2006-07-17, 03:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joints
Jag är totalt oförstående för att folk här vill se en film där folk äter upp all mat?? Vill ni verkligen se på när en person sitter och äter i 20 minuter? Lika intressant som att se på när någon sitter på dass eller ligger och sover....kom just på att det finns folk som tittar på big brother. Det är tydligen väldigt intressant och jag hade totalt fel.

Det jag stör mig mest på i film är nog dåligt musikval. Ett typexempel på det är spygame.

De kan ju klippa typ så man ser hur tallriken är uppäten i andra sekund,
men själva grejjen är att det tappar så mycket på inlevelsen i filmen att
man beställer en maträtt för att äta 3tuggor och sen gå därifrån..

Fattar du hur jag menar?
Citera
2006-07-17, 03:18
Medlem
Exteruss avatar
Jag stör mig också på att huvudpersoner i filmer som har förlorat någon familjemedlem alltid ska rycka tag i och titta på en inramad bild på dem själva och den förlorade familjemedlemmen där de poserar idylliskt. Eller så tittar de på en extremt sentimental och löjlig hemvideofilm då de var på semester och allt var sååå perfekt. Det är ett jävligt dåligt och uttjatat sätt att informera publiken om vad som hänt.
Citera
2006-07-17, 04:51
Medlem
Schnyggves avatar
Jag stör mig på små saker som "fel" sirenljud i svenska filmer tex! eller att de har nå slags cppolisbilar som inte finns! Förstör helheten som fan!
Citera
2006-07-17, 08:37
Medlem
Kloges avatar
När hjälten ska desarmera en bomb och den noggranne skurken har använt olika färger på kablarna så hjälten ska kunna kapa den gula kabeln.

Hade jag varit bombman hade jag bara använt en färg på kablarna för att göra det svårare för hjälten.
Citera
2006-07-17, 08:39
Medlem
hanz-s avatar
när "utlänningar" talar klockren engelska.
tex The Bunker när alla tyskar pratar engelska....skapligt irriterande....
Citera
2006-07-17, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloge
När hjälten ska desarmera en bomb och den noggranne skurken har använt olika färger på kablarna så hjälten ska kunna kapa den gula kabeln.

Hade jag varit bombman hade jag bara använt en färg på kablarna för att göra det svårare för hjälten.

Anledningen till att man använder olika färg på kablarna är ju för att man ska koppla rätt.
Citera
2006-07-17, 10:09
Medlem
Niskalaukauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiamedknuff
Jag kan störa mig på om det t ex är en film med en typiskt "perfekt" amerikansk familj, och så ser man att båda föräldrar i filmen har blå ögon och så har alla eller några ungarna bruna ögon. Då fattar man ju att frugan har pippat runt vid sidan av eftersom det är en ungefär en chans på miljonen att två blåögda får brunögda barn. Den bild som filmskaparen vill presentera om familjen blir liksom förstörd.
Ja men det skulle ju vara en typisk "perfekt" familj då måste hon ju få lite på sidan om.
Citera
2006-07-17, 10:14
Medlem
NoHeros avatar
stör mig på när folk gör saker som verkligen inte fungerar..

som när någon stoppar in ett material för en undersökning i en maskin och direkt får reda på vad det är för färg, material, vems dna som hade råkat fastnat på den osv.

störs på när hjältar skjuter tre skott och dödar sju medan skurkarna skjuter tretusen skott och inte träffar med ens ett skott.

när folk sitter på macintochdatorer och får upp en windowsprogram

när folk öppnar dörrar åt ena hållet och i nästa scen har de öppnat den åt andra hållet..

åt att nästan alla barnskådespelare är fula och lespar..
Citera
2006-07-17, 10:41
Medlem
Variant på en sak som skrivits tidigare: den fula och blyga tjejen får hjälp av en erfaren ny kompis som genom att ta av henne glasögonen och släppa ut håret visar sig vara en skönhet av rang!

Vansinniga biljakter i 150 km/h inne i storstäder, men där ALDRIG en oskyldig gångare blir påkörd. Däremot det obligatoriska grönsaksståndet.
Citera
2006-07-17, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloge

Känns lite som en scen som kunde varit med i den nakna polisen filmerna

"cut the red wire"- "they are ALL red wires"
Eller något liknande.
Citera
2006-07-17, 11:13
Medlem
mcikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gudemil
- Din familj har blivit slaktat och skändad av den obeväpnade personen du har framför dig. Du har ett vapen och vill absolut skjuta honom. Din kollega säger "Nej, han är inte värd det". Du låter bli.

Seven?
Citera
2006-07-17, 11:56
Medlem
Jaha Johoanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOverHeals
Vansinniga biljakter i 150 km/h inne i storstäder, men där ALDRIG en oskyldig gångare blir påkörd. Däremot det obligatoriska grönsaksståndet.

Ronin är ett kul undantag. Folk träffas till och med av förlupna kulor i den filmen, vilket är mycket ovanligt i Hollywoods alternativa verklighet. Fast i Ronin är det förstås franska bystanders som stryker med. Mer legitimt, så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in