Citat:
Ursprungligen postat av
LizaZ
På 1177 kan du se alla dina provsvar.
Om du går in där och kopierar listan (även referenssiffrorna måste vara med) så kan vi se om det är något som sticker ut...
Ta med alla prover, både när du upptäckte att du blivit sjuk och om du kontrollerat dig efteråt.
Har du tagit några nya prover på de dåliga järnvärdena för att se om det järnet du äter höjer dig?
Har du testat tsh, t4? Köldkörteln.

Det är inte uppladdat där. Men skulle få provsvaret hemskickat. Det enda dom såg var lågt blodvärde och 3 olika ämnen för järn som var lågt.
Jag frågade faktiskt läkaren om de kollat för sköldkörteln och struma, och det visade inget tydligen. Men jag vet inte hur bra koll hon hade, vore ändå kul att se alla resultat och se om något var avvikande.
Det enda hon påpeka var 3 olika ämnen för järn som var lågt, och att b12 var lite högt, förmodligen pga tillskott tätt inpå?
Äter just nu väldigt järnrikt, med mycket frukt och grönt. Funderar även på börja ta nån järntablett ibland, utöver blodbröd, färs och blutsaft.
Tar även en pulvermix av citron, spenat, gojibär, jordgubb, morot, nypon detta ger ca 70mg av c vitamin. Sedan tar jag ca 50% av dagsbehovet av magnesium via tuggtablett, 150% av D vitamin av tuggtablett och 100% av b12 och 80% folsyra vi tuggtablett. Och 2 kapslar omega 3.
Sedan ordentlig med kost, så ska verkligen ligga bra till gällande b12,c,d vitamin, folsyra, biotin, omega 3 och järn nu. Funderar dock på öka c vitamin nu när jag behöver ta upp extra mycket järn. 150-200mg kanske är lite?
Och sedan kanske järntabletter utöver min järnrika kost kan vara bra? Eftersom jag har tomma förråd. Kroppen tar ju inte upp allt!