2022-11-16, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Så du svär total ansvarsbefrielse för alla andra nationer oavsett vad de gör angående Ryssland/Ukraina.

Fräscht.

Givetvis inte, förstår att du verkar ha problem med tänkandet.

Japan kan ju inte invadera Korea och skylla det på ryssen. Men allting som sker inom Ukraina och i angränsning till kriget är någonting som Ryssland ansvarar för ja.

Välkommen till verkligheten gumman, där du inte kan göra vad du vill och sedan skylla på någon annan.
Citera
2022-11-16, 09:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Rätt ska vara rätt, Nato måste gå in i Ukraina och krossa hela landet nu. Finns inget snack om saken
Artikel 5 måste aktiveras.
Citera
2022-11-16, 09:58
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan

Japan kan ju inte invadera Korea och skylla det på ryssen. Men allting som sker inom Ukraina och i angränsning till kriget är någonting som Ryssland ansvarar för ja.

Välkommen till verkligheten gumman, där du inte kan göra vad du vill och sedan skylla på någon annan.
Tror du det här är någon lek på skolgården där det har någon jävla betydelse vem som "skyller på" någon annan.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan

Applicera detta på ditt eget tänk, din faktaresistente jävel.
Citera
Medlem
fululfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Precis, icke NATO-land attackerar NATO-land. Nu ska artikel 5 aktiveras och Kiev jämnas med marken.
Det är skillnad på att attackera och att oavsiktligen begå ett misstag som gör så att en laddning hamnar på fel sida landsgränsen. Detta gäller oavsett om det är RU eller UKR som äger laddningen.
Citera
2022-11-16, 09:59
Medlem
sv3rigegatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Kolla, folk har redan glömt att polen blev "attackerat" igår

Jag skrev samma sak igår kväll och blev hånskrattad av. Var kommer alla dessa nato-runkare från? "ryZZen" hit och "Putler" dit. "Fyllo piss-ryZZen kan inte ens sikta."
Citera
2022-11-16, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
jag ironiserade såklart
även om man försvarar sitt land så bör man ha koll på vad man håller på med
tänk om Kiev skickar en missil på Visby (bara som exempel) av misstag och dödar många civila, inte skulle du rycka på axlarna och säga att det är okej eftersom de bara "försvarar sitt land"

Just nu tyder det mesta på att det är en luftvärnsrobot som missat sitt mål och landat i Polen nära gränsen till Ukraina.

Ingen bestrider Ukrainas rätt till självförsvar, vet inte vad du menar med att skicka en missil på Visby men om det stämmer det som kommit fram idag så är det helt orelevant som jämförelse
Citera
2022-11-16, 10:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Nej det var nog inget misstag. Zelensky är nog desperat och vill få in Nato i kriget. Ukraina är ett land i sönderfall nu och det dröjer nog inte länge förrän den lille juden schappar till Israel.
Man får ha i åtanke att det rör sig om väldigt gammal teknologi från Sovjet-tiden. Så det är nog fullt möjligt att det kan hända lite skit med målsökningen ibland. Speciellt om den missar sitt egentliga mål.

Dessa robotar skapades för att skjuta ner B52, inte någon liten drönare på ett par meter på låg höjd.

ps.
Blir lite upphetsad av din heta avatar.
Citera
2022-11-16, 10:02
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fululf
Det är skillnad på att attackera och att oavsiktligen begå ett misstag som gör så att en laddning hamnar på fel sida landsgränsen. Detta gäller oavsett om det är RU eller UKR som äger laddningen.

Ja självklart. Men du missade ironin i mitt inlägg. Igår lät det inte alls så här inne, det spelade ingen roll om det var av misstag eller ej
Citera
2022-11-16, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag citerar Aftonbladet:
En explosion har inträffat i polska staden Przewodów, bara ett par kilometer från gränsen till Ukraina och norr om Lviv, rapporterar flera polska medier.

Enligt uppgifter till Radio Zet ska det vara två raketer. Två personer ska ha dött.

Premiärminister Mateusz Morawiecki har kallat till krismöte, uppger Radio Zet.
Vad är det nu frågan om?

Vad kunde detta tänkas få för konsekvenser?

Kul att jag flyger till Krakow 24/11.
Citera
2022-11-16, 10:07
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Ja självklart. Men du missade ironin i mitt inlägg. Igår lät det inte alls så här inne, det spelade ingen roll om det var av misstag eller ej
Det spelar givetvis roll om det är ett misstag begått av en fiende eller en vän. Du gör väl skillnad på det själv också antar jag, som de flesta gör.
Citera
2022-11-16, 10:07
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Nej det var nog inget misstag. Zelensky är nog desperat och vill få in Nato i kriget. Ukraina är ett land i sönderfall nu och det dröjer nog inte länge förrän den lille juden schappar till Israel.
Med tanke på de massiva attackerna mot ukrainsk infrastruktur i går börjar jag ju undra. Jag försöker ända tänka logiskt här. Med tanke på Zelenskys extremt uppskruvade retorik är det möjligt att han har koll, oavsett om det nu var ett misstag eller inte. Det är naturligt att han försöker dra nytta av det här. Om det visar sig att det är en ukrainsk robot som missat sitt mål i luften får det inga konsekvenser, mer än att spänningen mellan Ryssland och Polen ökar dramatiskt efter det lilla efterföljande ordkriget. Det enda jag utesluter är ett medvetet ryskt tjuvnyp — varför skulle man, liksom...

Vi får se vad som händer med Zelensky. Ukraina skulle kunna bli ett Afghanistan på sikt, med de ukrainska ultranationalisterna i rollen som mujahedin/talibaner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in