Citat:
Ursprungligen postat av
tomcat47
Har ni liknande erfarenheter och hur har ni hanterat det för att utvecklas och må så bra som möjligt?
Ja och när våldet en dag förbjöds, kom den psykiska terrorn och man började längta efter stryk för att man visste när stryk skulle komma och kunde fly det fysiskt, men psykisk terror är en helt annan.
Om du undrar hur svårt det är att ta sig ur våld i relationer så kan du titta på CCP-kolonin Kina idag. "Fattar du inte din feta kärring, jag måste slå dig för att du vägrar lära dig veta hut!"
För att bryta dig ut:
-Ta reda på vem det är som är den slutgiltige sanningsavgöraren i ditt liv (oftast är det inte du själv)
-Granska deras yttranden
-Jämför med deras handlingar
-Verifeira din information som "objektiv"
-Du har fel
Du får själv välja den slutgiltige sanningsavgöraren i ditt eget liv och det är inte alla som är villiga att betala priset för den friheten, det är en slags mental spärr som kräver extrema omständigheter för att bryta igenom. När du väl har lämnat "den profetiska visionens verklighet" kan du ta reda på skadan och börja bygga om. Grattis, du har flytt Gulg och undvikit the Great Rest än en gång. Läs en bok till och från och meditera ibland.
Sen jag bröt med den profetiska visionens verklighet har jag kunnat ser verkligheten på ett helt nytt sätt. Min sanningskälla nu är religiösa skrifter för att jag bryr mig inte längre om vad andra tycker, men vill fan inte leva under min egen "profetiska vision där jag vet allt om allt hela tiden".
Det är upp till var och en att uppleva sitt eget lidande.