Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-11-19, 20:15
  #1
Medlem
Min kungsboa har gjort en Skansen och är på rymmen. Har letat efter djuret i hela bostaden. Det underliga är att ormen är förbannat stor och inte speciellt snabb förutom när den ska ta byte. Inte som att tappa bort sina nycklar med andra ord. Har haft Godzilla i 10 år så är egentligen rätt less på odjuret.

Bor i lägenhet i Sundbyberg, högst upp. Ormen är varken giftig eller farlig, annat än möjligen för småhundar eller bebisar.

Bör jag ringa någon myndighet eller hyresvärden? Har svårt att förstå hur han skulle kunna tagit sig ut ur lägenheten men börjar misstänka att han är på bondpermis längre ner i byggnaden.

För några timmar sedan satt jag upp efterlysningslappar i trapphuset iaf. Har jag gjort allt som lagen kräver här? I någon mån är det väl som man sa på Skansen; en orm klarar sig knappast ute i det här vädret.
Citera
2022-11-19, 20:21
  #2
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Min kungsboa har gjort en Skansen och är på rymmen. Har letat efter djuret i hela bostaden. Det underliga är att ormen är förbannat stor och inte speciellt snabb förutom när den ska ta byte. Inte som att tappa bort sina nycklar med andra ord. Har haft Godzilla i 10 år så är egentligen rätt less på odjuret.

Bor i lägenhet i Sundbyberg, högst upp. Ormen är varken giftig eller farlig, annat än möjligen för småhundar eller bebisar.

Bör jag ringa någon myndighet eller hyresvärden? Har svårt att förstå hur han skulle kunna tagit sig ut ur lägenheten men börjar misstänka att han är på bondpermis längre ner i byggnaden.

För några timmar sedan satt jag upp efterlysningslappar i trapphuset iaf. Har jag gjort allt som lagen kräver här? I någon mån är det väl som man sa på Skansen; en orm klarar sig knappast ute i det här vädret.

Oansvarigt. Somliga borde inte ha djur.
Citera
2022-11-19, 20:21
  #3
Medlem
FarstaSplitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Min kungsboa har gjort en Skansen och är på rymmen. Har letat efter djuret i hela bostaden. Det underliga är att ormen är förbannat stor och inte speciellt snabb förutom när den ska ta byte. Inte som att tappa bort sina nycklar med andra ord. Har haft Godzilla i 10 år så är egentligen rätt less på odjuret.

Bor i lägenhet i Sundbyberg, högst upp. Ormen är varken giftig eller farlig, annat än möjligen för småhundar eller bebisar.

Bör jag ringa någon myndighet eller hyresvärden? Har svårt att förstå hur han skulle kunna tagit sig ut ur lägenheten men börjar misstänka att han är på bondpermis längre ner i byggnaden.

För några timmar sedan satt jag upp efterlysningslappar i trapphuset iaf. Har jag gjort allt som lagen kräver här? I någon mån är det väl som man sa på Skansen; en orm klarar sig knappast ute i det här vädret.


Hur skulle den kunnat smita ut ur lägenheten? Har du den löst hemma eller hur har detta gått till, om du nu inte är ett troll då förstås. Du hänger nog rätt löst om det du skriver är sant.
Citera
2022-11-19, 20:22
  #4
Medlem
Narutoshippchops avatar
Har du tittat i soffan?
Har du brevinkast???
Citera
2022-11-19, 20:29
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarstaSplitter
Hur skulle den kunnat smita ut ur lägenheten? Har du den löst hemma eller hur har detta gått till, om du nu inte är ett troll då förstås. Du hänger nog rätt löst om det du skriver är sant.

Han har nästan vuxit ur sitt terrarium. Så ja, han får ofta gå lös. Var egentligen min sons orm men nu är han rädd för den då den har blivit lite tyken.
Citera
2022-11-19, 20:30
  #6
Medlem
FarstaSplitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Han har nästan vuxit ur sitt terrarium. Så ja, han får ofta gå lös. Var egentligen min sons orm men nu är han rädd för den då den har blivit lite tyken.

Leta rätt på ormen och köp ett större terrarium. Du vet att det är lag på hur små/stora de ska vara va?
Citera
2022-11-19, 20:32
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarstaSplitter
Leta rätt på ormen och köp ett större terrarium. Du vet att det är lag på hur små/stora de ska vara va?

Ja det har blivit så mycket överdriva regler tycker jag. Man behöver tydligen t om tillstånd för en orm nuförtiden, även om den inte är giftig. Tur att vi köpte innan det blev krav på det.
Citera
2022-11-19, 20:44
  #8
Medlem
FarstaSplitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Ja det har blivit så mycket överdriva regler tycker jag. Man behöver tydligen t om tillstånd för en orm nuförtiden, även om den inte är giftig. Tur att vi köpte innan det blev krav på det.

Jo fast ett rymligt hem borde den få varesig det är lag på det eller inte. Allt annat är djurplågeri
Citera
2022-11-19, 20:47
  #9
Medlem
Pruttmuffs avatar
Ormen kanske har rymt genom toaletten?
Citera
2022-11-19, 21:10
  #10
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttmuff
Ormen kanske har rymt genom toaletten?
Vi får väl hoppas att ts har lagt en tyngd på toastolens lock.
Citera
2022-11-19, 21:32
  #11
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Han har nästan vuxit ur sitt terrarium. Så ja, han får ofta gå lös. Var egentligen min sons orm men nu är han rädd för den då den har blivit lite tyken.

Ja, tykna ormar är ett aber.

Hörde på lokalradion för någon timme sedan att man hittat ett dött barn i en lägenhet i Sumpan tidigare under kvällen, och att dödsfallet var "oförklarligt" men att man misstänkte att barnet strypts till döds.

Du ligger nog rätt risigt till här.
Citera
2022-11-19, 21:50
  #12
Medlem
Hittade min bakom elementet en gång...kolla där. De gillar värmen
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback