2022-11-13, 21:00
Medlem
RaccoonWithBrooms avatar
Tjena!

Nu är det så att deadline för att rapportera jobb på arbetsförmedlingen för oktober månad är inatt och man har varit utomlands på semester och varit väldigt lat och inte sökt så värst mycket jobb (Givetvis ingen ursäkt men nu är det så). Låt oss säg att jag skickar in till diverse företag nu ikväll, hur sannolikt är det att arbetsförmedlingen kontaktar företagen man skickat in till o kollar när man sökt jobb osv? Tyvärr har man väl skitit i de blå skåpet som man brukar säg, men ja.

Mvh
Citera
2022-11-13, 21:05
Medlem
Kanonklass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaccoonWithBroom
Tjena!

Nu är det så att deadline för att rapportera jobb på arbetsförmedlingen för oktober månad är inatt och man har varit utomlands på semester och varit väldigt lat och inte sökt så värst mycket jobb (Givetvis ingen ursäkt men nu är det så). Låt oss säg att jag skickar in till diverse företag nu ikväll, hur sannolikt är det att arbetsförmedlingen kontaktar företagen man skickat in till o kollar när man sökt jobb osv? Tyvärr har man väl skitit i de blå skåpet som man brukar säg, men ja.

Mvh

Hörru.. imorgon innan 00 är det. Du fick mig att logga in på AF med Guiness world record.

Imorgon skriv bara massa jobb.. dhl Schenker kommunen dagis McDonalds osv
Citera
2022-11-13, 21:05
Medlem
Blaze.s avatar
Ingen stor chans. Jag har till och med ändrat datumen nån gång på ett och annat jobb så att det iaf på pappret inte syns att jag sökt alla jobb sista dagen. Aldrig någon som granskat. Men skulle du inte skicka in din rapport alls får du väl bara en varning så det är lungt.
Citera
2022-11-13, 21:07
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Citat:
Tjena!

Mvh

Tror chansen är 2% att de kontaktar företagen, rapportera nu bara så blir det lugnt, om de skulle få för sig kontakta företagen så berättar du bara hur det ligger till eller så hittar du på en falsk men trovärdig historia.
Citera
2022-11-13, 21:07
Medlem
RaccoonWithBrooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonklas
Hörru.. imorgon innan 00 är det. Du fick mig att logga in på AF med Guiness world record.

Imorgon skriv bara massa jobb.. dhl Schenker kommunen dagis McDonalds osv

Ja jävla i gatan så är det fan, ber som ursäkt. Jaja men en extra dag har vi på oss att klura på den

Mvh
Citera
2022-11-13, 21:09
Medlem
Kanonklass avatar
Citat:
Ja jävla i gatan så är det fan, ber som ursäkt. Jaja men en extra dag har vi på oss att klura på den

Mvh

!!!

Din ursäkt är godtagen <3
Citera
Medlem
RaccoonWithBrooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
Tror chansen är 2% att de kontaktar företagen, rapportera nu bara så blir det lugnt, om de skulle få för sig kontakta företagen så berättar du bara hur det ligger till eller så hittar du på en falsk men trovärdig historia.

Ja jo när man tänker på hur många det är som är arbetslösa och rapporterar så låter det ju högst osannolikt att dom ringer upp jobb för o fråga om man har sökt, får väl dra någon luring ifall dom nu skulle ringa rundor till jobb o fråga.
Citera
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Tjena!

Mvh
Jag har inga siffror att förtälja om, men sannolikheten är förmodligen väldigt liten att de kontrollerar dina ansökningar.

Men, du vet väl att det är oktober månad som du ska rapportera senast imorgon? Så, om du skickar ansökningar idag eller istället bara hittar på att du har sökt jobb X, Y, Z osv. spelar ingen roll, om du blir kontrollerar är du i båda fallen torsk.
Citera
2022-11-13, 21:11
Medlem
RaccoonWithBrooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Jag har inga siffror att förtälja om, men sannolikheten är förmodligen väldigt liten att de kontrollerar dina ansökningar.

Men, du vet väl att det är oktober månad som du ska rapportera senast imorgon? Så, om du skickar ansökningar idag eller istället bara hittar på att du har sökt jobb X, Y, Z osv. spelar ingen roll, om du blir kontrollerar är du i båda fallen torsk.

Ja men precis är för oktober månad, får skicka in på en 6-10 olika random jobb imorgon och hoppas på det bästa helt enkelt. Värsta fall får man dra en rövare ifall dom börjar ringa rundor och undrar varför datumen inte stämmer.
Citera
2022-11-13, 21:11
Medlem
Citat:
Tjena!

Mvh

Dra bara in ett tiotal som du kanske tror att du kan få. Så är den biten fixad. Det är ju gjort på en timme och du kan ju söka dom på riktigt. Dom kommer bara titta lite hastigt på ditt "hej jag söker jobb som lärling som elektriker" men saknar helt erfarenhet och inget om något grundläggande utbildning bifogad och inget om b-kort så kommer dom bläddra vidare.

Det är mycket bättre om du fixar det med en gång än att helt i onödan åka på en varning, Det blir du ju inte gladare av eller hur.
Citera
2022-11-13, 21:14
Medlem
RaccoonWithBrooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Dra bara in ett tiotal som du kanske tror att du kan få. Så är den biten fixad. Det är ju gjort på en timme och du kan ju söka dom på riktigt. Dom kommer bara titta lite hastigt på ditt "hej jag söker jobb som lärling som elektriker" men saknar helt erfarenhet och inget om något grundläggande utbildning bifogad och inget om b-kort så kommer dom bläddra vidare.

Det är mycket bättre om du fixar det med en gång än att helt i onödan åka på en varning, Det blir du ju inte gladare av eller hur.

Jo men det stämmer i det du säger, det som jag undrar däremot är hur annorlunda dom ställer sig emot att man "glömmer" och skicka in rapporteringen gentemot att man kastar in massa olika jobb där man skriver datum "som inte stämmer" och dom kommer på en. Då har man ju medvetet försökt o lura dom, IFALL dom nu skulle ringa vilket inte verkar sannolikt ifrån ovanstående kommentarer. Och söka massa jobb som du inte har en chans att få känns ju otroligt meh såhär tätt inpå så att säga.
Citera
2022-11-13, 21:34
Medlem
Välde skulle AF ta den tiden att ringa och kolla om man har sökt? Låter väldigt tidskrävande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in