Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-11-15, 10:48
  #1
Medlem
Vill.Ha.Den.I.2ans avatar
Har under senaste året fått detta uttryck slängt i ansiktet, när kom det här att höra till vanligheterna?

Det verkar mest vara en massa fjortisar på första jobbet som slänger sig med detta, fick det även från Apoteas lapp om att de vägrade expediera ett recept, längst ner står det, "Har du problem med detta?" har du möjlighet att kontakta kundtjänst med ett skäl och betala fullpris, undertecknat "Ha en fin dag."

Jag ser detta nya uttryck som ett hån och finare svar än "otur gosse, du får hitta på något annat."

Är det nån influencer eller folk på facebook som började med detta? Har länge har ni andra stött på det?
är det som "gul bil"?
Citera
2022-11-15, 10:51
  #2
Medlem
B-19s avatar
En fras jag använder dagligen på jobbet.
Antingen det eller "ha en bra dag", beroende på vad jag känner för stunden passar bäst.
Citera
2022-11-15, 10:55
  #3
Medlem
volvo666s avatar
Brukar bara säga "hade smutt" för att vara lite originell och spara på andningen
Citera
2022-11-15, 11:29
  #4
Medlem
Cindells avatar
Jag ser inget konstigt med att önska folk en bra/fin dag? Det är väl bara trevligt?

Jag jobbar för närvarande hemifrån för ett danskt företag och där är det väldigt vanligt att man önskar varandra "god arbejdslyst".
__________________
Senast redigerad av Cindell 2022-11-15 kl. 11:32.
Citera
2022-11-15, 11:36
  #5
Medlem
Bättre än att ( som en idiot brukade säja) Ha en fördjävlig dag hoppas du råkar ut för nån olycka.
Citera
2022-11-15, 11:37
  #6
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vill.Ha.Den.I.2an
Har under senaste året fått detta uttryck slängt i ansiktet, när kom det här att höra till vanligheterna?

Det verkar mest vara en massa fjortisar på första jobbet som slänger sig med detta, fick det även från Apoteas lapp om att de vägrade expediera ett recept, längst ner står det, "Har du problem med detta?" har du möjlighet att kontakta kundtjänst med ett skäl och betala fullpris, undertecknat "Ha en fin dag."

Jag ser detta nya uttryck som ett hån och finare svar än "otur gosse, du får hitta på något annat."

Är det nån influencer eller folk på facebook som började med detta? Har länge har ni andra stött på det?
är det som "gul bil"?

Gul bil?

Vad upplever du att du hört tidigare istället? Och vad skull du hellre vilja höra? "Ha de!", "Hejdå!" eller bara "Vänliga hälsningar"?
Citera
2022-11-15, 11:43
  #7
Avstängd
Detta var ju poppis för tio år sedan..är väl tillbaka nu....ha de är väl det vanligaste
Citera
2022-11-15, 11:57
  #8
Medlem
Vill.Ha.Den.I.2ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Gul bil?

Vad upplever du att du hört tidigare istället? Och vad skull du hellre vilja höra? "Ha de!", "Hejdå!" eller bara "Vänliga hälsningar"?

gul bil var ju bara ett exempel, hörde det när jag åkte buss, tyckte det verkade som det var en anledning att slå någon, mobbning.

nä, jag kan tänka mig "trevlig eftermiddag/kväll".

Ring till bauhaus kundtjänst, så får du en rejäl käftsmäll, när du har problem med din nya gräsklippare för 25-lax.

nä, något mer neutralt, om du sitter i kundtjänst, "välkommen åter." eller bara "tack för att du kontaktade oss, vi återkommer", detta är mer skriftliga godtagbara önskningar vid avslut.

Vad tror du att du skulle få för reaktion om du avslutade alla konversationer med "ha en fin dag"
Citera
2022-11-15, 12:19
  #9
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vill.Ha.Den.I.2an
gul bil var ju bara ett exempel, hörde det när jag åkte buss, tyckte det verkade som det var en anledning att slå någon, mobbning.

nä, jag kan tänka mig "trevlig eftermiddag/kväll".

Ring till bauhaus kundtjänst, så får du en rejäl käftsmäll, när du har problem med din nya gräsklippare för 25-lax.

nä, något mer neutralt, om du sitter i kundtjänst, "välkommen åter." eller bara "tack för att du kontaktade oss, vi återkommer", detta är mer skriftliga godtagbara önskningar vid avslut.

Vad tror du att du skulle få för reaktion om du avslutade alla konversationer med "ha en fin dag"

Högst troligt 99% positiva.

Men sen finns det ju alltid 1% surgubbar som aldrig blir nöjda och alltid vill ha något att klaga på och sura över. Du verkar tillhöra de 1 procenten...
Citera
2022-11-15, 12:36
  #10
Medlem
Crabbofixs avatar
nåt importerat amerikanskt tillgjort uttryck från affärsnäringen
Citera
2022-11-15, 12:56
  #11
Medlem
Tropexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo666
Brukar bara säga "hade smutt" för att vara lite originell och spara på andningen

Ni som ska vara unika istället för att gå på känsla är skitjobbiga fan, att man ska behöva fråga "vad menar du???" när någon ska spela unik. Lägg ner som sagt. :P
Citera
2022-11-15, 13:18
  #12
Medlem
volvo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropex
Ni som ska vara unika istället för att gå på känsla är skitjobbiga fan, att man ska behöva fråga "vad menar du???" när någon ska spela unik. Lägg ner som sagt. :P
när man får frågan vad man menar så då är det då som det är kod röd läge som gäller då får man säga dem riktigt coola sakerna typ fudge judge homo sludge som svar sedan "hade smutt len"
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback