu för tiden, men Femmans Torg är ju en till och med omsjungen plats för haschhandel.