2023-01-28, 02:05
Medlem
När ett par bråkar på film talar först den ena till punkt och sedan den andra och så vidare. Sådant gör det så tydligt att manusförfattare lever helt skylda från verkligheten.
Citera
2023-01-29, 13:25
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shewasahooah
När ett par bråkar på film talar först den ena till punkt och sedan den andra och så vidare. Sådant gör det så tydligt att manusförfattare lever helt skylda från verkligheten.

Eller när de bråkar och den ena går till fönstret, tittar ut melankoliskt och håller en lång monolog som den andra i paret lyssnar intensivt till. Alltid utan att avbryta.

Något som aldrig händer i verkligheten.
Citera
2023-01-29, 17:59
Medlem
HasseBanans avatar
Lillgamla snorungar som ska vara med i vissa filmer. Som Courtland Mead som spelar Danny i miniserien The Shining som skulle vara mer baserad på Stephen Kings bok än originalfilmen från 1980 med Jack Nicholson, som var klart oslagbar i rollen som Jack Torrance. Danny Lloyd som spelade Danny i den första filmen var mer äkta. Courtland upplever jag bara som en snorig unge och allmänt jobbig.

Finns fler exempel, men det ska ofta gå ut på att ungen är smartare än de vuxna och säger "sanningar" om dem, och att de kommer med spontana uttalanden som ska få tittarna att gilla ungen mer än de övriga skådisarna.
Citera
2023-02-05, 22:39
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Lillgamla snorungar som ska vara med i vissa filmer. Som Courtland Mead som spelar Danny i miniserien The Shining som skulle vara mer baserad på Stephen Kings bok än originalfilmen från 1980 med Jack Nicholson, som var klart oslagbar i rollen som Jack Torrance. Danny Lloyd som spelade Danny i den första filmen var mer äkta. Courtland upplever jag bara som en snorig unge och allmänt jobbig.

Finns fler exempel, men det ska ofta gå ut på att ungen är smartare än de vuxna och säger "sanningar" om dem, och att de kommer med spontana uttalanden som ska få tittarna att gilla ungen mer än de övriga skådisarna.

En unge på typ 7 som ger föräldern livsråd och berättar hur denne ska agera i en jobbig kärlekssitustion men behöver hjälp med att bre en macka. Jo visst, väldigt troligt. Så jävla tråkigt och irriterande
Citera
2023-02-21, 14:36
Medlem
Bartman777s avatar
Hela den här grejen där filmen handlar om: "Någon har dödat min fru, nu måste jag hämnas"
Hela det temat är så fruktansvärt tråkigt, oftast är det värdelösa hjärndöda action-filmer som står för temat också.
Citera
2023-02-21, 21:33
Medlem
carminaburanas avatar
Att de alltid ska visa nån som spyr när de uppenbarligen har rekvisitan i munnen. Helt jävla meningslöst och jag stör mig varje gång.
Citera
2023-02-24, 14:50
Medlem
KNARKAREN85s avatar
Woke och feminism såklart.
Citera
2023-02-24, 19:18
Medlem
Wristcutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Att de alltid ska visa nån som spyr när de uppenbarligen har rekvisitan i munnen. Helt jävla meningslöst och jag stör mig varje gång.

Det är min största pet peeve också. Vem spyr bara en munful kräks, liksom?
Citera
2023-02-24, 19:19
Medlem
TELAVIV91s avatar
Musik när något viktigt händer, och cgi.
Citera
2023-02-24, 19:25
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Vad begär du egentligen ?

Är kräkningar verkligen den detalj du vill se mer av i filmer ?
Citera
2023-02-24, 19:28
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Vad begär du egentligen ?

Är kräkningar verkligen den detalj du vill se mer av i filmer ?

Nej, jag vill slippa se det i varenda film, som om de har "bästa spyan".
Citera
2023-02-26, 23:49
Medlem
auruns avatar
Att när ens däck blivit skurna ger dom upp totalt även om de har en mördare efter sig. I ALLA filmer!

En bil går utmärkt att köra med trasiga däck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in