2022-11-21, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frosthy
Jag är så fruktansvärt jävla ensam och det tar kol på mig. Man har ju jobbet och så men sedan kommer jag hem till min tomma lägenhet som jag gjort de senaste 15 åren sedan jag flyttade hemifrån. Jag har ingen människa att ringa eller kontakta för att hitta på något.

I övrigt är jag ganska nöjd med mitt liv men ensamheten är så jävla jobbig och jag orkar inte ha det såhär. Det bryter ner mig psykiskt. Jag kommer inte ens ihåg när jag fick en kram senast, åratal.

Jag tror inte jag orkar leva såhär så länge till.
Skaffa barn.
Citera
2022-11-21, 22:17
Medlem
Beckombergalandets avatar
Citat:
Jag är så fruktansvärt jävla ensam och det tar kol på mig. Man har ju jobbet och så men sedan kommer jag hem till min tomma lägenhet som jag gjort de senaste 15 åren sedan jag flyttade hemifrån. Jag har ingen människa att ringa eller kontakta för att hitta på något.

I övrigt är jag ganska nöjd med mitt liv men ensamheten är så jävla jobbig och jag orkar inte ha det såhär. Det bryter ner mig psykiskt. Jag kommer inte ens ihåg när jag fick en kram senast, åratal.

Jag tror inte jag orkar leva såhär så länge till.

Ta en after work till att börja med.
Citera
2022-11-21, 22:54
Medlem
Som jag redan ser att det nämnts i tråden så instämmer jag i att få med i nån förening.
Citera
2022-11-21, 22:55
Medlem
Hej!
Såg att du gått på gym i tråden, har du gått på pass i grupp? Annars är det ett förslag. Danskurs som föreslagits kan också va bra. Löpgrupp har varit bra för min del för att träffa folk. Tror starkt på rörelse i grupp. Särskild när man är lite blyg. Då är det som ok att hänga fast man inte behöver snacka nonstop. Enda sättet att bryta ensamheten är ju genom det sociala, vilket är det svåra. Synd vi inte bor i samma stad. Lycka till!
Citera
2022-11-21, 23:14
Medlem
Citat:
Hund vore kul, däremot så skulle det innebära att den får vara ensam hemma olämpligt långa perioder p.g.a mitt jobb tyvärr. Katt kanske vore bättre.

Jag har testat rubbet, seriöst.

Nej jag har inte köpt sex... men tyvärr har man ju börja överväga det. Jag festade mycket i 20-25 års åldern och jag har inget sånt umgängs som jag hade då, jag har inget alls.

För att jag är blyg för att ta kontakt med nya människor. Men inte när jag väl lära känna människor. Jag gillar att resa och se på sport.

Jag brukar beskriva vem jag är och vad jag söker. Men jag har testat många olika varianter igenom åren.

Jag duschar varje dag så lukta gör jag inte. Sedan har jag utseendet emot mig tyvärr.

Men här måste du nog överväga att pusha dig lite. För det sociala kommer inte till dig. Hur ska folk ens veta om att du söker socialt umgänge?

Detta ligger helt och hållet på dig. Det är tyvärr den krassa sanningen.

Och genom olika grupper så kommer det komma, om du lägger manken till.

Du startar en tråd om det, så motivationen torde vara hög. Men du måste jobba för det, hur du än vrider och vänder på det.

Det knackar inte ett kompisgäng på dörren plötsligt med chips och bira liksom.

Och då är gruppaktiviteter perfekt.
Citera
2022-11-21, 23:24
Medlem
Citat:
Jag har försökt med dejtingappar sedan år 2007 och det har inte lett till någonting. På Tinder har jag fått en enda matchning och hon tog bort mig direkt när jag frågade om hon ville ses. Det var innan pandemin minns jag, sedan dess ingen alls.

Min mamma har jag ingen kontakt med och min pappa kommer inte ens ihåg min födelsedag. Så mycket bryr dom sig om mig.

Jag är man.

Skaffa en hund.
Citera
2022-11-21, 23:26
Medlem
Dra till syntax error på lördag.
90% av alla där är riktigt härliga. Det ligger nära Mariatorget, lite nördigt ställe.
Där spelar man med alla, bra ställe att starta upp en konversation om inte annat.
Citera
2022-11-22, 03:19
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
”Fake it…” osv - man kanske inte är så intresserad av hur andra har det, till att börja med, men med lite insyn, och insikter, kan det faktiskt göra tillvaron lite mer färgstark. Antingen du hamnar i ett sammanhang du trivs med, eller uppskattar din ensamhet.
Menade inte att TS bokstavligen ska göra 'Hur mår du?'
Men däremot menar jag att TS måste poppa sin bubbla av egenupplevd 'hjälplöshet' o minska sin introperspektion, rikta fokus utåt från bubblan till att försöka inkludera andra människors tankar, känslor, behov.
Önskar att TS får känna tillhörighet, uppskattning o vara älskvärd för den han är i framtiden.
Då är det nödvändigt att sänka garden o vara uppmärksam på omgivningen, istället för att vara insvept i en bekväm tröstfilt o antaga att han inte är 'värd' det han så klart o tydligt uttryckt att han önskar i denna tråd.

TS.
Ingen någorlunda vettigt funtad människa dömer ut dig som person för att din situation är som den är just nu, då ska du inte heller döma ut på förhand andra människor eller andra människors råd till dig.
Du vet, vi har alla börjat på 0.
Vissa på minus pga ohälsa/handikapp/sjukdom/mobbning etcétera.
Folk har skrivit av erfarenhet i tråden.
Ta det till dig o åtminstone prova något av förslagen.
Citera
2022-11-22, 04:16
Medlem
Old-Crows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cr02
Skaffa ett eller flera sällskapsdjur t.ex. en hund.
”Hundtricket”. Det funkar.
Citera
2022-11-22, 04:59
Medlem
Citat:
Hund vore kul, däremot så skulle det innebära att den får vara ensam hemma olämpligt långa perioder p.g.a mitt jobb tyvärr. Katt kanske vore bättre.

Nej jag har inte köpt sex... men tyvärr har man ju börja överväga det. Jag festade mycket i 20-25 års åldern och jag har inget sånt umgängs som jag hade då, jag har inget alls.

För att jag är blyg för att ta kontakt med nya människor. Men inte när jag väl lära känna människor. Jag gillar att resa och se på sport.
Gå med i en supporterklubb.
Har inte t.ex Hammarby väldigt bra sammanhållning?
Citera
2022-11-22, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prdtr
Trist svar till en person som inte vet hur.

Eller ett snällt svar, eftersom att det är sanningen.
Citera
2022-11-22, 10:01
Medlem
Citat:

Jag brukar beskriva vem jag är och vad jag söker. Men jag har testat många olika varianter igenom åren.

Jag duschar varje dag så lukta gör jag inte. Sedan har jag utseendet emot mig tyvärr.

Ang hund - det finns massor av hunddagis. Rätt dyrt ja men jobbar du heltid och inte har massor av utgifter så har du ju råd! 10-12/12 är det Stockholms Hundmässa där du kan träffa massor av hundar/hundägare och hitta en ras som passar dig.

Katt är bättre än ingenting, mysigt sällskap. Men långt ifrån lika människosocialt som en jycke innebär.

Ang utseende - igen vill jag tipsa om tatueringar. Inget litet utan helst 1-2 sleeves, minst half sleeve. Gör under för vilken snubbe som helst när det kommer till utseende och utstrålning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in