• 1
  • 2
2022-11-13, 18:35
Medlem
Vad är värst om man skruvar upp båda till max? den värsta fysiska smärtan eller den värsta psykiska?

Berätta vad som gör ditt val till den mest värsta
Senast redigerad av Mrsoysauce 2022-11-13 kl. 18:37.
Citera
2022-11-13, 18:36
Medlem
Jag röstar på de fysiska smärtan.
Citera
2022-11-13, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjocksmocksjocke
Jag röstar på de fysiska smärtan.

VArför? har du tagit lsd? förstår du vad för sjukt man kan uppleva på det? t.ex fastna i en evig död eller dö 10 000 gånger.. tror du fysisk smärta kan vara värre?
Citera
2022-11-13, 18:39
Bannlyst
Fysisk, såklart.
Citera
2022-11-13, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsoysauce
VArför? har du tagit lsd? förstår du vad för sjukt man kan uppleva på det? t.ex fastna i en evig död eller dö 10 000 gånger.. tror du fysisk smärta kan vara värre?
Jag knarkar inte så nån psykos är inte att vänta.
Citera
2022-11-13, 18:41
Medlem
Det är lika.
Varit både där det var så svår fysisk smärta att jag bad om att få dö och flera gånger psykisk smärta så jag velat dö.
Den fysiska går ju över, den psykiska riskerar att komma tillbaka gång på gång om man inte ser upp
Citera
2022-11-13, 19:00
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Vad är värst om man skruvar upp båda till max? den värsta fysiska smärtan eller den värsta psykiska?

Smärta är fysisk. Det finns ingenting psykisk som gör att du upplever smärta. Sorg, ångest, extrem stress absolut. Det är dock inte smärta, det är ett påhitt av människor som vill påstå sig ha upplevt något som gör ont på riktigt. Finns inga psykiska åkommor i världen som kan mäta sig med den typen av fysisk smärta som känns som att benmärgen håller på att explodera.
Citera
2022-11-13, 20:44
Medlem
Mr-Kristers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krocketklubba
Smärta är fysisk. Det finns ingenting psykisk som gör att du upplever smärta. Sorg, ångest, extrem stress absolut. Det är dock inte smärta, det är ett påhitt av människor som vill påstå sig ha upplevt något som gör ont på riktigt. Finns inga psykiska åkommor i världen som kan mäta sig med den typen av fysisk smärta som känns som att benmärgen håller på att explodera.

Är du säker på det? Menar så det här inte är ett påhitt av någon som vill påstå sig ha upplevt psykisk smärta/"smärta" Somliga skulle nog påstå att det "finns inga fysiska åkommor i världen som kan mäta sig med den typen av psykisk smärta som det innebär att förlora ett barn" t ex.
Citera
2022-11-13, 20:46
Medlem
För en upplyst människa leder inte fysisk smärta till lidande.
Citera
2022-11-13, 21:02
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Fysisk smärta är värre mitt i stunden, men när man lider av fysisk smärta känner man ändå nästan alltid ett hopp om att det kan bli bra igen vilket man aldrig gör när man är i en nattsvart depression (psykisk smärta). Då är man helt övertygad om att man kommer må dåligt resten av livet.
Citera
2022-11-13, 21:05
Medlem
Citat:

Psykisk givetvis. Den mest skrämmande psykosen där du förlorar dig rätt in i vansinnet kommer få dig be vårdarna slå ihjäl dig. Du kommer böna om döden eller fysisk smärta.

Psykisk smärta är ändlös, lika djupt som helvetet själv
Citera
2022-11-14, 05:43
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Krister
Är du säker på det? Menar så det här inte är ett påhitt av någon som vill påstå sig ha upplevt psykisk smärta/"smärta" Somliga skulle nog påstå att det "finns inga fysiska åkommor i världen som kan mäta sig med den typen av psykisk smärta som det innebär att förlora ett barn" t ex.

Det är sorg. Djup hjärtskärande sorg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in