Citat:
Ursprungligen postat av kuktomte
Slowmotion slut som är med i 100% av alla sportfilmer (1 sekund kvar, 1 mål/boll/homerun är avgörande, huvudpersonen avgör) som avslutas med ett enormt jubel, stående ovationen pampig musik och amerikanska flaggan i bakgrunden.
VILL amerikanerna själva ha det så? Jag ser framför mig hur folket i bion ställer sig upp och applåderar och typ skriker "Yeah!", "Woho!" och skjuter med sina pistoler upp i luften.

helt enkelt underbart skrivet!!
Citat:
Ursprungligen postat av gudemil
Slutet är det absolut bästa i Seven eftersom att Brad Pitt fattar att äcklet som har skurit huvudet av hans gravida fru visst är värd att mörda och tömmer magasinet i skallen på han.
brad pitts handling är naturlig, men inte logisk. han gör ju precis som skurken vill och dödar honom (skurken hade ju själv gjort sig skyldig till en av dödssynderna, avudsjuka) varpå skurken alltså vinner och brad pitt lämnas gråtande med sin frus huvud i knät.. håller dock med om att slutet är ett av de absolut bästa, så fruktansvärt mörkt och hemskt, precis som hela filmen..
Citat:
Ursprungligen postat av zatzy
Att folk ligger kvar i sängen precis efter dom haft samlag och ligger och pratar 5 min, eller drar på sig kläderna och går därifrån. De flesta normala brukar vilja tvätta av sig i badrummet direkt efteråt, sex har en förmåga att vara lite kladdigt.
jag måste faktiskt erkänna att jag är just en av dessa degenererade perverterade sodomiter - efter sex tycker jag om att mysa, ha sex igen, sova, titta på en film, äta, röka en joint.. måste dock poängtera att jag inte är kristen..
Citat:
Ursprungligen postat av Bergadler
Barn kan inte dö på film.
jag märker att du inte är bekant med troma, rekomenderat filmintag "the toxic avenger", inte ens den mest hänsynslösa poet skulle försöka beskriva den totala förvåning och överväldigande lycka som infinner sig under skallkrossar-scenen..