2022-11-21, 19:03
Medlem
Ett miljöombyte skulle nog göra dig gott. Har du möjlighet att ta tjänstledigt någon månad och resa lite?
Säg att du vill ta en TEFL kurs i Cebu (1månad) och sätt tinder på filipinocupid eller liknande. Skriv att du letar efter någon som kan visa dig runt i staden. Finns gott om singlar där.
Oavsett vad så måste du bryta dig ur din rutin och göra något så du känner att du lever istället för bara överlever, annars lär du bli bara mer miserabel.
Citera
2022-11-21, 19:34
Medlem
Testa https://www.citypolarna.se/calendar.php eftersom du bor i en större stad. Finns många olika event du kan skriva upp dig på. Och man ska inte skämmas då alla är där på samma villor.

Fanns inte så mkt nu såg jag.
Här du gå på Debaser i december, blir säkert fler med.
https://www.citypolarna.se/calendar.php?id=53734

Här är en som bjuder hem på adventsfika. Hur gulligt som helst. Dock fullt.
https://www.citypolarna.se/calendar.php?id=53484
Senast redigerad av granskottet80 2022-11-21 kl. 19:51.
Citera
2022-11-21, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-
Det fetmarkerade TS, minus 'fake it until you make it', var det bästa av dig själv du vid tillfället kan mustra upp.
Du har säkerligen människor som du möter i vardagen med jämna mellanrum, kassörskan i affären du springer o småhandlar i, tanten som alltid är ute med sin hund vid den där gatan, ja du fattar.
Fråga dem hur de mår.
Folk stimmar idag som om det vore deras sista dag i livet o samtidigt försöker de lika stissigt knappa in sitt testamente o sista vilja på dumluren.
Varva ner lite o ägna ångra minuter åt någon främling, sådant är uppskattat av många, för det finns kanske flera som också känner sig ensamma.
”Fake it…” osv - man kanske inte är så intresserad av hur andra har det, till att börja med, men med lite insyn, och insikter, kan det faktiskt göra tillvaron lite mer färgstark. Antingen du hamnar i ett sammanhang du trivs med, eller uppskattar din ensamhet.
Citera
2022-11-21, 20:54
Medlem
Precis som alla andra får du ta ansvar för ditt liv och skaffa vänner och skapa relationer
Citera
2022-11-21, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frosthy
Jag är så fruktansvärt jävla ensam och det tar kol på mig. Man har ju jobbet och så men sedan kommer jag hem till min tomma lägenhet som jag gjort de senaste 15 åren sedan jag flyttade hemifrån. Jag har ingen människa att ringa eller kontakta för att hitta på något.

I övrigt är jag ganska nöjd med mitt liv men ensamheten är så jävla jobbig och jag orkar inte ha det såhär. Det bryter ner mig psykiskt. Jag kommer inte ens ihåg när jag fick en kram senast, åratal.

Jag tror inte jag orkar leva såhär så länge till.
Danskurser brukar ha fler damer än herrar, kan vara värt ett försök.

Språkkurser brukar också locka många kvinnor, om det är en flickvän du är ute efter.
Citera
2022-11-21, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zol
Precis som alla andra får du ta ansvar för ditt liv och skaffa vänner och skapa relationer
Trist svar till en person som inte vet hur.
Citera
2022-11-21, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NSDAB
Skaffa hund?

Du vet att det finns andra dejtingappar än Tinder? Happypancakes kanske passar bättre.
Hund vore kul, däremot så skulle det innebära att den får vara ensam hemma olämpligt långa perioder p.g.a mitt jobb tyvärr. Katt kanske vore bättre.

Jag har testat rubbet, seriöst.

Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Har du testat att köpa sex eller börja kröka och gå ut?
Bra åka till annan europeisk stad där detta är lagligt om du inte vågar gå över gränsen här hemma. Lycka till!
Nej jag har inte köpt sex... men tyvärr har man ju börja överväga det. Jag festade mycket i 20-25 års åldern och jag har inget sånt umgängs som jag hade då, jag har inget alls.

Citat:
Ursprungligen postat av ApansPappa
Tjena! Har du tänkt på varför du är ensam?

Det finns GOTT om hobbys som för ihop människor.

Vad tycker du om att göra?
För att jag är blyg för att ta kontakt med nya människor. Men inte när jag väl lära känna människor. Jag gillar att resa och se på sport.

Citat:
Ursprungligen postat av Loreia
Du säger att du testat dejtingappar, vad har du skrivit i din profil? Mina tjejkompisar som använder tinder och dylikt visar ofta upp just dåligt skrivna profiler, den ena värre än den andra med ordskämt, sexuella förslag och kukstorlek osv.
Jag brukar beskriva vem jag är och vad jag söker. Men jag har testat många olika varianter igenom åren.

Citat:
Ursprungligen postat av Haajib
Om du ser ut och luktar som ett odjur kanske det är orsaken varför ingen vill vara med dig?
Jag duschar varje dag så lukta gör jag inte. Sedan har jag utseendet emot mig tyvärr.
Citera
2022-11-21, 21:35
Medlem
Tack för alla svar för övrigt. Svarade inte på alla då många påminner om varandra.
Citera
2022-11-21, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frosthy
Hund vore kul, däremot så skulle det innebära att den får vara ensam hemma olämpligt långa perioder p.g.a mitt jobb tyvärr. Katt kanske vore bättre.

Jag har testat rubbet, seriöst.

Nej jag har inte köpt sex... men tyvärr har man ju börja överväga det. Jag festade mycket i 20-25 års åldern och jag har inget sånt umgängs som jag hade då, jag har inget alls.

För att jag är blyg för att ta kontakt med nya människor. Men inte när jag väl lära känna människor. Jag gillar att resa och se på sport.

Jag brukar beskriva vem jag är och vad jag söker. Men jag har testat många olika varianter igenom åren.

Jag duschar varje dag så lukta gör jag inte. Sedan har jag utseendet emot mig tyvärr.
Det finns en resebyrå just för singlar, namnet kan du gissa dig till. (Reklam inte tillåtet?) Har själv rest med dem flera gånger, bra resmål och välorganiserat . Seriöst,😉 och vanliga människor, inget j-a swingersupplägg…(ursäkta plumpheten)
Citera
2022-11-21, 22:05
Medlem
Vänd på det till en fördel. Att vara ensam betyder att du kan vara vem som helst varje dag och ingen kommer tycka du "inte är dig själv längre" .
Varför inte testa vara killen som småpratar med folk lite här och var för en tid? Eller den som söker ögonkontakt, nickar och ler? Eller varför inte den med ubersjävförtroende som drar med nya kvinnor hem varje kväll (nåja, den får du kanske träna på ett steg i taget nu kompis)

Det finns ingen som kan hålla dig tillbaka på din resa nu så passa på och lek runt med livet.
Citera
2022-11-21, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Vad har du för intressen? Kan du börja träna något ?
Finns det något via jobbet ? Utmana dig själv att prova något som tex en danskurs, matlagningskurs, massage, ridning eller vad som helst som känns lite kul.
Kan du träffa släkten lite mer nu när du känner dig ensam?
Du får jobba för att ta sig ur ensamheten, det går inte utan ansträngning.
Hoppas du hittar lyckan💕 många kramar till dig 🥰

Danskurs kan vara en bra idé. Brist på män där.
Citera
2022-11-21, 22:15
Själv har jag accepterat ensamhet mer och mer med tiden. Ett hett tips för att lindra smärtan är att skaffa en waifu och dakimakura.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in