Citat:
Jo men det stämmer i det du säger, det som jag undrar däremot är hur annorlunda dom ställer sig emot att man "glömmer" och skicka in rapporteringen gentemot att man kastar in massa olika jobb där man skriver datum "som inte stämmer" och dom kommer på en. Då har man ju medvetet försökt o lura dom, IFALL dom nu skulle ringa vilket inte verkar sannolikt ifrån ovanstående kommentarer. Och söka massa jobb som du inte har en chans att få känns ju otroligt meh såhär tätt inpå så att säga.
vaddå så här tätt, du ser ju ansökningstiderna och vet då när du kan skiva att du sökte jobbet under förra månaden. Du ska ju fylla i vad du sökte förra månaden vet du väl ! oktober, det ska du hålla koll på eller vad trodde du? från den första till den sista oktober och kommer du nu så måste du ju oavsett ljuga.
Sök bara jobb hos mindre nogräknade företag. många kollar så snabbt genom mejlen som hamnat i skräpfilltet och har så mycket att göra så dom kommer säkert inte komma ihåg eller ha kolla på något alls bland dem miljon porr och scam dom fått och kommer bara himla med ögonen åt den idioten som ringer från arbetsförmedling för att kontrollera om käre Jonas svennson verkligen sökte det där jobbet för tre veckor sedan, mitt uppe i tre byggbesikningar och men miljon andra saker man måste hålla på med själv på ett mindre bolag. Kanske finns det något övernitisk idiot på kommunen som sitter och sparar listor med 150 pers som sökt det där städ eller vaktmästarjobbet. Om du verkligen tror att detta kommer hålla så varsågod. Sök där du tror massor med folk sökt, och sök också på mindre företag.
1 du skiter helt enkelt i det och du åker på en varning. varning ett händer inget. varning tre eller fyra så blir du avstängd för gott/ tills du fixar nytt villkor.
2 du fyller i massa jobb som du "inte sökt" någon ringer för att kolla och du har så klart memorerat allt på en lapp som du har med.
Du bör så klart kolla vad som händer om du helt enkelt ljuger men chansen att dom vet det är minimal.
Sen så ser du till att söka minst två jobb nu i morgon. och ha det som vana minst två varje vecka, man sparar det ju där och det tar tre minuter att söka ett jobb på riktigt. Så fixar du inte det får du allt skylla dig själv tycker jag.
Det här borde du känt till.
Säker man 15 så lär ingen ringa, söker du tre så lär det lysa rött i systemet... Det är det som är grejen. Att åka på att någon kollar exakt är väldigt osannolikt och inget jag hadde gillat om dom ringer mitt företag... Jag hadde sagt att dom är dumma i huvudet för hur ska jag kunna minnas det och jag hadde bett dom fara och flyga.
Senast redigerad av Brodrude 2022-11-13 kl. 21:39.
Senast redigerad av Brodrude 2022-11-13 kl. 21:39.