Citat:
Ursprungligen postat av
3ncor3
Om ja visste vad som gjorde att jag mådde så dåligt som jag mår tror du inte ja hade förändrat min situation för länge sen?
Kan du ge mig ex. på saker ja inte gjort tillräckligt bra & andra saker ja kan testa?
Jag e inte bara ute efter piller utan min förfrågan var om nån vet en privatläkare i Trestad området som lyssnar och tar en på allvar!
En seriös läkare hade väl testat att trappa ut dina läkemedel, speciellt om du säger att de inte funkar.
Det kommer nya läkemedel hela tiden, för sömn finns det nya som är receptfria. Har ett ex som körde med StillNoct och får ännu bättre effekt (och inga bieffekter) av den nya receptfria. Hon använder oxå bl.a tyngdtäcke som är sjukt bra.
Själv använder jag enkla saker som hostmedicin eller receptfria grejer, eller spikmatta funkar för mig.
Kör du adhd-medicin eller vad äter du? Mot depp? Fluoxetin?
Om vi pratar träning så säger du att du promenerar en mil/dag med hunden, men samtidigt inte orkar gå längre än till brevlådan? Vilket av dem stämmer?
Du överdriver troligen i mkt annat oxå, gissar jag.
Jag hade börjat med sömnen (som de flesta i din situation har svårt med).
Hitta ett sätt att sova ordentligt, men inte för mkt. Hitta ditt eget lagom. (6-9h)
Även där hjälper ju träning till, ihop med allt annat som du redan vet. Om du inte sover ordentligt eller sover för mkt så fixa det genom trial and error tills det är löst.
Sömn+träning+bra mat+ägna dig åt saker som ger du lyckokänslan, om det sen är böcker, musik, vänner, whatever kvittar, så att du minimerar antalet må kasst-orsaker för att kunna fokusera på läkare/psykolog och vad de säger och ta det därifrån.
Försök hitta orsaker själv oxå.
Sätt dig och skriv listor för vad som ger dig energi och vad som tar energi, vad som gör dig glad och vad som gör dig ledsen.
Har du jobb?
Trivs du på jobbet?
Jobbar du för mkt eller för lite?
Har du vänner?
Har du bra ekonomi? (Påverkar jävligt mkt mer än vad folk vill erkänna, ibland inte ens för sig själva)
Lever du ofrivilligt ensam?
Fortsätt att ställa jobbiga frågor och försök ge ärliga svar, se det som en dagbok.
Det är otroligt mkt enklare att först utesluta allt som inte påverkar dig, för att sen ta hand om det som är tufft.